כאן באר שבע סביבה | אקולוגיה

ראש עירית באר שבע מתנגד לתוכנית הקמת עשרות ישובי בנגב

פעילי "מגמה ירוקה" הגיעו לכנס איגוד המתכננים הארצי. כדי להציג למתכננים את הנזקים החברתיים והסביבתיים האדירים שהתכניות לפירבור הנגב, בהובלה של משרד השיכון והחטיבה להתיישבות ◄ רוביק דנילוביץ, ראש עירית ב"ש; מה כבר גמרנו עם כל הבעיות בישובי הקבע, שנמצאים פה, אני חושב שזו שערורייה?
0
0
ראש עירית באר שבע, מתנגד לתוכנית הקמת עשרות ישובי בנגב: אני חושב שזו שערורייה
ראש עירית באר שבע, מתנגד לתוכנית הקמת עשרות ישובי בנגב: אני חושב שזו שערורייה | עיבוד צילום: משה נעים

פעילי “מגמה ירוקה” ארגון המתנדבים הסביבתי הגדול בישראל למניעת עוולות סביבתיות ולהשפיע על מקבלי ההחלטות לקדם מדיניות סביבתית וצודקת, שהגיעו בסוף השבוע שעבר (ל’ שבט, תשע”ה, 19.2) אל כנס איגוד המתכננים הארצי, שנערך באוניברסיטת בן גוריון, החתימו למעלה מ-100 מהמשתתפים-מתכננים, בקריאה לעצירת תוכנית להקמת עשרות ישובים בנגב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לדעת פעילי ’מגמה ירוקה’, תכניות ל”פירבור הנגב“, בהובלה של משרד השיכון והחטיבה להתיישבות, יגרמו לערים הקיימות נזקים חברתיים וסביבתיים גדולים. החתמת המתכננים של ’איגוד המתכננים הארצי’ ואנשי ציבור על עצוּמה נועדה לקרוא לממשלה לעצור את תכניות הבנייה ההרסניות בנגב ולבחון מחדש את כל ההשפעות שהקמת עשרות ישובים פרבריים.

במהלך הכנס בו השתתף ראש עיריית באר שבע, מר רוביק דנילוביץ’, הוא הביע את התנגדותו לתוכנית להקמת עשרות הישובים ואמר, כי; “אני חושב שזו שערורייה, מה כבר גמרנו עם כל הבעיות בישובי הקבע, שנמצאים פה?”.

“המדינה לא יכולה לעשות מה שהיא רוצה כאן, בעיר שלנו. אם מדינת ישראל, תהיה חכמה, היא חייבת להקים מטרופולין חזק נוסף לצד גוש דן. אחרת מה שיקרה הוא שלמעשה מדינת ישראל תוותר על 60% משטחה”. סיכם ראש העיר מר דנילוביץ’.

ביום חמישי האחרון, חשפה “מגמה ירוקה” בתוכנית “מה בוער?” בתחנת הרדיו של גל”צ את ההקלטות בהן השר אורי אריאל, מתבטא בנוגע להקמת 25 ישובים חדשים בנגב ואומר; “אחרי ב”ש יש רק בדואים, הפתרון היחיד הוא נקודות התיישבות”.

ח”כ תמר זנדברג ופעילי מגמה ירוקה, מפגינים בכנס איגוד המתכננים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב

הפוליטיקאית הפמיניסטית, חברת כנסת מטעם סיעת מרצ, ח”כ תמר זנדברג, הגיבה לדברי השר אריאל שר הבינוי וחבר הכנסת מטעם סיעת הבית היהודי, בכנס וטענה, כי; “המטרה, עפ”י שר אורי אריאל היא רק לתפוס את הקרקע ותו לא, לא לספק פתרון למשבר הדיור, בוודאי שלא להוזיל אותו וגם לא לייצר איכות חיים, לא לייצר מערכת עירונית, אנושית וחברתית שטוב לחיות בה ושאנשים רוצים ובוחרים לגור בה”.

שחף אביטל, ממובילי ’המאבק לחיזוק ערי הנגב הקיימות’ ופעיל בתא “מגמה ירוקה” ב-אוניברסיטת בן גוריון; “דבריו של אורי אריאל מדאיגים אותי לא רק כתושב באר שבע אלא כאזרח במדינת ישראל ומדגישים את הצורך בפעילות שלנו הסטודנטים הצעירים להביא רוח חדשה וריענון לתפיסה המיושנת שהנגב הוא שממה שאין בה כלום”.

אביטל, הוסיף בדבריו, כי; “עצומת המתכננים התומכים בנו, יחד עם דבריהם של רוביק דנילוביץ’ וח”כ תמר זנדברג, מראים שכל מי שמעורב בצורה מקצועית ואקטיבית בהקמת ישובים חדשים – חושב שזו טעוּת שתפגע בתושבים כיום וגם בדורות הבאים, ותומך בחיזוק הערים הקיימות על פני הקמה של ישובים פרבריים”.

דוברת מגמה ירוקה הגב’ ענבר שקד, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; “יצוין, כי לפי תכנית המתאר הארצית מס’ 35 משנת 2005, עיבוי וחיזוק של ישובים קיימים עדיף פי עשרות מונים על הקמת ישוב חדש – ועל כן, לא ברור מדוע נוקטת ממשלת ישראל במדיניות שכזו לאחר שהשקיעה משאבים כה רבים ביצירת תכנית מתאר ארצית.

פעילי “מגמה ירוקה” יגיעו ב-25/5 לכנס מועצת הנגב בעיר באר שבע על מנת לחשוף את עמדותיהם של אנשי ציבור ופוליטיקאים בנוגע לתוכניות עשרות הישובים ולרתום אותם ואת התושבים למאבק לחיזוק הערים הקיימות בנגב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן