צרכנות

המועצה הישראלית לצרכנות: 70% מהצרכנים נתקלו לפחות פעם אחת בשנה בפגיעה צרכנית

0
0

המועצה לצרכנות; “זהו היקף עצום, שבהחלט מעיד על תופעה רחבה בחיי הסחר בישראל” ◄ הענף הכי לא-הוגן; תקשורת. 1 מתוך 3 מהצרכנים נתקלו בחוסר הגינות בענפי התקשורת; סלולר, טלוויזיה בכבלים ולווין, אינטרנט ותשתיות ◄ כ-70% מהצרכנים, לא בודקים חשבונות ◄ עו”ד אהוד פלג, מנכ”ל המועצה הישראלית לצרכנות; “זכותו של בעל עסק לרווחים כפופה לזכותו של הצרכן להגינות”.
המועצה הישראלית לצרכנות: 70% מהצרכנים נתקלו לפחות פעם אחת בשנה בפגיעה צרכנית
המועצה הישראלית לצרכנות: 70% מהצרכנים נתקלו לפחות פעם אחת בשנה בפגיעה צרכנית

סקר מיוחד של ’המועצה הישראלית לצרכנות’ מתפרסם היום (יום חמישי | כ”א אדר התשע”ה) באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה, לרגל ’יום הצרכן הבינלאומי’ אשר יתקיים בראשית השבוע הבא (יום ראשון, ה- 15.3.15), חושף תמונת מצב תמונה קשה על חיי המסחר בישראל ועל יחסי בית-עסק- צרכן ועל העדפות ומודעות צרכנית לנושא ההגינות בסחר בישראל 2015.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בסקר, אשר תוצאותיו מתפרסמות, כאן לראשונה, עולה, כי 70% מן הצרכנים, נתקלו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה ב’פגיעה צרכנית’. מנהלת קשרי-חוץ של המועצה הישראלית לצרכנות הגב’ נורית לב, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “זהו היקף עצום, אשר בהחלט מעיד על תופעה רחבה בחיי הסחר בישראל”.

▼ הענף הכי לא-הוגן; תקשורת.

1 מתוך 3 מהצרכנים נתקלו בחוסר הגינות בענפי התקשורת (סלולר, טלוויזיה בכבלים ולווין, אינטרנט ותשתיות).

▼ לא בודקים חשבונות; כ-70% מהצרכנים, חושבים שהעסקים סומכים על כך שהצרכן לא בודק חשבונות לאחר הקניה (מה שעשוי להסביר את התלונות הרבות המגיעות למועצה שעיקרן “שיטת מצליח” של חלק מבעלי העסקים, המנצלים זאת לרעה).

▼ אין אכיפה; רק 12% מהנשאלים חושבים שרשויות האכיפה מגלות יד קשה כנגד מי שפוגע בזכויות הצרכנים.

▼ גם על הצרכן מוטלת חובת ההגינות; כ-90% מהצרכנים חושבים שגם הצרכן צריך להיות הוגן כלפי בית העסק ולהחזיר עודף ביתר שקיבל בטעות.

▼ אין השקעה בחינוך להגינות במערכת חינוך; 70% סבורים שמערכת החינוך לא משקיעה מספיק בחינוך להגינות בצרכנות. עולה, כי 77% מסכימים שרמת ההגינות היתה גבוהה יותר לו הצרכנים היו עומדים על זכויותיהם.

▼ פילוח עפ”י גיל; 60% מבני 55 ומעלה אומרים שנתקלו בפגיעה צרכנית בשנה האחרונה לעומת 78% מבני 18-34. הדבר מעיד על כך שלמבוגרים מודעות נמוכה יותר והם פחות מזהים פגיעות צרכניות.

▼ פילוח עפ”י השכלה; בעלי השכלה אקדמית נתקלים יותר (77%) בפגיעות צרכניות מאשר בעלי השכלה על-תיכונית ומטה (65%). (ניתן להניח, כי ידע וניסיון מעניקים כלים טובים יותר לניתוח סיטואציות צרכניות)/

◄ מנכ”ל המועצה לצרכנות; מובן, שלא כל אנשי העסקים בישראל הם חוטאים. מובן גם, כי לא כל הצרכנים צדיקים

פרסומת; תרומת כאן נעים | עיתון האינטרנט של כל המדינה | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’, הופק ע”י גיתם BBDO SOHO

עו”ד אהוד פלג, מנכ”ל המועצה הישראלית לצרכנות, אומר לרגל יום הצרכן הבינלאומי 2015; “הזכות להגינות עומדת בבסיס חיי הסחר. זכותו של צרכן שבית–עסק, ינהג כלפיו בשקיפות וביושר, מבלי לנסות להטעותו ומבלי לנצל את חולשותיו ומצוקתו.

הנתון לפיו 70% מנשאלים מדווחים על ’פגיעה צרכנית’ במהלך השנה האחרונה, מצביע על כך, כי חיי הסחר במדינת ישראל נגועים בחטא החברתי החמור של חוסר הגינות הרבה מעבר למה שעשוי להיחשב לגיטימי.

מנכ”ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו”ד פלג, מבהיר ומדגיש, כי; “מובן, שלא כל אנשי העסקים בישראל הם חוטאים. מובן גם, כי לא כל הצרכנים צדיקים.

זכותו של בעל עסק לרווחים כפופה לזכותו של הצרכן להגינות. לא חייבת להיות סתירה בין השתיים, שכן ההגינות בעסקים היא גם אינטרס של אנשי העסקים להגברת אמינותם בקרב לקוחותיהם ולהבטחת תחרות אמיתית ב’שוּק חופשי’”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן