כאן יבנה

חתונת הדמים בעיר יבנה: אישה כבת 50 נהרגה ו-17 נפצעו מקריסת מערכת תאורה

0
0

הנברשת הענקית ששקלה כ-6 טון, קרסה עם עמוד התאורה על בר המשקאות שליד רחבת הריקודים; 16 חוגגים אחרים נפגעו באורח קל והועברו אל לבתי החולים תל השומר, קפלן ואסף הרופא ◄ המשטרה עצרה לחקירה את שני בעלי האולם ואת מנהל הפקת האירוע ◄ הוצא צו סגירה למשך 30 יום למקום.
חתונת הדמים בעיר יבנה: אישה כבת 50 נהרגה ו-17 נפצעו מקריסת מערכת תאורה

חתונת הדמים בעיר יבנה: אישה כבת 50 נהרגה ו-17 נפצעו מקריסת מערכת תאורה

אסון אירע הלילה (יום שלישי | ו’ תמוז התשע”ה), במהלך חתונתם של בני הזוג מור וקארין חיון באולם האירועים “עדיה” ברחוב שידלובסקי, בעיר יבנה, כאשר מערכת תאורה קרסה על ראשיהם של חוגגים ומוזמנים רבים ברחבת הריקודים, אחת מהם אישה בשנות ה-50 לחייה, נהרגה, מנפילת הנברשת. כמו כן, גבר כבן 30 נפצע בראשו ומצבו לפי שעה, מוגדר בינוני ועוד 16 חוגגים אחרים נפגעו באורח קל והועברו אל לבתי החולים תל השומר, קפלן ואסף הרופא.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מפקד מרחב השפלה, של המשטרה תת-ניצב יהודה בן עטר, אמר, כי; “המשטרה עצרה בשלב זה לחקירה את שני בעלי האולם ואת מנהל הפקת האירוע.

המשטרה, גם הוציאה צו סגירה למשך 30 יום לאולם “עדיה”. מחקירה ראשונית, עולה, כי גשר תאורה שהוצב במרכז אולם השמחות, מעל בר המשקאות שליד רחבת הריקודים קרס על החוגגים, החקירה הועברה למפלג ההונאות של מחוז מרכז”.

דובר ארגון ההצלה הלאומי של ישראל ארגון מגן דוד אדום מר זכי הלר, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; עם היוודע דבר האסון הלילה בשעה 00:37, התקבלו במוקד מד”א מרחב איילון קריאות רבות על מערכת תאורה גדולה שקרסה עם נברשת ענקית ששקלה כ-6 טון, קרסה עם עמוד התאורה על בר המשקאות שליד רחבת הריקודים באולם אירועים “עדיה” ברחוב שידלובסקי ביבנה, מיד הוזנקו כוחות גדולים של מד”א אשר כללו עשרות חובשים ופאראמדיקים כונני מד”א, אופנועי מד”א, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ אל זירת האירוע הטרגי.

החובשים והפאראמדיקים של מד”א שפעלו בזירת האסון בפיקודו של איציק בן אהרון מנהל מרחב איילון במד”א העניקו טיפול רפואי ל-22 נפגעים, בהם; אישה כבת 50 שנפגשה אנושוּת ולאחר מאמצי החייאה, נאלצו לקבוע את מותה במקום, גבר כבן 30 שנפצע בראשו באורח בינוני ו-20 נוספים באורח קל שסבלו מחתכים ושברי זכוכיות ומחבלות בגופם, חלקם לקו ב’חרדה’.

הפצועים פונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד”א אל בתי החולים; קפלן (1 בינוני, 8 קל), תל השומר (5 קל) ואסף הרופא (7 קל).

מייק פרז פאראמדיק מד”א, אשר הגיע בין הראשונים למקום סיפר, כי; “במקום הייתה המולה רבה, חלק מהפצועים התהלכו וחלקם שכבו במרכז האולם והאנשים במקום היו מבוהלים וניסו למלט את עצמם מחוץ לאולם.

ערכנו מיון ראשוני ואבחנו בשלושה פצועים שוכבים, אחת מהן הייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. התחלנו לבצע בה מיד פעולות החייאה ולהעניק לה טיפול רפואי מציל חיים ולצערנו, לאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה במקום.

גבר נוסף נפגע בראשו, היה בהכרה והוגדר באורח בינוני, והשאר במצב קל. לאחר שטיפלנו בהם כוחות גדולים שלנו שהגיעו למקום פינו אותם לבתי החולים; קפלן, אסף הרופא ותל השומר”.

סימני הדם (מסומנים בחץ) על הרחבה באולם האירועים עדיה, יבנה | צילום: רן מנוסיס, מד”א

אופיר פרנטקי, סגן מנהל מרחב איילון בארגון מד”א, שהגיע למקום וטיפל בנפגעים, אמר; “מיד עם קבלת הדיווח על האירוע הגעתי לזירה, עשרות חוגגים באולם ומחוצה לו צעקו וקראו לעזרה, במקום הייתה המוּלה גדולה, ריכזנו את הנפגעים שהיו פזורים באולם ומסביבו, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם לבתי החולים באזור”.

מנהל מרחב איילון בארגון מד”א מר איציק בן-אהרון, אשר פיקד על הכוחות בזירה; “הגענו למקום בכוחות גדולים של כונני מד”א, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. ערכנו מיון ראשוני וחילצנו את הנפגעים מתוך האולם. לאחר טיפול ראשוני בשטח העברנו את הנפגעים במהירות להמשך טיפול בבתי החולים”.

מנכ”ל ארגון ההצלה הלאומי של ישראל – מד”א רמ”ג אלי בין, אמר, בעקבות האירוע הקשה, כי: “כוחות רבים של מד”א, הוזנקו לזירה מיד עם קבלת הקריאות ופעלו בזירה באופן מהיר על מנת להעניק טיפול רפואי מציל חיים לפצועים הרבים. אני מאחל רפואה שלמה ומהירה לכל הפצועים ומבקש להשתתף בצערה של משפחתה של האישה שנהרגה באסון”.

בעקבות האסון, הוצא צו סגירה לאולם האירועים “עדיה” ברחוב שידלובסקי, בעיר יבנה. עוד נמסר, כי המשטרה עיכבה לחקירה שלושה מעובדי האולם ושניים מבעלי האולם.

מפקד מרחב שפלה, תת ניצב יהודה בן עטר, אשר התייחס לאירוע הקשה, אמר, כי; “מדובר באירוע קשה. החקירה רק בראשיתה”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן