צרכנות

האגודה לזכויות האזרח: לחסל את התופעה המחפירה של ניתוק חסרי אמצעים מזרם המים

0
0

מנהלת המחלקה לזכויות חברתיות וכלכליות ב’אגודה לזכויות האזרח’, עו”ד טלי ניר, שעתרה לבג”ץ נגד ניתוקי המים וליוותה את תהליך גיבוש הכללים והמגבלות לניתוקים; “המהלך עליו הכריזה רשות המים הוא התקדמות משמעותית בהשוואה למצב כיום, שבו תאגידי המים עושים דין לעצמם ומנתקים משקי בית שלא עמדו בתשלומים, ללא קשר למצבם הכלכלי…”.
האגודה לזכויות האזרח: לחסל את התופעה המחפירה של ניתוק חסרי אמצעים מזרם המים
האגודה לזכויות האזרח: לחסל את התופעה המחפירה של ניתוק חסרי אמצעים מזרם המים

ב’אגודה לזכויות האזרח’, בירכו על הודעת ’רשות המים’ הבוקר (יום שני | כ”ד חשון התשע”ה), לפיה החל מתחילת שנת 2015, לא יורשו ’תאגידי המים’ לנתק משקי בית מהזרם ללא היתר מיוחד, וכי מעוטי יכולת שלא עמדו בתשלומי המים, יהיו מוגנים מפני ניתוק.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בבדיקה שערכה בעבר האגודה לזכויות האזרח, נמצא, כי מדי חודש מנתקים תאגידי המים אלפי משקי בית שלא שילמו את חובותיהם בזמן.

לדברי המשפטנית ישראלית, עיתונאית ופעילת זכויות אדם, המנהלת כיום את המחלקה לזכויות חברתיות וכלכליות ב’אגודה לזכויות האזרח’, עו”ד טלי ניר, שעתרה אל בג”ץ נגד ניתוקי המים וליוותה את תהליך גיבוש הכללים והמגבלות לניתוקים; “המהלך עליו הכריזה רשות המים הוא התקדמות משמעותית בהשוואה למצב כיום, שבו תאגידי המים עושים דין לעצמם ומנתקים משקי בית שלא עמדו בתשלומים, ללא קשר למצבם הכלכלי.

כעת, יש לעקוב אחר יישום ההודעה. יש להבטיח, כי ’הועדה האחראית על ניתוקי המים’ מטעם הרשות תפעל לפי כללים הוגנים ונכונים, ותחסל את התופעה המחפירה של ניתוק מזרם המים של אנשים חסרי אמצעים”.

לדברי מירי כהן מהעיר ירושלים, אם חד הורית שהייתה מנותקת למשך חמישה ימים מזרם המים בגלל חוב של 1200 ₪; “אני שמחה שהמאבק הארוך הזה, הגיע להישג משמעותי, שימנע את מה שאני ועשרות אלפי משפחות אחרות סבלנו בשנים האחרונות. עכשיו הזמן לטפל גם במתן הנחות למשפחות שחיות בעוני, כדי למנוע מראש את תפיחת החובות על המים.

אני מקווה שבוועדה החדשה שתדון בניתוקי המים ישבו גם נציגים מהציבור שבאים מהשטח ויוכלו לפעול ברגישות הנדרשת אל המשפחות שיגיעו אליה, יותר מה’מומחים’ שהוצעו על ידי רשות המים”. סיכמה גב’ כהן מירושלים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן