חדרה

חדרה, מציגה ראש בראש: אביטן ראש העיר לשעבר, ישלם לראש העיר גנדלמן 100,000 ₪

0
0

חיים אביטן ראש העיר חדרה לשעבר, העליל בעדלאידיע של העיר על חברי האופוזיציה, כי להם קשר לאירועים הפלילים של שריפת מכוניתו וכי גם האביזרים של תהלוכת פורים נשרפו על ידם ◄ במסגרת פסה”ד, נכתב; “הצדדים רואים חשיבות רבה בשמירה על שיח ציבורי מכובד ובדרכי נועם וכי ההתרחשויות המתוארות בכתב התביעה, מוטב שלא היו מתרחשות”.
חדרה, מציגה ראש בראש: אביטן ראש העיר לשעבר, ישלם לראש העיר גנדלמן 100,000 ₪
חדרה, מציגה ראש בראש: אביטן ראש העיר לשעבר, ישלם לראש העיר גנדלמן 100,000 ₪

ראש עיריית חדרה לשעבר מר חיים אביטן, ישלם סך של 100,000 שקלים במסגרת הסכם פשרה בתביעת לשון הרע, עליו המליץ בית המשפט בית המשפט המחוזי בעיר תל אביב לראש עיריית חדרה הנוכחי מר צביקה גנדלמן ולסגניתו חברת מועצת העיר חדרה הגב’ חדוה יחזקאלי ולחבר מועצת העיר וחבר בהנהלת העיר עוה”ד אוהד מרחב ולחבר מועצת העיר לשעבר מר אהרון כהן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בחודש מרץ 2013, כשישה חודשים לפני מערכת הבחירות לראשות עיריית חדרה, נשרפה מכוניתו של ראש עיריית חדרה דאז, מר חיים אביטן. במקביל, עלה באש מחסן של העירייה אשר בו אופסנו מיצגים שהיו אמורים להשתתף בחג פורים ב’עדלאידיע של העיר חדרה’.

מר אביטן הנסער מן ההתרחשות ובְּעִדָּנָא דְרִתְחָא לא התמהמה ולו לרגע והאשים באמצעות התקשורת המקומית והארצית על חברי האופוזיציה, כי יש להם קשר לאירועים הפלילים של הצתת מכוניתו וכי גם האביזרים של תהלוכת פורים נשרפו על ידם.

חברי האופוזיציה שנפגעו מדבריו, ואף חששו שמא שמם ישורבב בחקירה הפלילית שנפתחה, פנו אל מר חיים אביטן, בבקשה, כי יבהיר שלא התכוון אליהם בדבריו.

אביטן, עדיין נסער בעידנא דרתחא, סירב לבקשה זו, ואף שב והפנה אצבע מאשימה לעבר אותם חברי אופוזיציה. מר אביטן, אף סירב בתוקף להתנצל, גם כאשר המשטרה תפסה את המבצעים, שעמדו לדין והורשעו.

בשל סירובו של אביטן להתנצל, והעובדה שהמשיך להאשים את חברי האופוזיציה, הם פנו לעוה”ד יוסף וינראוך מהעיר חדרה, שייצגם בערכאות משפטיות כנגד ההכפשה, ההסתה והעוולה שגרם להם מר חיים אביטן וביקשו לפסוק פיצוי בגין דברי לשון הרע.

עולה, כי כבר בתחילת הדרך ביקש כב’ בית המשפט, כי הצדדים יעברו הליך של גישור, אך גם הליך זה, כשל, בשל התנגדותו של מר אביטן.

בתגובה לתביעה ביקש אביטן, להסיר את התביעה מעליו ובכך להשית את תשלום הפיצויים, אם וכאשר יהיו, על הקופה הציבורית. מר אביטן נימק את החלטתו בטענה, כי הוא נהנה מ’חסינות של ראש עיר’ שביצע מעשה תוך כדי מילוי תפקידו.

פרסומת; תרומת כאן נעים | עיתון האינטרנט של כל המדינה | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’

בינתיים, התחלף השלטון בעיריית חדרה (בשלהי אוקטבר 2013) וכמה מחברי האופוזיציה דאז, הפכו להיות חברי הנהלת העיר היום. כאשר מר צביקה גנדלמן נבחר לראשות עיריית חדרה, הגב’ חדוה יחזקאלי, הפכה להיות סגנית של ראש העיר, ו-חבר מועצת העיר עוה”ד אוהד מרחב, הפך להיות חבר בהנהלת העיר. מר אהרון כהן, פרש מחברותו ממועצת העיר.

התובעים, התנגדו אז והיום התנגדות נמרצת לבקשה להעביר את תשלום הפיצויים על חשבון הקופה הציבורית וטענו, כי הציבור אינו חייב לשלם בעבור מעשיו של מר אביטן אשר ביקש לשמור על כיסאו, וכי חיים אביטן ורק הוא, אחראי באופן אישי ובלעדי למעשיו ולדבריו.

לאחר מספר דיונים שבמהלכם התבקשה גם היועצת המשפטית של עיריית חדרה, לומר את דבריה, המליץ בית המשפט למר אביטן לחזור בו מן הבקשה להכיר בחסינות למעשיו ואכן מר אביטן, ניאות לבקשה וחזר בו.

בית המשפט, המליץ, באחרונה, כי הצדדים יתפשרו, ובהתאם להמלצה זו, חויב ראש העיר לשעבר מר חיים אביטן לשלם לתובעים בתביעת לשון הרע, סך של 100,000 שקלים במסגרת הסכם פשרה.

כמו כן, נפסק לעוה”ד יוסף וינראוך, נציגם של התובעים שכ”ט בסך של 15,000 שקלים והוחזר לתובעים תשלום עבור אגרת בית משפט, ששילמו בעת הגשת תביעתם.

במסגרת פסק הדין, נכתב; “הצדדים רואים חשיבות רבה בשמירה על שיח ציבורי מכובד ובדרכי נועם וכי ההתרחשויות המתוארות בכתב התביעה, מוטב שלא היו מתרחשות…”.

ותשקוט העיר חדרה 40 שנה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן