עסקים קטנים ובינוניים

להב, אל ראש הממשלה: התערב בעיכוב חוק שדוחה תשלומים קטנים לעסקים קטנים

0
0

להב – לשכת ארגוני העצמאים בישראל; “הצעת החוק, קובעת, כי משרדי הממשלה וגופי סמך ממשלתיים יהיו חייבים בתשלום תוך שוטף פלוס שלושים מיום הגשת החשבונית ונועד לתקן עוולה של מציאות אין דין ואין דיין וכל גוף משלם לפי רצונו ולרוב שוטף פלוס שלושה חודשים ומעלה” ◄ נשיא להב רו”ח רצאבי; “אני מצפה מכבוד ראש הממשלה להתערב באופן אישי על מנת שחוק זה, יעלה להצבעה למליאת הכנסת שמתכנסת היום. יש זמן לריב ולשנות בדיונים לקראת קריאה שנייה ושלישית”.
להב, אל ראש הממשלה: התערב בעיכוב חוק שדוחה תשלומים קטנים לעסקים קטנים
להב, אל ראש הממשלה: התערב בעיכוב חוק שדוחה תשלומים קטנים לעסקים קטנים ולעצמאים

מדוע מטורפד חוק שדוחה תשלומים קטנים ל’עסקים קטנים’ ול’עצמאים’ המונה מעל מיליון ₪? נשיא ’להב – לשכת ארגוני העצמאים בישראל’, ויו”ר ועדת עסקים קטנים ובינוניים בנשיאות הארגונים העסקיים, רו”ח אהוד רצאבי, נזעק בנושא ושיגר היום (יום רביעי | י”ח כסלו התשע”ה), מכתב דחוף הקורא אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו להתערב בעיכוב לא ברור של חוק שאושר ועבר בקריאה ראשונה ומסייע ל’עצמאים’ ו’עסקים קטנים’ בהצעת חוק נדונה סוגיית אי דחיית תשלומים למגזר עסקים קטנים ולעצמאים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בראשית החודש, אושר ב’ועדת כלכלה של הכנסת’ לקריאה ראשונה חוק שיזמה לשכת ארגוני העצמאים ’להב’ עליו נאבקה במשך שנים; ’חוק הגבלת אשראי ספקים למוסדות המדינה’ ובכך שמה קץ לדחיית התשלומים לעצמאים ועסקים קטנים. החוק, קובע, לראשונה, כי כל דחייה של מוסדות המדינה מעבר ל”שוטף פלוס שלושים”, יחויב ב-ריבית פיגורים והצמדה.

נשיא ’להב – לשכת ארגוני העצמאים בישראל’, ויו”ר ועדת עסקים קטנים ובינוניים בנשיאות הארגונים העסקיים, רו”ח רצאבי, כתב אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו;

● “בשנים האחרונות בשיתוף כל סיעות הכנסת מובילה ’להב – לשכת ארגוני העסקים והעצמאים בישראל’ חוק שנועד להסדיר לראשונה את התשלום במועד ל-עסקים קטנים ול-עצמאים.

● הצעת החוק, קובעת, כי משרדי הממשלה וגופי סמך ממשלתיים, יהיו חייבים בתשלום תוך “שוטף פלוס שלושים” מיום הגשת החשבונית ונועד לתקן עוולה של מציאות אין דין ואין דיין וכל גוף משלם לפי רצונו ולרוב שוטף פלוס שלושה חודשים ומעלה.

● חוק זה, אושר בועדת כלכלה לקריאה ראשונה לאחר הסכמה של האופוזיציה והקואליציה והיה מיועד להעלות ביום שני, כשם שחוקים נוספים עברו גם אחרי ההודעה על פיזור הכנסת, אולם להפתעתנו, החוק נמחק מסדר היום, כשהיום הוא היום האחרון וזאת ככל הנראה מלחצים לא ענייניים ואינטרסים של גופים שאינם מעוניינים באישורו של החוק.

● במדינה מתוקנת כל זה לא היה קורה ומלכתחילה לא היה צריך חוק כדי שספק יקבל תשלום במועד. על אחת כמה כאשר מדובר בעסקים קטנים ובינוניים שהם “נשמת אפה” של הכלכלה הישראלית כפי שגם אתה חזרת ואמרת.

לא יתכן שמוסדות המדינה והשלטון המקומי יעכבו תשלומים של עסקים קטנים ועצמאים למועד בלתי ידוע, ויגרמו בתחבולותיהם לקריסתם של עסקים רבים. יש לציין, כי הדבר בניגוד ל’החלטת הממשלה 3409’ שאתה הובלת מיולי 2011.

מעבר לכך שמדובר על חוק מוסרי מדובר על חוק כלכלי לטובת כלל המשק שכן עיכוב תשלומים מביא לקריסתם של עסקים קטנים ועצמאים שאין להם רזרבות וסובלים ממצוקת אשראי.

● אני מצפה מכבוד ראש הממשלה להתערב באופן אישי על מנת שחוק זה יעלה להצבעה ל-מליאת הכנסת שמתכנסת היום. יש זמן לריב ולשנות בדיונים לקראת קריאה שנייה ושלישית. העברת החוק, היום, שנייה לפני פיזור הכנסת תוסיף כבוד לממשלתך, התוצאה של מחיקתו מסדר היום בגלל שיקולים פוליטיים וגופים אינטרסנטיים והשלכתה על כבוד הממשלה והכנסת ברורה לחלוטין.

חוק זה הוא אבן יסוד לשרידותם של העסקים הקטנים והעצמאיים שאין חולק על כך שמגזר זה מהווה את מנוע הצמיחה של המשק.

● ציבור העסקים הקטנים והעצמאים נושא היום עיניים לכנסת ולממשלה שנועדה לייצגו וישפוט את ממשלת ישראל והכנסת בהתאם להחלטה היום”.

– לאור הנתונים הללו אשר הובאו אל ראש הממשלה מר נתניהו, מבקש נשיא ’להב – לשכת ארגוני העצמאים בישראל’, ויו”ר ועדת עסקים קטנים ובינוניים בנשיאות הארגונים העסקיים רו”ח רצבי את התערבותו באישור קריאה ראשונה בהצעת חוק, הדנה באי דחיית תשלומים למגזר עסקים קטנים ולעצמאים המונה מעל מיליון איש.

◄ להב – לשכת ארגוני העצמאים בישראל

להב לשכת ארגוני העצמאים בישראל, הוקמה בשנת 1983 על מנת לייצג, לקדם ולפעול בעניינו של מגזר העובדים העצמאיים והעסקים הקטנים והבינוניים.

להב, פועלת להגנה על זכויות העצמאים והעסקים הקטנים והבינוניים בתחום הכלכלי, תיקון אפליות עבר ונאבקת למניעת עיוותים חדשים, טיפוח והגנה על תדמיתם של העצמאים בקרב הציבור, הממשל ומקבלי ההחלטות. כמו כן, פועלת להב, למען שוויוניות בחקיקה וביטול האפליות של העובד במגזר העצמאי.

להב היא הארגון היציג של העצמאים ושל העסקים הקטנים והבינוניים, שהם 98% מהעסקים בישראל ומהווים מנוע הצמיחה המרכזי של המשק הישראלי. מגזר העובדים העצמאיים והעסקים הקטנים והבינוניים מונה למעלה מ-350,000 מפרנסים ויזמים עצמאיים, ומעסיק עוד כ-700,000 שכירים.

להב מונה כ-40 ארגונים עצמאיים וארגונים מקצועיים, המונים יחדיו כ-130,000 חברים. להב, חברה בלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ומיוצגת בנשיאות הלשכה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן