חוק ומשפט

הסנגוריה הציבורית בקמפיין מונעים עבריינות נוער בהפצת תוכן בעל אופי מיני באינטרנט

0
0

הסניגור הציבורי הארצי, ד”ר יואב ספיר, קיים היום שיעור לתלמידי כיתה ח’ בביה”ס “ניצנים” ברמת-גן; “כמי שמייצגים את מרבית החשודים והנאשמים הקטינים במדינת ישראל, אנחנו בסנגוריה הציבורית, מבינים היטב את הנטל והמחיר הכרוכים בהליך בחקירה והליך פלילי כנגד בני נוער. הכוונה של הקמפיין היא למנוע את ביצוע העבירה מראש, על מנת שלא יהיה צורך באכיפתה בדיעבד”.
הסנגוריה הציבורית בקמפיין מונעים עבריינות נוער בהפצת תוכן בעל אופי מיני באינטרנט
הסנגוריה הציבורית בקמפיין מונעים עבריינות נוער בהפצת תוכן בעל אופי מיני באינטרנט

במסגרת קמפיין של משרד המשפטים “מונעים עבריינות נוער ברשת”, העביר היום (שני, כ”ח בסיון תשע”ה) הסניגור הציבורי הארצי, ד”ר יואב ספיר, שיעור לתלמידי כיתה ח’ בבית הספר “ניצנים” בעיר רמת גן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הקמפיין הנרחב נועד להגביר את מודעות ה-הורים ו-בני הנוער ל’תיקון מס’ 10 לחוק למניעת הטרדה מינית’, הקובע, כי הפצת תוכן בעל אופי מיני ברשתות החברתיות, ללא ידיעת המצולמים, הינה עבירה פלילית שעונשה עד 5 שנות מאסר.

דובר הסנגוריה הציבורית מר אורי שלו, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; מטרת הקמפיין היא למנוע עבריינות של בני נוער ברשתות החברתיות ולהעביר מסר חד וברור גם להורים וגם לילדים שמעבר לכך שהמעשה לא ראוי ולא מוסרי, מדובר גם במעשה פלילי.

במסגרת הקמפיין החדש, שיזמה מנכ”לית משרד המשפטים הגב’ אמי פלמור, מאות מעובדי משרד המשפטים, ביניהם שרת המשפטים, מרצים בפני תלמידים בבתי הספר על הנושא.

הסניגור הציבורי הארצי, ד”ר יואב ספיר; “כמי שמייצגים את מרבית החשודים והנאשמים הקטינים במדינת ישראל, אנחנו בסנגוריה הציבורית, מבינים היטב את הנטל והמחיר הכרוכים בהליך בחקירה והליך פלילי כנגד בני נוער. הכוונה של הקמפיין היא למנוע את ביצוע העבירה מראש, על מנת שלא יהיה צורך באכיפתה בדיעבד.

במהלך השיעור, היום בבית הספר “ניצנים” בעיר ר”ג, נחשפו התלמידים להשלכות הקשות שיכולות להיות להפצת תכנים פוגעניים ב’רשתות חברתיות’ – הן לנפגעים והן למעורבים בהפצה, והועבר המסר של לקיחת אחריות אישית ומניעה”.

הסניגוריה הציבורית, היא יחידה ב-משרד המשפטים, שתפקידה להעניק הגנה משפטית לנאשמים או חשודים בפלילים הזכאים לכך על פי חוק.

הייצוג המשפטי על ידי הסניגוריה הציבורית, ניתן ללא תמורה, ושכר טרחתם של עורכי הדין משולם להם ישירות מקופת המדינה, על פי תעריף קבוע שנקבע אף הוא בחוק.

ייצוג נאשמים במימון המדינה, מקובל במרבית המדינות הדמוקרטיות, והוא מהווה ערובה חשובה לקיומו של הליך משפטי הוגן ולעשיית צדק, במיוחד בשיטת המשפט האדוורסרית, המבוססת על שוויון בין הצדדים.

עוד על הסניגוריה הציבורית

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן