ספורט ישראל

ח”כ זוהיר בהלול: יש לנקוט בצעדים משמעתיים חריפים נגד המאמן גיא לוי

0
0

ח”כ בהלול פנה אל יו”ר ההתאחדות לכדורגל מר עופר עיני בעקבות התבטאויותיו של מאמן בית”ר ירושלים; “שמהן נודפת רוח גזענית, הנני מצפה מאדם ראוי כמוך בעל תפקיד ציבורי בכיר עם רקורד איגודי מוערך, לנקוט בצעדים משמעתיים חריפים ומיידים… מהו המסר שהללו יקבלו לנוכח דברי הגזענות החמורים האלה, מבלי שיוכפפו הדברים הללו לפעולה משמעתית מיידית”.
ח
ח”כ זוהיר בהלול: יש לנקוט בצעדים משמעתיים חריפים נגד המאמן גיא לוי

זוהיר בהלול (زهير بهلول), חבר הכנסת הערבי הישראלי מטעם רשימת “המחנה הציוני”, ובעבר שדרן ספורט מיתולוגי, פנה היום (יום שלישי | כ”ה ניסן התשע”ה), פנה אל יו”ר ההתאחדות לכדורגל מר עופר עיני, בדרישה לנקוט בצעדים משמעתיים חריפים נגד מאמן קבוצת ביתר ירושלים מר גיא לוי, שאמר, כי גם אם היה שחקן ערבי, אשר מתאים לו מבחינה מקצועית, הוא לא היה מגייס אותו לקבוצה; “לאור התבטאויותיו החמורות, שמהן נודפת רוח גזענית”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לאחר הראיון של המאמן לוי, בו טען, כי גם אם היה שחקן ערבי, אשר מתאים לו מבחינה מקצועית, הוא לא היה מגייס אותו לקבוצה,

מאמן בית”ר ירושלים מר גיא לוי (בן 48), בעל ניסיון של 21 שנה באימון קבוצות כדורגל בליגה הבכירה ובנבחרת ישראל עד גיל 21, אמר בראיון לרדיו 102FM, כשנשאל, כי; “האם היה כמאמן מצרף שחקן ערבי לבית”ר ירושלים”, ענה בין השאר, כי; “אני לא חושב שזה הזמן הנכון, זה היה יוצר מתיחויות וגורם לנזקים הרבה יותר גדולים. זה ממש לא הזמן, אני גם לא אמצא אף שחקן מהמגזר הערבי שירצה לבוא. גם אם היה שחקן שמתאים לי מבחינה מקצועית, לא הייתי מביא אותו, כי זה היה יוצר מתיחויות מיותרות. היה נגרם נזק לכולם”.

על השאלה בעניין לחימה בקומץ המתלהם ענה המאמן לוי; “ששר החינוך, יעשה שינוי ושלא יבקשו מאיתנו לעשות שינוי בתרבות של עם במשך מאות שנים. מאמן בית”ר ירושלים בא לאמן את הקבוצה ולא בא לחנך אף אחד. פגשתי לא מזמן את ’לה פמיליה’, אנשים מצוינים ואוהדים נהדרים. אני מכבד את האנשים שאוהדים את הקבוצה שלי”.

התקומם ח”כ זוהיר בהלול וכתב בדף הפייסבוק שלו, כי; “אם גיא לוי איננו מבין את חומרת דבריו, בעייתו כפולה ומכופלת. להסכים ל’התנהגות גזענית’ ולתאר את “לה פמיליה” כאידיליה, זוהי התבטאות החושפת את מורכבות מערכת הערכים הפגומה של האיש. הגיע הזמן שההתאחדות והמנהלת תעניש לאלתר ובחריפות, נושא תפקיד חשוב במערך האימון בחלון הראווה של הספורט בישראל.

התבטאות גזענית שכזו, אמורה לפסול אותו ומיד מהמשך כהונתו כמאמן, ורק לחשוב שלפני תקופה קצרה אימן לוי בסכנין. בדבריו הוא מסית ומטיף לדמוניזציה ואם האחראים ישתקו הם ימעלו בתפקידם. אולי אף כדאי לרענן את זיכרונם ולהזכיר להם מה הם בדיוק הערכים אותם חרתה אופ”א על דגלה”. סיכם הח”כ הטרי.

דוברו של ח”כ זוהיר בהלול מר תומר בן מאיר, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’, את נוסח המכתב של ח”כ בהלול אל יו”ר ההתאחדות לכדורגל מר עופר עיני; “לאור התבטאויותיו החמורות של מאמן בית”ר ירושלים, מר גיא לוי, שמהן נודפת רוח גזענית, הנני מצפה מאדם ראוי כמוך בעל תפקיד ציבורי בכיר עם רקורד איגודי מוערך, לנקוט בצעדים משמעתיים חריפים ומיידים.

תחת חסותה של ההתאחדות לכדורגל פועלות מאות אגודות ואלפי ספורטאים, ביניהם יהודים וערבים, לרבות ילדים ונערים. מהו המסר שהללו יקבלו לנוכח דברי הגזענות החמורים האלה, מבלי שיוכפפו הדברים הללו לפעולה משמעתית מיידית”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן