בנקים

בנק ישראל: ד”ר חדוה בר, מונתה לתפקיד המפקחת על הבנקים

0
0

נגידת בנק ישראל, הודיעה על מינויה של ד”ר חדוה בר למפקחת על הבנקים; “מצאתי שניסיונה העשיר והמגוון של חדוה – במחקר, ברגולציה, ובמגזר העסקי – בארץ ובעולם, יהווה תרומה משמעותית להובלת הפיקוח על הבנקים בעת הזו. אני מודה לחברי ועדת האיתור על עבודתם המעמיקה והמאומצת, ולכל המועמדים שלקחו חלק בתהליך והביעו עניין בתפקיד”.
בנק ישראל: ד
בנק ישראל: ד”ר חדוה בר, מונתה לתפקיד המפקחת על הבנקים

הפור נפל; נגידת בנק ישראל, ד”ר קרנית פלוג, הודיעה היום (שלישי, כ”ה בסיוון התשע”ה) על החלטתה למנות את ד”ר חדוה בר לתפקיד מפקחת על הבנקים. ד”ר בר, תיכנס לתפקידה במהלך יולי שנה זו. המפקח הנוכחי, מר דוד זקן, נענה לבקשת הנגידה, ד”ר פלוג, להישאר בתפקידו לצורך חפיפה והעברה מסודרת של התפקיד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ועדת האיתור שהקימה הנגידה, ד”ר קרנית פלוג, קיבלה 13 פניות של מועמדים, ופנתה ביוזמתה לתשעה מועמדים פוטנציאליים נוספים. לאחר תהליך מיון ממצה, המליצה הוועדה לנגידה על שני המועמדים המתאימים ביותר, ולאחר שהנגידה בחנה את שתי המועמדויות החליטה על מינויה של ד”ר חדוה בר לתפקיד, בכפוף לחתימתה על הסדר למניעת חשש לניגוד עניינים כנדרש.

ד”ר חדוה בר, הנה בעלת ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחומי ה’בנקאות’, ניהול הסיכונים וה’רגולציה’. היא החלה את דרכה המקצועית בבנק ישראל ככלכלנית ב’פיקוח על הבנקים’, ובהמשך שימשה ככלכלנית וכראש תחום שוק ההון ב-מחלקת המחקר. במסגרת זו, פרסמה מספר מחקרים אודות שוּק ההון והמערכת הבנקאית.

בשנים 2005-2008, נשלחה ד”ר בר, לייצג את מדינת ישראל בדירקטוריון הבנק האירופאי לשיקום ופיתוח (EBRD).

בשנת 2008, הצטרפה ד”ר בר אל ’בנק לאומי’ ושימשה כסגנית ראש חטיבת שוקי הון, וב-2010, הקימה את חטיבת ניהול הסיכונים בבנק, אשר אחראית בין היתר להתאמת פעילות הבנק לדרישות הגוברות של הרגולציה העולמית והמקומית.

מאז, ד”ר בר, משמשת כ-מנהלת הסיכונים הראשית וחברת הנהלה ב’בנק לאומי’, ועומדת בראש ועדת סיכוני האשראי, ועדת סיכוני שוק, וועדת סיכונים תפעוליים של הנהלת הבנק.

ד”ר חדוה בר, רכשה את השכלתה האקדמית ב-אוניברסיטה העברית בירושלים, שם סיימה בהצטיינות תואר ראשון בכלכלה ומדע המדינה ותואר שני בכלכלה. עבודת הדוקטורט שלה עסקה בנושא; “שוק הכספים ומנגנוני פיקוח על פירמות”.

היא שימשה כמרצה, בקורסים שונים במחלקה לכלכלה ובחוּג למנהל עסקים באוניברסיטה העברית.

נגידת בנק ישראל, ד”ר קרנית פלוג, אמרה בעקבות המינוי; “אני מודה לד”ר חדוה בר על שהסכימה לקחת על עצמה את התפקיד החשוב, המאתגר, והתובעני, של המפקחת על הבנקים. טובת הציבור’ מחייבת פיקוח מקצועי והדוּק על המערכת הבנקאית, הן בהיבט של שמירת חסכונות ופיקדונות הציבור והבטחת יציבות המערכת הבנקאית, והן בהיבט של הגברת התחרות וההוגנות.

מצאתי שניסיונה העשיר והמגוון של חדוה – במחקר, ברגולציה, ובמגזר העסקי – בארץ ובעולם, יהווה תרומה משמעותית להובלת הפיקוח על הבנקים בעת הזו. אני מודה לחברי ועדת האיתור על עבודתם המעמיקה והמאומצת, ולכל המועמדים שלקחו חלק בתהליך והביעו עניין בתפקיד”.

ד”ר חדוה בר, אמרה לאחר המינוי הרשמי שלה, כי: “אני מודה לחברי ועדת האיתור ולנגידה על שנתנו בי את אמונם, ואני מאוד מתרגשת מכך שנפלה בחלקי הזכות לשרת את הציבור בתפקיד חשוב ביותר, ולעמוד בראש חטיבת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל”.

ד”ר חדוה בר תושבת מבשרת ציון ברכס בהרי ירושלים, נשואה ואם לשלושה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן