יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

איגרת שר הביטחון מר משה (בוגי) יעלון אל משפחות השכולות ליום הזיכרון ה’תשע”ה

0
0

שר הביטחון, יעלון: “ידנו מושטת לשלום אל מדינות ועמים באזור, ומי שיהיה כן בכוונותיו, ידו לא תיוותר תלויה באוויר. אנו כמהים לשלום ומחנכים בדרך זו את הדורות הבאים, אך עלינו לזכור, כי סביבנו יש לא מעט גורמים שטרם השלימו עם זכותנו לבית לאומי יהודי, והם יעשו כל אשר יוכלו כדי לנסות ולשבש את חיינו…”.
איגרת שר הביטחון מר משה (בוגי) יעלון אל משפחות השכולות ליום הזיכרון ה’תשע
איגרת שר הביטחון מר משה (בוגי) יעלון אל משפחות השכולות ליום הזיכרון ה’תשע”ה

משפחות יקרות,

עם הגיעו של יום הזיכרון, מתכנסת מדינת ישראל אל תוך יגון וכאב, דמע וגעגוע. צער הפרידה מהיקרים לכן מכול הופך נחלת הכלל, והחלל העצום שנפער בכן ומלווה אתכן יום יום, עוטף את הארץ. לנגד עינינו עולים פנים ושמות של הבנים והבנות, “צעירים יצאו וחסונים, נאים ותמירים, צמח השדה עד שהשיגם העופרת ורסיסי מוות קטלום”, כפי שכתב ס. יזהר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

קשה כשאול הוא האבדן, ואין לו מרפא. אתם, יקירים ויקירות, פוגשים בו ברחוב, בעבודה, ברגעים של אושר ובשעות של תוגה. תמיד יהיה שם, לעולם לא יעזוב, ואין דבר שיוכל לעמעמו. תמונה, אדם החולף ברחוב ותווי פניו מזכירים את הבן או הבת, בת קול שנותרה בזיכרון, והחשש שמא תיעלם משם ביום מן הימים.

67 שנים נאבקת מדינת ישראל אל מול דורשי רעתה, ומשלמת, לדאבון הלב, מחיר כבד מנשוא. עלינו להוסיף להתקדם במעלה ההר, עד לפסגה, כפי שכתב דוד בן גוריון לפני 61 שנים, אך במהלך המסע הזה אנו מאבדים את הטובים ביותר שיש לנו. חיילים וחיילות, קצינים וקצינות, אנשי ונשות מערכת הביטחון על גווניה השונים, שיצאו לשרת את עמם וארצם כשעל גבם תרמיל של ערכים שספגו מכן, משפחות יקרות, מחויבים ונחושים להגן על מדינת ישראל ולאפשר לה להמשיך לפרוח ולשגשג. את החוב לכן, משפחות יקרות, ישראל לעולם לא תוכל להשיב.

ידנו מושטת לשלום אל מדינות ועמים באזור, ומי שיהיה כן בכוונותיו, ידו לא תיוותר תלויה באוויר. אנו כמהים לשלום ומחנכים בדרך זו את הדורות הבאים, אך עלינו, לזכור, כי סביבנו יש לא מעט גורמים שטרם השלימו עם זכותנו ל-בית לאומי יהודי, והם יעשו כל אשר יוכלו כדי לנסות ולשבש את חיינו.

לשם כך, דרוש ל-מדינת ישראל צבא חזק ואיכותי, לצד מערכת ביטחון מתקדמת, ובעיקר דרושים לנו אנשים מצוינים אשר מאמינים בדרך ומכירים בצדקתה. בדיוק כפי שהיו הבנים והבנות שלא ישובו עוד.

יקיריי ויקירותיי,

דעו, כי בערב יום הזיכרון וביום המחרת, כשנתכנס בבתי העלמין לבכות ולזכור את יקיריכם, נדע שוב, כי אתם ’עמוד האש’ שלפני המחנה, אות ומופת לגבורה אנושית יוצאת דופן. בחירתכם בחיים על אף הקושי אשר זר לא יבין אותו לעולם, היא עבור כולנו סמל ומושא להערכה אין קץ.

יהי זכרם של הנופלים והנופלות ברוך.

משה (בוגי) יעלון
שר הביטחון

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן