אוניברסיטה | מכללה

חיים יבין, עבר מהפך ב-אוניברסיטת אריאל: אני לא שמאלני, בחרתי לתעד החלשים בחברה

0
0

חיים יבין; “למרות שלא באתי מבית עשיר, אבי עבד בפרך, ראיתי את עצמי בר מזל, והיה לי צורך ומשיכה לתת מקום ל’אנדר דוג’. בשל כך, ראו בי שמאלני, אבל האמת היא שרציתי לתת ביטוי לאלה שגורלם קיפח אותם, מעניים בתלפיות ובעיירות הפיתוח ועד לפלשתינאים. כן גם פלשתינאים. אני לא סמולן בס’, רק רציתי להראות את החלשים בחברה”.
חיים יבין, עבר מהפך ב-אוניברסיטת אריאל: אני לא שמאלני, בחרתי לתעד החלשים בחברה
חיים יבין, עבר מהפך ב-אוניברסיטת אריאל: אני לא שמאלני, בחרתי לתעד החלשים בחברה

האם העיתונאי, במאי הטלוויזיה, מפיק הטלוויזיה, מי שכיהן בעבר כמנהל הטלוויזיה הישראלית והיה העורך, קריין הטלוויזיה והרדיו המיתולוגי ו’חתן פרס ישראל לתקשורת’ ו”מר טלוויזיה” חיים יבין, עבר מהפך? כאשר הצהיר השבוע בפני תלמידי בית הספר לתקשורת של אוניברסיטת אריאל, כי; ” אני לא שמאלני – אלא בחרתי לתעד את החלשים בחברה הישראלית”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

“כאנשי תקשורת לעתיד, בתוך ההצפה התקשורתית, חשוב למצוא את המצפן, את הערך המוסף. אני יודע ש’התקשורת’ היא גם פאן, ותוכניות הבידור הן החמצן שלה, אבל זה הבל – ואנחנו כאנשי תקשורת צריכים לחפש את הערך המוסף” אמר חתן פרס ישראל ו”מר טלוויזיה” מר חיים יבין לתלמידי ’בית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל’.

“אצלי הערך המוסף היה העשייה הדוקומנטרית, ונמשכתי באופן טבעי לסקר את אלה שגורלם לא שפר אליהם כמו אצלי. למרות שלא באתי מבית עשיר, אבי עבד בפרך, ראיתי את עצמי בר מזל, והיה לי צורך ומשיכה לתת מקום ל’אנדר דוג’. בשל כך, ראו בי שמאלני, אבל האמת היא שרציתי לתת ביטוי לאלה שגורלם קיפח אותם, מעניים בתלפיות וב-עיירות הפיתוח ועד לפלשתינאים. כן גם פלשתינאים. אני לא סמולן בס’, רק רציתי להראות את החלשים בחברה”.

רכזת יחסי ציבור תחום וחברה ורוח בדוברות אוניברסיטת אריאל הגב’ ליטל אלפסי, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; יבין, דיבר בטקס שבו הוענקו תעודות לתלמידים המצטיינים בבית הספר לתקשורת. לדבריו, בכל שנות עבודתו בטלוויזיה לא רצה רק לשבת מול המצלמה באולפן, אלא חש צורך מתמיד לצאת לשטח וליצור תוכניות דוקומטריות ו-סדרות תעודה.

בטקס, הוסיף וסיפר מר יבין, על הבית שבו גדל, שבו נחשף למעט תקשורת. הזיכרון היחיד שלו לגבי התעניינותם של הוריו בתקשורת היה כאשר רכש אביו מקלט רדיו, כדי להאזין לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, מכריז על הקמת מדינת ישראל.

הוא סיפר, כי כסטודנט דל אמצעים הוא לא בחל בשום עבודה, הוא עבד כפועל בניין, כפקיד, כמורה ממלא מקום וגם כחובש במגן דוד אדום במשמרות לילה; “לא נולדתי עם כפית זהב בפה ועבדתי קשה כדי להצליח”, סיפר יבין; “התאמנתי קראתי טקסטים שוב ושוב, שאפתי לשפר ובסופו של דבר התקבלתי לתחנת הרדיו של ’קול ישראל’”.

פרסומת; תרומת כאן נעים | עיתון האינטרנט של כל המדינה | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’, הופק ע”י גיתם BBDO SOHO

עם הקמת הטלוויזיה בארץ, עבד כעוזרו של מנהל צוות ההקמה פרופ’ אליהוא כץ, ובדרך מקרה נקלע ב-1968 למבחני המסך לתפקיד מגיש “מבט”. לדבריו, הוא ישב מול המצלמה וקרא את הטקסט שניתן לו, וכאשר סיים לקרוא, שרר שקט בין הבוחנים, ומר מוטי קירשנבאום, הכריז; “מצאנו את הקריין של ’מבט לחדשות’”.

חתן פרס ישראל, מר יבין, אשר התארח בבית הספר לתקשורת ב’אוניבריסטת אריאל’ סייר באולפני הטלוויזיה והרדיו של בית הספר לתקשורת. הוא שמע סקירה על תוכנית הלימודים של בית הספר, המשלבת לימודים עיוניים ברמה אקדמית גבוהה עם התמחות מקצועית באחד מחמישה מסלולים; תקשורת אסטרטגית (פרסום ויחסי ציבור), תקשורת דיגיטלית, קולנוע וטלוויזיה, עיתונות ורדיו.

פרופ’ מיכאל זינגרד, רקטור אוניברסיטת אריאל, בירך את התלמידים המצטיינים ואמר, כי; “ההשכלה מחזקת את התכונות הקיימות באדם הלומד, כך שאדם אמין – אמינותו תודגש כשישכיל וילמד”.

ראש בית הספר לתקשורת, ד”ר אילן תמיר, אמר למקבלי תעודות ההוקרה ולבני משפחותיהם, כי הצטיינות היא דרך חיים; “הצורך להיות הכי טוב נוגע בכל התחומים”, אמר ד”ר תמיר.

“מי שמצטיין בלימודים לרוב מצטיין גם בעבודה, בחיים החברתיים ובזוגיות. אנחנו מזהים את המצטיינים כבר בשיעורים הראשונים. המשותף לכולם זו, העבודה קשה שהם מוכנים להשקיע, הקשורה לרצון ולמוטיבציה להצליח”. סיכם ראש בית הספר לתקשורת ב’אוניבריסטת אריאל’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן