בית שאן

בית שאן: העירייה משלימה ההכנות לפתיחתו הרשמית של ’פארק האקליפטוס בית שאן’

0
0

“פארק האקליפטוס בית שאן”, ייפתח רשמית בחופשת הקיץ בטקס חגיגי בהשתתפות שרים וחברי כנסת, ראשי קק”ל ואמנים ◄ ראש העיר בית שאן מר רפאל בן שטרית: “הפארק הוא בשורה גדולה לתרבות הבילוי והנופש של משפחות בבית שאן… נמשיך לעשות כל מאמץ לשדרג הפארק ולגייס משאבים נוספים לטובת מתקנים נוספים להעשרת שעות הפנאי, לרווחת התושבים, מבוגרים וצעירים ולהנאתם”.
בית שאן: העירייה משלימה ההכנות לפתיחתו הרשמית של ’פארק האקליפטוס בית שאן’
בית שאן: העירייה משלימה ההכנות לפתיחתו הרשמית של ’פארק האקליפטוס בית שאן’

עיריית בית שאן, תקיים פתיחה חגיגית ורשמית של ’פארק האקליפטוס בית שאן’, בחופשת הקיץ בהשתתפות, שרים וחברי כנסת, ראשי קק”ל ואמנים. בשל אי בהירות באשר למועד הסופי לפתיחתו של ’פארק האֵקָלִיפְּטוּס בית שאן’, מבהירה עיריית בית שאן, כי ראש העיר מר רפאל בן שטרית, הנחה את כל הגורמים לזרז את כל הסידורים האחרונים בגיבוש הנהלים לקביעת התקנון, בשילוט מתאים, תיאומים אחרונים מול קק”ל, הצבת מצלמות ועוד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

יובהר, כי אף שמבחינה חוקית ובטיחותית ניתן להשתמש במתקני המשחקים כבר כיום, עיריית בית שאן, נוקטת משנה זהירות ולכן, עד שאחריות הפיקוח על הפארק תעבור מקק”ל אל העירייה, נדרשות פעולות אחרונות להסדרת הנושא.

העירייה ביקשה מ-קק”ל לבצע בפארק תיקונים ושיפורים שונים כתנאי להעברת האחריות אליה. העירייה פועלת להקצאת שטח מסחרי לטובת קפיטריה ודוכנים שיופעלו באירועים שונים במהלך השנה.

יצוין, כי קריאתה של עיריית בית שאן אל הציבור לבוא לבקר בפארק נועדה לחשוף אותו למתקנים השונים, ולערוך מעין ניסוי כלים ותצוגת תכלית. לאחר העברת הפארק לאחריות העירייה, יוסרו השלטים האוסרים על השימוש, יוכרז על פתיחה רשמית של הפארק, יפורסם תקנון והתושבים יוזמנו לבקר בו באופן שוטף.

בעיריית בית שאן, ציינו, כי כעת כל הגורמים נמצאים בעיצומם של השלבים האחרונים מול הנהלת הקק”ל, כדי להכשיר את הפארק לשימוש.

עוד נמסר, מן העירייה, כי שעות הפעילות ב’פארק האקליפטוס בית שאן’ יהיו בין; 9:00 בבוקר ל-23:00 בלילה, כאשר בימי ראשון, הפארק, יהיה סגור לצורך תחזוקה, טיפול גינון וטיפוח הגן. בשבתות לא תישמע מוזיקה על מנת לשמור על קדושת השבת. בימי חול, המזרקה, תופעל החל מהשעה 17:00 וכל שעה עגולה, תופעל מוסיקה נעימה לקול צלילים ואורות.

פארק האקליפטוס בית שאן, המזרקה הראשית המשלבת מופע מים מרהיב, צלילים וצבעים משתנים | צילום: דוברות בית שאן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

ראש העיר מר רפאל בן שטרית, מציין, לקראת הפתיחה, את שיתוף הפעולה ההדוק עם קק”ל, אשר תרומתו אפשרה את הקמת הפארק; “הפארק, הוא בשורה גדולה לתרבות הבילוי והנופש של משפחות בבית שאן. העיר, התברכה במרחבים של מדשאות, פינות מוצלות, פינות נוי, גני משחקים ומים. נמשיך לעשות כל מאמץ לשדרג את הפארק ולגייס משאבים נוספים לטובת מתקנים נוספים להעשרת שעות הפנאי, לרווחת התושבים, מבוגרים וצעירים, ולהנאתם”.

בתוך כך, נודע, כי ראשוני המבקרים ב’פארק האקליפטוס בית שאן’ נחשפו לפארק יפה מאין כמוהו, הכולל בתוכו יותר מ- 100 דונם בהם מתקני משחקים ברמה גבוה (מתקני המשחקים לפעוטות, יוקמו בהמשך), שבילי הליכה ואופניים, מתחם להופעות ואירועים, אטרקציות מים ייחודיות, שטחים מוצללים באופן טבעי ומלאכותי ועוד.

הפארק, אמור להוות אטרקציה ועוגן בילוי משמעותי לתושבי העיר בית שאן והסביבה ולמשוך אליו מבקרים מכל רחבי ישראל אשר יבקרו במוקדי התיירות ב’גן הלאומי בית שאן’ ובעמק כולו. גולת הכותרת האחרונה, היא; המזרקה הראשית שמשלבת מופע מים מרהיב, צלילים וצבעים משתנים.

המזרקה, בקוטר 23 מטר, מכילה 105 ג’טים (מהם מוזרקים סילוני מים ואוויר) המורכבים מארבעה סוגים; מתזי ערפל, אויר עם מים, אצבע ופרח. לכל זה, מצטרפת תאורה צבעונית ומוזיקה מותאמת למופע המים.

המערכת כולה בנויה על פי דרישות משרד הבריאות זאת על מנת להגן על בריאות הילדים והמתרחצים. קיימת בקרה של כימיקלים, בקרה UV לטיפול במים, מסנני חול גדולים שמנקים המים באופן קבוע.

בנוסף, קיים רובוט שמנקה את כל הלכלוך ממאגר המים. לכל המערכת יש חדר בקרה עם שליטה מיוחדת על כל ג’ט בנפרד ע”י משאבה עצמאית שמבוקרת ע”י בקר לפי המוזיקה עם מגבלות לחץ מים ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן