צער בעלי חיים

סגן השר להגנת הסביבה, ח״כ אקוניס: ישראל לא תהיה עוד מדינה ליצוא קופים לצרכי ניסוי

0
0

עד שבוע הבא ישוחררו מחוות מזור כל הקופים ילידי הטבע ◄ כיום חל איסור מוחלט לייצא קופים מישראל לצרכי ניסוי ◄ סגן השר להגנת הסביבה , ח״כ אופיר אקוניס; ״ישראל לא תהיה עוד מדינה ממנה ייצאו קופים לצרכי ניסוי. זה הישג גדול של המשרד להגנת הסביבה וצריך לומר לזכותם של הארגונים שליוו את המאבק וקולם נשמע. יחד הבאנו מזור לקופים״.
סגן השר להגנת הסביבה, ח״כ אקוניס: ישראל לא תהיה עוד מדינה ליצוא קופים לצרכי ניסוי
סגן השר להגנת הסביבה, ח״כ אקוניס: ישראל לא תהיה עוד מדינה ליצוא קופים לצרכי ניסוי

’המשרד להגנת הסביבה’ השקיע 4.5 מיליון ₪ בהעברת הקופים ילידי הטבע מ’חוות מזור’ ל’מקלט הקופים’ הישראלי ביער בן שמן, בבניית מתחמים מותאמים לצורכיהם ובשיקום פיזי ונפשי עבורם. עשרות קופים, שוחררו אתמול (יום שלישי | ז’ שבט התשע”ה), מן החווה ועד שבוע הבא, ישוחררו כולם; 650 קופים, ילידי הטבע.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

סגן השר להגנת הסביבה, ח״כ אופיר אקוניס, שהגיע היום אל ’פארק הקופים’ ב-בן שמן לקלוט עשרות קופים ששוחררו מ’חוות מזור’, אמר, כי; ״ישראל לא תהיה עוד מדינה ממנה ייצאו קופים לצרכי ניסוי. זה הישג גדול של ’המשרד להגנת הסביבה’ וצריך לומר לזכותם של הארגונים שליוו את המאבק וקולם נשמע. יחד הבאנו מזור לקופים״.

בתהליך ההעברה הקופים מקבלים “זריקת טשטוש” ב’חוות מזור’ וניתן להם טיפול מניעתי לרבות חיסונים וסירוס במידת הצורך.

לאחר מכן, הקופים מועברים למתחמים שהוכשרו במיוחד עבורם ב’מקלט הקופים’ של “עמותת מקלט הקופים הישראלי” (שנוסדה ב-1996), הפועלת במתחם המצוי בשולי האתר (מחוץ לאזור המבקרים), כמרכז לשיקום קופים במצוקה השותף לפעילות רב-לאומית להשבת קופים משוקמים אל הטבע.

סגן השר להגנת הסביבה, ח”כ אופיר אקוניס, מאכיל קופים בפארק הקופים בבן שמן

לאחר התאוששות, יוצאים הקופים אל רחבי המתקן, לחקור אותו ולהתרגל אליו. ל’קופים ילידי הטבע’, נגרם סבל רב במסגרת הבאתם ל”חוות מזור” החל בתהליך לכידתם, בהפרדת גורים מאימותיהם, בהריסת משפחות, והובלה שלהם מארץ המוצא לישראל.

סגן השר ח”כ אקוניס, המליץ, לאחרונה, בפני היועץ המשפטי לממשלה, לא לאשר משלוחי קופים מ’חוות מזור’ לניסויים בחו”ל, כל עוד לא ברור היעד הסופי של כל קוף וכיום חל איסור מוחלט לייצא קופים מישראל.

חוות מזור, שימשה, כמקום לגידול ורבייה של קופים שיובאו מהאי מאוריציוס, לצורכי ייצוא לניסויים. בהתאם להחלטת היועץ המשפטי לממשלה לחוות מזור, הייתה אפשרות לייצא רק את הקופים שנולדו בחווה עד ב-15 בינואר 2015. כיום, נותרו בחווה כ-1000 קופים ילדי שבי וכאמור, חל איסור לייצא אותם לצרכי ניסויים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן