הבחירות לכנסת ה-20

התנועה לאיכות השלטון, קוראת לחשיפת של כל הסכם קואליציוני או אופוזיציוני

0
0

התנועה לאיכות השלטון, פנתה לראשי הסיעות היועמ”ש והיועץ המשפטי של הכנסת בקריאה לחשוף את כל ההסכמים וההסכמות בין ראשי המפלגות מכוח העיקרון החקיקתי המחייב להעביר הסכמים אלו למזכיר הכנסת; “בהיותה תנאי בסיסי למימוש חופש הביטוי ועל מנת לאפשר לאזרחי המדינה לבקר באופן מיטבי את התנהלות נבחריהם ובייחוד על מנת להגשים בצורה מיטבית ומושכלת את זכות הבחירה המוקנית להם”.
התנועה לאיכות השלטון, קוראת לחשיפת של כל הסכם קואליציוני או אופוזיציוני
התנועה לאיכות השלטון, קוראת לחשיפת של כל הסכם קואליציוני או אופוזיציוני

התנועה לאיכות השלטון בישראל, פנתה היום (יום שלישי | י’ כסלו התשע”ה) לקראת ’מערכת הבחירות לכנסת ה-20’ אל ראשי הסיעות: לראש הממשלה ויו”ר מפלגת “הליכוד”, מר בנימין נתניהו; שרת המשפטים ויו”ר מפלגת “התנועה”, הגב’ ציפי לבני; יו”ר האופוזיציה ויו”ר מפלגת העבודה, מר יצחק הרצוג; שר האוצר ויו”ר מפלגת “יש עתיד” מר יאיר לפיד; שר הכלכלה, שירותי דת, ירושלים והתפוצות ויו”ר “הבית היהודי”, מר נפתלי בנט; יו”ר מפלגת “מרץ” ח”כ זהבה גלאון; יו”ר מפלגת ש”ס, ח”כ אריה דרעי; יו”ר מפלגת “הבית היהודי”, ח”כ יעקב ליצמן; היועמ”ש, עו”ד יהודה ויינשטיין והיועץ המשפטי של הכנסת, עו”ד אייל ינון. בפנייה קוראת התנועה לאיכות השלטון לפרסום כל הסכם קואליציוני או אופוזיציוני אשר עשוי להשפיע על התנהלותה של הממשלה או הכנסת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

דרישה זו של התנועה לאיכות השלטון, מתחייבת מכוח העיקרון החקיקתי, לפיו יש להעביר אל מזכיר הכנסת, כל הסכם בכתב אשר נחתם בקשר לכינונה של ממשלה או הבעת אי אמון בה. כן, פרסום זה, אף מתחייב לאור אדניה היסודיים ביותר של שיטתנו המשפטית, לפיהם לאור העובדה שמדובר במידע ציבורי, יש להביאו לידיעת הציבור הרחב.

כן, מכיוון שהצדדים להסכם הינם נציגי הציבור וחותמים עליו בתור נאמניו, מן הראוי, כי ההסכמות הללו, יפורסמו לכלל אזרחי המדינה אשר העניקו להם המנדט לפעול כנציגיהם.

בנוסף, חובת פרסום זו, אף מתבקשת, בהיותה תנאי בסיסי למימוש חופש הביטוי ועל מנת לאפשר לאזרחי המדינה לבקר באופן מיטבי את התנהלות נבחריהם ובייחוד על מנת להגשים בצורה מיטבית ומושכלת את זכות הבחירה המוקנית להם.

יו”ר איכות השלטון בישראל (ע”ר), עו”ד אליעד שרגא, אמר, כי; “הסכמים והסכמות אינם יכולים להסגר מתחת השולחן, חסויים מעיני הציבור הבוחרים. התנהלות פוליטית כזו פוגעת בכנסת ובאמון הציבור בה”.

☚ אל פנייתו המלאה של איכות השלטון בישראל (ע”ר); ל’חשיפת ההסכמים’ ו/או ההסכמות בין המפלגות ביחס ל’בחירות לכנסת ה-20’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן