ארכיון פורום גינון אורגני גינון אורגני ו-אקולוגי

חסה הידרופונית מצטיינת בעלים קריספיים וגדלה ללא ריסוס

פיתוח חדש של ’משתלות חישתיל’ המתאימים לגידול על מים מביא בעקבותיו קצב הגידול מהיר יותר והחסה מוכנה לשיווק לאחר 30 יום, זאת לעומת תקופה של 50-60 יום של חסה הגדלה באדמה.
0
0
אסף צוק מ’משתלות חישתיל’ מציג את גוש שורשי החסה שמוכן לגידול על מים | עיבוד צילום: שולי סונגו
אסף צוק מ’משתלות חישתיל’ מציג את גוש שורשי החסה שמוכן לגידול על מים | עיבוד צילום: שולי סונגו

’משתלות חישתיל’ יצרני צמחי הנוי והחקלאות הגדולים בארץ ישראל, הודיעו השבוע על פיתוח חדש של ’שתילי חסה’ המתאימים לגידול על מים (Water Lettuce). היתרון בפיתוח החדש, מאפשר לצמח להשקיע יותר אנרגיה ומשאבים ב’עלי המאכל’ משום שאינו נזקק להתמודד עם המאמץ של החדרת השורשים לקרקע ולכן, החסה, מכילה כמות גדולה יותר של מינרלים ויוצרת בכך מרקם קריספי מיוחד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

’שתילי חסה הידרופונית’ מנותקים מן הקרקע וגדלים במערכת סגורה והיא לכך, הם גם פחות חשופים לזיהומים, המאפשרים לצמצם את הצורך בהדברתם.

הגידול ההידרופוני, מונע אובדן של דשן שלאחר השקיה מחלחל אל מי התהום ומזהם אותם.

שתילי חסה הידרופונית אשר פותחו על ידי משתלות חישתיל | עיבוד צילום: שולי סונגו
שתילי חסה הידרופונית אשר פותחו על ידי משתלות חישתיל | עיבוד צילום: שולי סונגו

זאת ועוד; שתילי חסה, אשר, כאמור, המתאימים לגידול על מים, מביאים בעקבות כך לקצב הגידול מהיר יותר והחסה מוכנה לשיווק לאחר 30 יום, זאת לעומת תקופה של50-60 יום של חסה הגדלה ב-אדמה.

אופיר אבסלנדר, ממשרד “רוני חסיד – דוברות ויחסי ציבור“, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; הגידול ההידרופוני של ’שתילי חסה הידרופונית’, מנותק מן הקרקע וגדל במערכת סגורה, לכן, הוא פחות חשוף לזיהומים. מה שמאפשר לצמצם את הצורך ב-הדברה.

חישתיל (Hishtil), היא חברה הבינלאומית המייצרת מזרעים שתילי ירקות לחקלאות, שתילי ירקות, צמחי נוי וגינון, צמחי תבלין ופרחי קטיף.

עדכונים על חידושים בעמוד הפייסבוק של חישתיל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן