רשלנות רפואית

קופ”ח מכבי, נתבעת על רשלנות רפואית בסך למעלה מ-2,500,000 ₪ שגרמה לפטירת צעיר

0
0

מכבי שירותי בריאות, תאלץ בקרוב להתגונן ולהסביר את מותו של צעיר (33), שלמרות בדיקות דם חריגות, שהעידו על תת פעילות סמויה של ’בלוטת התריס’ כבר בשנת 2005 (!) לא ניתן לו כל טיפול כשהוא המשיך להתלונן, המליצו לו להנהיג “אורח חיים בריא” אולם חוות דעת רפואיות של רופאים מומחים, קובעים, כי היעדר ההתייחסות לשילוב של מצבו הקליני ושל תוצאות המעבדה של המנוח, מהווה חריגה מפרקטיקה רפואית מקובלת.
קופ
קופ”ח מכבי, נתבעת על רשלנות רפואית בסך למעלה מ-2,500,000 ₪ שגרמה לפטירת צעיר

האם גורלו של צעיר (נ’) בן 33, שעבד במשרה מלאה כנהג, תושב יישוב קהילתי באזור השפלה, סבל מזה מספר שנים מתסמינים של לחץ, עייפות וכאבים במקומות לא ספציפיים, נחרץ, כתוצאה מצירוף מקרים רע וטרגי או מ’רשלנות רפואית’ לכאורה של ’מכבי שירותי בריאות’ נזק שנגרם בגלל מחדל ו/או טיפול, ציוד ואביזרים שבשליטתם, וכי אופי הנזק, מתיישב יותר עם המסקנה, כי הנתבעת ו/או מי מעובדיה לא נקטו זהירות סבירה, מאשר שנקטו בכזו – על שאלות קשות אלו ייאלצו להשיב פרקליטי קופת חולים מכבי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

נ’, צעיר בן 33, סבל מזה מספר שנים מתסמינים של לחץ עייפות וכאבים במקומות לא ספציפיים. בשל כך, הוא פנה אל רופאיו ב’קופת החולים מכבי’ והתלונן על שסבל ממנו. התברר, כי למרות בדיקות דם חריגות, שהעידו על תת פעילות סמויה של ’בלוטת התריס’ כבר בשנת 2005 (!), לא ניתן לצעיר נ’, כל טיפול, וזה המשיך להתלונן בקופת החולים אשר המליצו לו להנהיג… “אורח חיים בריא”.

השנים חלפו ומצבו של הצעיר רק החמיר. ביום 22.4.10 היה נ’ ב’מוקד קופת החולים’, ביצע בדיקות דם אשר שוב הציגו ’ערכים חריגים’ ביותר שחייבו טיפול. רופא מכבי שירותי בריאות, התקשר אל ביתו של הצעיר רק שישה ימים אחר כך (28.4.10) להודיע על התוצאות בדיקות הדם החריגות. אך למרבית הצער עבור הצעיר נ. היה זה מאוחר מדי.

כחצי שעה לפני כן, הוא התמוטט בביתו ומת. ניתוח שנעשה, הבהיר, כי מדובר ב’כשל לבבי’ על רקע של ’תת פעילות בלוטת התריס’. אותה האבחנה בגינה לא זכה הצעיר נ’ לכל טיפול, על אף שהנסיבות חייבו זאת.

באמצעות עורך דין רן שפירא ממשרד ’עורכי הדין אלמוג – שפירא’, בעל תואר ראשון במשפטים בהצטיינות (LLB), המשמש כ’יועץ במשפט רפואי’, ללקוחות רבים בהם לקוחות מחו”ל (ארה”ב, שוויץ ועוד), וכן מנהל מאות תיקי ’רשלנות רפואית’ בערכאות השונות בארץ, הגישה בימים אלו, משפחתו של הצעיר נ’, תביעה על סך למעלה מ-2,500,000 ₪, כנגד ’קופת החולים מכבי’.

התובעים, יטענו, כי לא הוענק למנוח טיפול רפואי נאות, הן מבחינת הרמה המקצועית והן מבחינת האיכות הרפואית. התובעים, גם יטענו, כי לא נמסר למנוח מידע רפואי לגבי מצבו ולגבי אפשרויות הטיפול והצורך במעקב לאור תוצאות המעבדה החריגות והתסמינים אותם הציג.

עורך הדין שפירא, צירף לכתב התביעה של נזקי גוף (רשלנות רפואית), חוות דעת רפואיות של רופאים מומחים, הקובעים בסיכומו של דבר, כי היעדר ההתייחסות לשילוב של מצבו הקליני ושל תוצאות המעבדה של המנוח, מהווה חריגה מ’פרקטיקה רפואית’ מקובלת וכי התחלת טיפול תרופתי מתאים, לכל המאוחר בשנת 2007, הייתה בסבירות גבוהה מונעת את התדרדרות מצבו הרפואי והלבבי של המנוח, והייתה מונעת את מותו.

עורך הדין שפירא, אמר בעצב מופגן, כי; “תביעה זו לא תחזיר את הצעיר נ’ לחיים, אך אולי, ישנה תקווה, כי תמנע את המקרה הבא”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן