כרמיאל

עיריית כרמיאל, מפסיקה את השימוש בחומר הריסוס ’ראונדאפ’ המסרטן

0
0

מחלקת גנים ונוף של עיריית כרמיאל, מקדמת מזה מספר שנים מעבר לשיטות טיפול טבעיות ובריאות יותר (גינון בר-קיימא) בגינות, בגנים ובפארקים הרבים בעיר ◄ הפסקת השימוש ב”ראונדאפ” חומר הריסוס הנפוץ ביותר בטיפול בעשבייה, יצריך מהעירייה והתושבים הסתגלות למראה של עשבייה מדי פעם בפינות אלו ואחרות בעיר.
עיריית כרמיאל, מפסיקה את השימוש בחומר הריסוס ’ראונדאפ’  המסרטן
עיריית כרמיאל, מפסיקה את השימוש בחומר הריסוס ’ראונדאפ’ המסרטן

עיריית כרמיאל, הודיעה היום (יום שלישי | ט’ אייר התשע”ה), כי היא מפסיקה את השימוש בחומר הריסוס ’ראונדאפ’ לאחר שהסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן השייכת לארגון הבריאות העולמי, קבעה, כי קוטל העשבים, גלייפוסט, הידוע בשם; ראונדאפ (Roundup) – עלול להיות מסרטן ובעקבות ההדים תחקיר הראונדאפ של תוכנית הטלוויזיה בערוץ 10 “הצינור” – בהנחיית העיתונאי גיא לרר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עיריית כרמיאל, מסרה, כי במהלך השינוי ההדרגתי נשתלה במקומות רבים בעיר, צמחיה רב שנתית וחסכנית במים, כולל שתילה של עצי פרי מקומיים, ובמקביל שונו שיטות העבודה לצמצום וחסכון במשאבים, תוך הפחתה משמעותית בשימוש בריסוס, פוזר רסק גזם בגנים לחיפוי הקרקע, ונשתלו ערוגות של ירקות המקומות מסוימים.

הגב’ שוש עינת מנהלת מחלקת גנים ונוף, אמרה, כי; “על פי הנחיה של ראש העיר מר עדי אלדר, קיבלנו החלטה להפסיק לחלוטין את השימוש בחומר הריסוס “ראונדאפ”, לנוכח פרסום תחקיר הקושר את השימוש בחומר זה, ל-סיכון בריאותי”.

חרף העובדה, כי משרדי הממשלה עדיין לא אסרו על השימוש בו, אבל בעירייה אנחנו מוצאים לנכון לשמור על הבריאות של התושבים, ולהוציא מהשימוש את החומר הנ”ל.

הפסקת השימוש ב”ראונדאפ” שהוא חומר הריסוס הנפוץ ביותר בטיפול בעשבייה, יצריך מאתנו, העירייה והתושבים הסתגלות למראה של עשבייה מדי פעם בפינות אלו ואחרות בעיר. אנו מעדיפים זאת על שימוש בחומר ריסוס שיסכן את בריאות התושבים.

עיריית כרמיאל, פועלת לספק לתושבי העיר סביבת חיים בריאה ומשגשגת, נטולת מחלות וחומרי ריסוס מסוכנים, כך שהגנים והפארקים שלנו יהוו מקום נעים ובריא לתושבים לבלות בו”. סיכמה הגב’ עינת מנהלת מחלקת גנים ונוף בעיריית כרמיאל.

◄ תחקיר הראונדאפ

מתחקיר הראונדאפ, בתוכנית “הצינור” ב-ערוץ 10, עולה, כי העיר כפר סבא היא העיר הראשונה בישראל שהפסיקה לחלוטין את השימוש בקוטל העשבים ראונדאפ שהוכרז כמסרטן. סגן ראש עיריית כפר סבא, מר עילאי הרסגור-הנדין, הורה על הפסקה מיידית של השימוש בחומר.

על פי “הצינור” נחשף, כי חומר הריסוס נגד עשבייה, הוא הוכרז, כבר לפני כחודש כחשוד כמסרטן על ידי ארגון הבריאות העולמי. קוטל העשבים של מונסנטו מרוסס בכל מקום בארץ, בתי ספר, גני ילדים, וגם על פירות וירקות. בחלק מדינות אירופה, כבר אסרו את השימוש, אז למה משרד ממשלתי בישראל לא מתייחס ל”ראונדאפ”? ואיך החומר הזה קשור לאחד מסוגי ה’סרטן’, הכי נפוצים בישראל?

בתוכנית “הצינור” הובאו תגובות משרדי הממשלה;

■ תגובת משרד החקלאות; ממנה ניתן ללמוד, כי; “רישוי תכשירי הדברה בישראל מוסדר על ידי על ידי ועדה בין משרדית בראשות משרד הבריאות. הוועדה, אמונה על בחינת בטיחות התכשיר, על בסיס תיקים טוקסיקולוגים המוגשים לה ובהם עבודות על פי קריטריונים בינלאומיים. הוועדה, תלמד את ממצאי הדוח המדובר ובמקביל את התייחסות הרשויות המוסמכות המקבילות בארה”ב ואירופה, כאשר הן תהיינה. כמובן שהמשרד, עוקב בדריכות אחר הנושא.

■ תגובת משרד הבריאות; “הפרסום על הסיווג החדש של “גלייפוסט” (ראונדאפ) ככל הנראה כחומר מסרטן, נדון החודש על ידי ’הועדה הבינמשרדית לרישום חומרי הדברה’ אשר באחריות המשרד להגנת הסביבה. הוחלט, כי הוועדה, תבחן את הצעדים של הגופים הרגולטוריים בארצות הברית ואירופה לסיווג החדש הזה, ותשקול בהתאם ובמידת הצורך צעדים רגולטוריים בישראל.

■ תגובת המשרד להגנת הסביבה; “נושא הרישוי של חומרים קוטלי עשבים נמצא בסמכות משרד החקלאות לרבות אופן השימוש בהם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן