אוניברסיטה | מכללה

אוניברסיטת בן-גוריון, פיתחה מערכת המלצה ליצירת קואליציה יציבה

0
0

מדובר במערכת תומכת ההחלטה, המקבלת כ’קלט’ רשימת נושאים שיש להם חשיבות בבחירות (חברה, יחסי חוץ, דת ומדינה וכו’), מיצוב המפלגות השונות ביחס לנושאים אלה על סמך המצע שהן מציגות (בכתב או בע”פ) ◄ המערכת פותחה על פלטפורמה אינטרנטית והוקם עבורה אתר אינטרנט ייעודי, שפתוח לשימוש חופשי של הציבור, פרשנים ויועצים.
אוניברסיטת בן-גוריון, פיתחה מערכת המלצה ליצירת קואליציה יציבה
אוניברסיטת בן-גוריון, פיתחה מערכת המלצה ליצירת קואליציה יציבה

בעוד נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, החל היום (יום ראשון | ב ניסן התשע”ה) את ההתייעצויות עם המפלגות השונות שהשתתפו ב’בחירות לכנסת ה-20’, כדי להניע את תהליך הרכבת הממשלה באופן המהיר ביותר והשקוף ביותר – בישרו ד”ר אלי רון ועמיתו ד”ר מאיר קלך, חברי סגל המחלקה להנדסת מערכות מידע ב’אוניברסיטת בן-גוריון בנגב’, כי פיתחו מערכת המלצה למציאת קואליציה יציבה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

על רקע ההתייעצויות על הרכבת הממשלה בעקבות מערכת הבחירות שאך זה הסתיימה, המערכת רלוונטית במיוחד, שכן מדובר במערכת תומכת החלטה המדרגת קואליציות אפשריות הממליצה למקבלי החלטות וליועציהם, על סמך תוצאות הבחירות, על קואליציות בעלות פוטנציאל יציבות גבוהה.

המערכת רלוונטית במיוחד ב-דמוקרטיה פרלמנטרית רב-מפלגתית, דוגמת זו הקיימת בישראל (כמו גם ב; הולנד, צ’כיה ועוד). המערכת פותחה בעזרת בוגרי המחלקה עמיחי הייק ו-מייק רדסביץ’ ובשיתוף עם פרופ’ אברהם דיסקין, מומחה למדע המדינה מ-האוניברסיטה העברית.

מדובר במערכת תומכת ההחלטה, שפותחה כבר לקראת ’הבחירות לכנסת ה-19’ בינואר 2013, המקבלת כ’קלט’ רשימת נושאים שיש להם חשיבות בבחירות (חברה, יחסי חוץ, דת ומדינה וכו’), מיצוב המפלגות השונות ביחס לנושאים אלה על סמך המצע שהן מציגות (בכתב או בעל-פה), גודל הפרלמנט והמפלגה שעליה יוטל (או הוטל) להרכיב קואליציה.

המערכת, האמורה, מעבדת נתונים אלה על ידי אלגוריתמים המבוססים על שילוב של עקרונות ’הבינה המלאכותית’ עם תיאוריות מקובלות ב’מדעי המדינה’ (תיאוריית מרכזית במערכת היא זו של אקסלרוד, דה סוואן ואחרים, הקובעת, כי ’קואליציות יציבות’ מורכבות ממפלגות שיוצרות “רצף אידיאולוגי” ללא “חורים”).

החוקרים, בחנו את טיב החיזוי וההמלצות של המערכת על ידי שימוש בנתוני עבר ממערכות בחירות ב-ישראל וב-הולנד. לדברי ד”ר רון, הייתה התאמה בין התוצאות שהמערכת חישבה ובין הקואליציות שהתקיימו בפועל.

למשל; המערכת הצביעה על כך שהקואליציה ההולנדית של 2006 היא יציבה, ואכן היא החזיקה מעמד 4 שנים. לעומת זאת, המערכת ניבאה שהקואליציה ההולנדית של 2010 תהיה בלתי יציבה, והיא אכן התפרקה ב-2012.

המערכת פותחה על פלטפורמה אינטרנטית והוקם עבורה ’אתר אינטרנט ייעודי’, שפתוח לשימוש חופשי של הציבור, פרשנים ויועצים.

☚ קישור אל סרטון | קישור אל אתר המערכת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן