ארכיאולוגיה

רשות העתיקות: נתפסו מאות מטבעות וחפצים עתיקים אצל שודד עתיקות תושב בית שמש

0
0

בבית החשוד תושב בית שמש, נתגלו יותר מ-800 מטבעות עתיקים, וכן תכשיטים, חותמות, כלי איפור, וראשי חיצים– בפעולה משותפת של מג”ב מטה יהודה ו-רשות העתיקות ◄ סגן מנהל היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות; “ניתוק המטבע מאתר העתיקות, מהווה נזק בלתי הפיך ואינו מאפשר את שחזור המידע ולמעשה מוחק פרק שלם מההיסטוריה של אתר העתיקות”.
רשות העתיקות: נתפסו מאות מטבעות וחפצים עתיקים אצל שודד עתיקות תושב בית שמש
רשות העתיקות: נתפסו מאות מטבעות וחפצים עתיקים אצל שודד עתיקות תושב בית שמש

רשות העתיקות, הודיעה היום (יום רביעי | ט’ טבת התשע”ה), כי בשבוע שעבר (24.12), נלכד, על ידי שוטרי מג”ב מטה יהודה, שודד עתיקות. החשוד תושב העיר בית שמש “נתפס על חם” באתר עתיקות ליד מושב נחם באזור. בחיפוש בכליו, נתגלה תיק ובו מכשיר לגילוי מתכות וכלי חפירה ומספר פרטי ברונזה עתיקים, אשר על פי החשד, נמצאו על ידו זמן קצר לפני תפיסתו באתר העתיקות. החשוד, עוכב לחקירה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עם לכידתו הועבר החשוד להמשך החקירה בתחנת משטרת מטה יהודה, אליה הוזעקו חוקרי ’היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות’, שהחלו בחקירת החשוד בשנות החמישים לחייו.

תחילה, הכחיש החשוד בחקירתו, כי חיפש עתיקות, וטען שאינו יודע דבר על מטבעות עתיקים. אנשי החקירות של המשטרה, לא השתכנעו ועוד באותו הערב בוצע חיפוש בביתו של החשוד בעיר בית שמש.

במהלך החיפוש, נדהמו מפקחי רשות העתיקות לגלות למעלה מ-800 מטבעות עתיקים, חפצי ברונזה עתיקים, בהם; תכשיטים, חותמות וכלי איפור, ראשי חיצים, וציוד רב המיועד לניקוי מטבעות ומתכות.

בין המטבעות שנמצאו בביתו של החשוד, זיהו חוקרי ’רשות העתיקות’, מטבעות, החל מהתקופה הפרסית במאה 5 לפנה”ס, התקופה ההלניסטית הרומית והביזנטית, ועד לתקופה העותומאנית מלפני 500 שנה בקירוב. המטבעות, נתפסו כמוצגים משפטיים.

מאות מטבעות וחפצים עתיקים שנתפסו אצל שודד עתיקות תושב בית שמש | צילום: היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות

כשהבין שודד עתיקות, כי חוקרי המשטרה ומפקחי רשות העתיקות סוגרים עליו הודה החשוד בחקירתו, כי עסק בחיפוש מטבעות עתיקים באזור מקום מגוריו בעיר בית שמש, גם תוך שימוש ב’גלאי מתכות’.

סגן מנהל היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, ד”ר איתן קליין, אמר, כי; “חיפוש מטבעות באתרי עתיקות, תוך שימוש בגלאי מתכות, הינה עבירה פלילית חמורה. המטבע העתיק מספק לארכיאולוגים “דרישת שלום” מההיסטוריה; על המטבע לרוב מוטבע מידע רב הכולל שנה ותאריך, שם השליט באותה העת, ומקום הייצור שהוא מידע רב ערך למחקר הארכיאולוגי, המספק הצצה לאירועים ההיסטוריים שהתרחשו בעת העתיקה.

ניתוק המטבע מאתר העתיקות, מהווה נזק בלתי הפיך ואינו מאפשר את שחזור המידע ולמעשה מוחק פרק שלם מההיסטוריה של אתר העתיקות”.

ד”ר קליין, סיכם ואמר, כי; “בגניבת המטבע מאתר העתיקות, נפגעת האפשרות ללמוד על ההיסטוריה של העם והארץ, וזאת, רק לשם בצע כסף”.

יוֹלי שוורץ, דוברת רשות העתיקות מסרה ל’פורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “פגיעה ב-אתר עתיקות, הינה עבירה פלילית שהעונש הקבוע בחוק בגינה הוא 5 שנות מאסר”.

החשוד, שוחרר בתנאים מגבילים ובימים הקרובים, יועבר תיק החקירה לתביעה לצורך הכנת כתב אישום פלילי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן