חדשות בריאות

בית החולים כרמל, ביצע לראשונה צנתור בחולה ’נפחת הריאות’ בהצלחה

0
0

ד”ר יוחאי אדיר מנהל מכון הריאות בכרמל; “החולים ב’נפחת הריאות’ נזקקים להסתובב עם בלוני חמצן, רדיוס הסיבוב שלהם קצר והם מבלים את רוב היום בישיבה. לעיתים, יש החמרות עם זיהומים בריאות ויכול להגיע לאי ספיקה נשימתית ולטיפול נמרץ. הטיפול החדשני נותן מרווח נשימה תרתי נשמע עם שיפור דרמתי באיכות החיים ◄ הפציינט משה רוזנברג; “היום אחרי הטיפול, פשוט נולדתי מחדש, זה לא יאומן שאני יכול לנשום כמו כולם”.
בית החולים כרמל, ביצע לראשונה צנתור בחולה ’נפחת הריאות’ בהצלחה
בית החולים כרמל, ביצע לראשונה צנתור בחולה ’נפחת הריאות’ בהצלחה

לראשונה בוצע בהצלחה ב’מכון הריאות של ביה”ח כרמל’ בעיר חיפה, טיפול חדשני של צנתור בחולה ’נפחת הריאות’, בו מוחדרים באמצעות ’ברונכוסקופיה’ קפיצים קטנים לחלל הריאות של החולה, מרחיבים אותו, ובכך נותן מרווח נשימה, תרתי נשמע, עם שיפור דרמתי באיכות החיים ומחזירים לו את יכולת הנשימה שהייתה כה חסרה לו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מדובר בשיטה החדשנית אותה יישם מנהל שירות ’רפואת ריאות פולשנית’ ורופא בכיר במכון הריאות, ד”ר אמיר אברמוביץ ב’מרכז רפואי כרמל – ליידי דיויס’, שהוא אחד מ-14 בית החולים של ה’כללית’ בכל רחבי הארץ, הנחשב בית החולים היחידי בצפון הארץ, המורשה לבצע את הפעולה אשר כרגע אינה מצויה ב’סל הבריאות’.

ד”ר ד”ר אברמוביץ, שעבר תהליך הכשרה מיוחד בגרמניה לצורך ביצוע הטיפול החדשני והוא מבצע אותו ב’מכון הריאות בכרמל’, מסביר ומספר, כי; “כ-70% מן החולים הכרוניים ב’נפחת הריאות’ מחלת ריאות חסימתית כרונית (באנגלית; Chronic Obstructive Pulmonary Disease; בראשי תיבות: COPD), שהיא מחלה הנגרמת לרוב מ-עישון כבד או מחשיפה מוגברת לעשן וזיהום אוויר”.

המחלה, מופיע בעיקר אצל מעשנים, היא חסרת טיפול וגם כשמפסיקים לעשן היא אינה נעצרת. מבחינה פיזיולוגית, מדובר במצבים בהם יש הפרעות באוורור ובחילוף הגזים ב’ריאות’. מחלת ’נפחת הריאות’ פוגעת קשות ב’רקמת הריאות’ ומובילה לירידה דרמתית באיכות החיים של החולה.

שכיחות המחלה, מעלה, כי מדי שנה מתים בעולם 3 מיליון בני אדם מן המחלה הנמצאת בקו עלייה. בישראל, מדי שנה, מתים מן המחלה 3,000 חולים.

מחקרים מצביעים על כך, כי אחד מכל 5 מעשנים שגילם 45 או יותר עלולים ללקות ב’נפחת הריאות’. המחלה, פוגעת ב-גברים יותר מאשר ב-נשים, אך ניכר גידול בשכיחותה בקרב נשים.

▼ הסימפטומים העיקריים של המחלה דומים לאלו של מחלת האסתמה, הם כוללים;

● קושי בנשימה.
● קוצר נשימה במאמץ.
● צפצופים בנשימה.
● לחץ בחזה.
● שיעול חזק עם כיח שאינו חולף.

כאמור, המטופל הראשון שצוּנתר בהצלחה בשיטה החדשנית בריאותיו בבית החולים כרמל, הוא משה רוזנברג, בן 60, המעיד על עצמו, כי התחיל לעשן לפני 45 שנה, כשהוא שואף לריאות שלו בכל יום כחפיסה שלימה של סיגריות.

הפציינט רוזנברג, מספר, כי; “הייתי אדם בריא עבדתי פיזית במוסך ובשטח, בלי הגבלה. כבר מגיל 12, התחלתי לעבוד ומעולם לא היו לי בעיות בריאות. אך יום אחד לפני 4 שנים הרגשתי לא טוב. הזמנתי אמבולנס והתעלפתי בבית”.

אחרי 10 ימים קשים בטיפול נמרץ, התעורר רוזנברג וגילה, כי “הריאות שלו סתומות” מעישון סיגריות וכי הוא חולה ב-COPD. הוא הופנה ל’מכון הריאות של הכללית’ ברחוב הגפן בעיר חיפה, שם החלה ד”ר מיכל שטינברג לטפל בו בתרופות ובמשאפים.

“הייתי בשוק מהמצב שלי, הפסקתי לעבוד והוכרתי כנכה 100 אחוז, זאת הייתה מכה אדירה וקשה עבורי, לא יכולתי לתפקד כל 100 מטר, הייתי חייב לעצור, כי נגמר לי האוויר. המוח שלי נכנס לסחרור, חיכיתי לנס שיציל אותי מהמצב הזה” גולל משה רוזנברג, את סיפורו.

◄ אחד מכל 5 מעשנים שגילם 45 או יותר עלולים ללקות ב’נפחת הריאות’

“הנס הרפואי” מבחינתו של המטופל רוזנברג, קרה לו כשהגיע באמצעות מכון הריאות של ביה”ח כרמל. שם טופל משה ע”י ד”ר אמיר אברמוביץ, מנהל ’שירות רפואת ריאות פולשנית’ ורופא בכיר במכון הריאות בכרמל; “אני פשוט לא מאמין שזה יכול להיות”, אומר בהתרגשות הפציינט משה רוזנברג, כשהוא מגיע לביקורת במכון הריאות בביה”ח כרמל; “כבר שנים שאני לא יכול לתפקד, אני בקושי נושם ולא יכול ללכת יותר מכמה צעדים מבלי לעצור. היום אחרי הטיפול, פשוט נולדתי מחדש, זה לא יאומן שאני יכול בכלל לנשום כמו כולם”.

“הנס הרפואי” מבחינתו של ד”ר אמיר אברמוביץ, הוא, כי; “מדובר בשימוש בטכנולוגיה חדשה בה מוחדר קפיץ בצורת סליל לתוך ריאות החולה. זהו סליל מתכת מיוחד מחומר הנקרא; “נטינול” מסביר ד”ר אברמוביץ, זהו החומר שמשמש סטנטים קרדיולוגים ב-צנתורי לב. החומר עמיד ומאושר להשתלה בגוף האדם כשהוא יודע לשמור על הזיכרון שלו.

הקפיץ החדשני, מוחדר לדרכי האוויר הקטנות ב’ריאה’ באמצעות ב’רונכוסקופ’ ו’צנתר’ כשהוא מתוח וישר ובתוך הריאה הוא חוזר לצורתו הקפיצית”, ממשיך ומסביר ד”ר אברמוביץ; “הפעולה נעשית בחדר טיפולים תחת הרדמה מלאה חשוב לדעת זה לא ניתוח זאת ברונכו-סקופיה התערבותית שמבוצעת ללא שום חתך בגוף.

קפיץ לצנתור חדשני (סליל מתכת מיוחד מחומר הנקרא; נטינול) במרכז הרפואי כרמל, המחזיר לחולי הריאות את יכולת הנשימה | צילום: אלי דדון

כשהסליל, נפתח בתוך הריאה הוא מחזיר לריאה את האלסטיות שלה ועל יד כך בעצם הוא פותח את דרכי האוויר, ומאפשר לאוויר הכלוּא להשתחרר ובכך, מקל דרמתית על החולה. תחשבו שאתם רוצים לנפח בלון כשהוא כבר נפוח באוויר, כך המצב בריאות החולה, באמצעות הקפיצים החדשניים האוויר הכלוא משתחרר וחולה מסוגל לחזור ולנשום”.

“הסובלים מהמחלה, הופכים להיות “נכים נשימתית”, מסביר אומר ד”ר יוחאי אדיר מנהל ’מכון הריאות בכרמל’; “הם נזקקים להסתובב עם בלוני חמצן, רדיוס הסיבוב שלהם קצר והם מבלים את רוב היום בישיבה. לעיתים, יש החמרות עם זיהומים בריאות ויכול להגיע לאי ספיקה נשימתית ולטיפול נמרץ”.

“הטיפול החדשני נותן מרווח נשימה תרתי נשמע עם שיפור דרמתי באיכות החיים, זהו לשמחתנו עוד נדבך בפעילות המכון כאשר אנחנו מצליחים לסייע לחולים בפעולות זעיר פולשניות אשר מחליפות טיפולים ניתוחיים וברמת סיכון גבוה, אנו מקווים שנוכל לעזור לכמה שיותר חולים במחלה קשה זו. סיכם מנהל מכון הריאות בכרמל.

הצנתור חדשני בביה”ח כרמל, בו הוחדרו קפיצים קטנים לתוך חלל הריאות של משה רוזנברג, הרחיבו אותם והחזירו לו, עם אויר החדש בריאות, שיטה שהחזירה לו אחרי שנים של סבל וכאב את היכולת לנשום לרווחה ואת שמחת החיים. הפעולה שבוצעה בביה”ח כרמל, היא אחת הפעולות הבודדות שנערכו עד היום בישראל.

משה רוזנברג, שכבר מתאושש מהטיפול לא מאמין למה שעובר עליו כמה ימים לאחר הטיפול כבר עליתי כמה קומות עם כ-60 מדרגות, ואחרי שבוע, הלכתי לבקר את אחי שגר בקומה שלישית ועליתי את כל המדרגות אליו “בבת אחת”.

מבחינתי זה, פשוט מהפך, אשתי פערה פה ואף אחד לא מאמין למראה עיניו כשרואים איך אני הולך. אני מרגיש פשוט בעננים, פעם אסור היה לי לטוס והיום אני כבר יכול לטוס בלי בעיה. אני כבר מתכנן לטוס לבקר את הנכדים שלי באמריקה” סיפר המטופל בהתרגשות.

“היחס והטיפול שקיבלתי כאן בכרמל היה טיפול של מלאכים, אין לי מילים להודות לד”ר מיכל שטיינברג, לד”ר אדיר לד”ר אברמוביץ ולכל צוות הריאות של כרמל אני מרגיש שפשוט נולדתי מחדש ועל כך אין לי מילים כיצד להודות לכם”. סיכם משה רוזנברג.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן