כסף מדבר

נצרת עילית: נתנאל טויטו, מונה לתפקיד ראש העיר החדש על ידי רוב של חברי מועצת העיר

0
0

בבחירות האחרונות למועצה ולראשות העיר נצרת עילית, התמודד הצעיר נתנאל טויטו (29), רווק מבוקש בעל תואר במשפטים ותואר ראשון במנהל עסקים, בוגר תוכנית רבין למנהיגות, בוגר המכינה לשירות הציבורי בישראל ששירת כלוחם ביחידה מובחרת בצה”ל, המשמש כיום כסגן ראש עיר, ללא שכר ומחזיק תיק החינוך ◄ טויטו, הוא כעת ראש העיר המכהן, הצעיר בישראל.
נצרת עילית: נתנאל טויטו, מונה לתפקיד ראש העיר החדש על ידי רוב של חברי מועצת העיר
נצרת עילית: נתנאל טויטו, מונה לתפקיד ראש העיר החדש על ידי רוב של חברי מועצת העיר

מועצת העיר נצרת עילית, בחרה ומינתה אמש (שלישי | א’ סיון התשע”ה) ברוב של 16 חברים מול 10 חברי מועצה למנות את סגן ראש עיר ללא שכר ומחזיק תיק החינוך, חבר המועצה מר נתנאל טויטו (סיעת “בית בנצרת עילית”) בן ה-29, כממלא מקומו של ראש עיריית נצרת עילית מר שמעון גפסו שייצא בימים הקרובים לחופשה עד לסיום ההליכים המשפטיים כנגדו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כזכור, לפני למעלה משבוע, התקיימה בין היועץ המשפטי לממשלה עו”ד יהודה וינשטיין, לבין פרקליטיו של מר גפסו, ובה הוחלט על יציאתו ל’חופשה’, עד תום הדיון בתיק שמתנהל נגדו בגין קבלה והתניה של שוחד. מר גפסו, הורשע בעבר ב’התניית שוחד’, אך המשיך בתפקידו לאחר שהוחלט, כי לא יוטל עליו קלון.

כזכור, בית המשפט המחוזי, גזר עליו חצי שנת מאסר בפועל שהומרו ב’עבודות שירות’. בית המשפט, אף קבע, כי נכון יהיה להימנע מהטלת קלון עליו. נרעשת מפסק הדין, טענה הפרקליטות, בערעור שהוגש אל בית המשפט העליון, כי בית המשפט, שגה בהימנעו מלגזור על גפסו, עונש מאסר, וכן בקביעתו, כי במעשיו לא דבק קלון וכי מעשיו של גפסו, מחייבים ענישה מחמירה, הכוללת מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח.

בפשרה שהושגה בינו נציגי ראש העיר לשעבר מר גבסו ולבין פרקליט המדינה, כאמור, הוחלט, כי מר שמעון גפסו, ייצא לחופשה עד לסיום ההליכים המשפטיים כנגדו.

בבחירות האחרונות למועצה ולראשות העיר נצרת עילית*, התמודד הצעיר נתנאל טויטו (בן 29), רווק מבוקש, בעל תואר במשפטים, ותואר ראשון ב-מנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי הרצליה, בוגר תוכנית רבין למנהיגות, בוגר המכינה לשירות הציבורי בישראל, אשר שירת כלוחם ביחידה מובחרת בצה”ל, המשמש כיום כסגן ראש עיר ללא שכר ומחזיק תיק החינוך.

טויטו, הוא כעת ראש העיר המכהן, הצעיר במדינת ישראל.

◄ תגובת מר שמעון גפסו, ראש העיר היוצא לחופשה

ראש עיריית נצרת עילית מר שמעון גפסו, היוצא בימים הקרובים לחופשה עד לסיום ההליכים המשפטיים כנגדו, כתב אמש בדף הפייסבוק שלו;

“כמו שהבטחתי עם חזרתי מהשעיה, הערב, אישרה מועצת העיר קואליציה חדשה, שמותאמת להתמודדות עם האילוץ החדש – יציאתי לחופשה עד תום משפטי. לפי ההחלטה מהערב, מי שישמש כמ”מ ראש העיר הוא נתנאל טויטו, שעד כה שימש כסגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך. אלכס גופמן, יהיה סגן ראש העיר (בשכר), ואני מקווה שברכה ברוב תסכים לבקשתי ותיקח על עצמה את תפקיד יו”ר המתנ”ס. עוד חברה בקואליציה היא סיעת “דו קיום”, המונה שלושה מנדטים, ואחד מחבריה ימונה לסגן בתואר.

לאחר קבלת תוצאות ההצבעה, יצאו חברי האופוזיציה במתקפה כנגדי, על כך שלדבריהם “מכרתי את העיר לערבים”. ההפחדות לדעתם יקדמו אותם בדעת הקהל, ויציגו את הפוטש הכושל שלהם כפעולה הרואית של הקרבה מתוך אידיאולוגיה, אלא מה? המציאות היא הפוכה;

דברים אלה הם צביעות של עסקנים פוליטיים פתלתלים, שמה שכואב להם באמת זה לא שילוב הערבים, אלא אובדן השכר לעצמם. רק אתמול עוד הציע גדלקין לסיעה הערבית הצעות נדיבות במיוחד, ורק שעה וחצי לפני ההצבעה עוד הפיצו אנשיו הודעה שהם “סיכמו עם חברי המועצה הערבים”. אלא שפלא; רגע אחד לאחר ההפסד בהצבעה, פתאום הם הפכו ל”מודאגים ממכירת העיר לערבים”.

גפסו; “כמו שהבטחתי עם חזרתי מהשעיה, הערב, אישרה מועצת העיר קואליציה חדשה…”

ובכן, אם גדלקין וחבריו החדשים טובול ורק, היו מגלים אחריות ובגרות, והיו שמים את טובת העיר לפני טובתם האישית, הרי שלא היה צורך בשילוב הסיעה הערבית בקואליציה. אם גדלקין, במקום לנסות בכל דרך לכפות עצמו בתפקיד לא לו, היה דואג ליציבות שלטונית – היה בעצמו פותר את הבעיה שכביכול “מטרידה כעת את מנוחתו”.

על כך נאמר; “גם חלש מלהכריע / די חזק הוא להפריע”, והישגו היחיד של גדלקין וחבריו, שחלקם אפילו סירבו להידבר במו”מ קואליציוני – הוא שעל מנת ליצור רוב יציב מול חתרנותם, היה הכרח לצרף את סיעת “דו קיום” לקואליציה.

מוזר, בזמן שגדלקין וחבריו חשבו על עצמם ושכחו את טובת העיר, בזמן שהם הפגינו התנהלות פוליטית רדודה וחסרת אחריות, דווקא חברי הסיעה הערבית לא דרשו לעצמם הטבות, שכר, רכב או מזכירה. אפילו לא סמכויות רבות, ולמעשה, למרות היותם התנועה הגדולה בעיר – לא דרשו אפילו רבע ממה שקיבל גדלקין בתחילת הקדנציה. הם פעלו מתוך מחשבה רחבה קדימה, ואפשרו לנו להציב חלופה ראויה בזמן היעדרותי, חלופה שתפעל מתוך שיתוף פעולה ואחריות משותפת לעתיד העיר, ולא מתוך אגו-טריפ שחצני ויהיר, דל הישגים ורב יחצ”נות, שכולו ניסיון להתחזקות פוליטית על חשבון האינטרסים העירוניים.

לכל מי שדואג, אם יש כאלה, אין ספק שאמשיך לפעול למען שמירה וחיזוק הצביון היהודי של נצרת עילית, בוודאי יותר מגדלקין שפתאום מטיף לי ציונות, ויותר מכל אלה שכיום תוקפים אותי.

“נצרת עילית יהודית לנצח” היא לא רק סיסמא, אלא מוטו של פעילותי ביום-יום. אך לצד זה הדגשתי תמיד כי לאזרחינו הערבים יש מלוא הזכויות, החוקיות והמוסריות, לחיים טובים ושירותים עירוניים מהדרגה הגבוהה ביותר, וחברי המועצה הערבים, שהם אנשים איכותיים, נבונים וישרים, זכאים להיות שותפים בנעשה בעיר.

הדבר הקובע באמת הוא לא תואר “סגן” או ראשות ועדה כזו או אחרת, אלא המציאות הדמוגרפית בעיר, והצבתי לעצמי מטרה ואני גם מיישם אותה, לחיזוק הרוב היהודי, במקביל ליחס מכובד והולם לתושבינו הערבים.

לסיום אאחל לנתנאל, שיידע לשאת בתבונה את האחריות שמוטלת עליו, ואני מקווה מאוד שהבחירה בו תוכיח את עצמה”. סיכם ראש עיריית נצרת עילית לשעבר, מר שמעון גפסו.

*נָצְרַת עִלִּית, היא עיר מחוז בגליל התחתון, מן הערים הבולטות במחוז הצפון של מדינת ישראל. היא הוכרזה כעיר בשנת 1974.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן