צרכנות

המועצה הישראלית לצרכנות, מזהירה מהטעיה של 3 חברות באריזות ביצים לצרכנים

0
0

המועצה הישראלית לצרכנות; “החברות המשווקות את הביצים (“תנובה”, “משק גליקסמן” ו-חברת מ. לסר בע”מ) מציגות מצגי שווא בדרך גידול העופות, העלולים להטעות את ציבור הצרכנים, בניגוד להוראות סעיף 2(א) לחוק הגנת הצרכן”.
המועצה הישראלית לצרכנות, מזהירה מהטעיה של 3 חברות באריזות ביצים לצרכנים
המועצה הישראלית לצרכנות, מזהירה מהטעיה של 3 חברות באריזות ביצים לצרכנים

המועצה הישראלית לצרכנות, פנתה היום (יום ראשון | כ”ט כסלו התשע”ה), אל ’הרשות להגנת הצרכן ולסחר ההוגן’, בתלונה לאור חשש להטעיה ב-אריזות ביצים, המשווקות ע”י 3 חברות; “תנובה”, “משק גליקסמן” ו-חברת מ. לסר בע”מ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לטענת המועצה לצרכנות, היא ביצעה לאחרונה, בדיקה של אריזות הביצים, ממנה, עולה, כי החברות המשווקות את הביצים מציגות, לכאורה, מצגי שווא העלולים להטעות את ציבור הצרכנים, בניגוד להוראות סעיף 2(א) ל-חוק הגנת הצרכן, התשמ”א- 1981 (להלן: “חוק הגנת הצרכן”).

עוד עולה מבדיקת המועצה לצרכנות, כי התמונות והאיורים המוצגים על גבי אריזות הביצים, מציגות תמונה השונה באופן קיצוני מהתנאים בהן מוחזקות התרנגולות המטילות.

מנכ”ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו”ד אהוד פלג, מאשים, כי הניסיון המכוון להציג לציבור על גבי האריזות, תמונה השונה באופן קיצוני ביחס ל’תנאים בהם מוחזקים העופות’, מעלה חשש להטעיה כלפי ציבור הצרכנים ואוהבי בעלי החיים למטרות של גריפת רווחים, מקום בו לא היו באים לעולם בהצגת עובדות אמת.

במקרה זה, טוען, עו”ד פלג, אף מוסיפים המשווקים חטא על פשע, שכן הם גורמים לציבור להיות שותף בעל כורחו וללא ידיעתו בפרקטיקה אכזרית כלפי בעלי חיים.

לעמדת המועצה לצרכנות, התמונות והמלל (המציגות לעיתים תרנגולות חייכניות ושמחות באחו ירוק) עלולים להטעות את ציבור הצרכנים לחשוב שמדובר בביצים אשר הוטלו על ידי תרנגולות אשר אינן כלואות בכלובים צפופים אלא נהנות מתנועה חופשית, הטלה על מצע טבעי וכיו”ב תנאים, בניגוד למצב בפועל.

חשוב להבהיר, כי לולי סוללה, הנה שיטת גידול מתועשת והרווחת ביותר בעולם, בה מוחזקות אלפי או רבבות תרנגולות המטילות בכלובים צפופים, הערוכים במספר קומות ואשר מונעים מהתרנגולות מגע עם קרקע טבעית, תנועה חופשית, קינון או דגירה וכיו”ב.

שיטת גידול זו, גורמת לסבל לעופות בהיותם מוגבלים בתנועתם וביכולת לפרוש את כנפיהם, ולעיתים אף גוררת פציעות של ממש בגלל הצפיפות והחיכוך ביניהם, ולכן בעולם פועלים להסדיר סימון מפורש על האריזות שיידע את הצרכן ביחס לאופן גידול התרנגולות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן