רפואה דחופה

הלל יפה, חדרה: אישה מפרדס חנה-כרכור, אושפזה בגלל זיהום חמור של פירסינג באוזן

0
0

פרופ’ משנה יצחק ברוורמן, מנהל היחידה לאף אוזן גרון ו-כירורגית של המרכז הרפואי הלל יפה-חדרה; “הרבה אנשים לא יודעים, אבל דווקא פירסינג בסחוס, שבו יש מעט כלי דם, עלול ליצור פגיעה בלתי הפיכה, כזאת, שאם היא מתרחשת, אפשרות הריפוי נמוכה… הפגיעה בסחוס, עלולה לגרום לעיוות במראה האוזן (“אוזן כרובית”), שלא ניתנת לתיקון ע”י ניתוח. הסכנה הנוספת על הפגיעה במראה”.
הלל יפה, חדרה: אישה מפרדס חנה-כרכור, אושפזה בגלל זיהום חמור של פירסינג באוזן
הלל יפה, חדרה: אישה מפרדס חנה-כרכור, אושפזה בגלל זיהום חמור של פירסינג באוזן

אישה בת 34 מהישוב פרדס חנה-כרכור, אשר הגיעה בסוף השבוע האחרון אל המיון ב’מרכז הרפואי הלל יפה-חדרה’ כשהיא סובלת מכאבים עזים ונפיחות באוזן, לאחר ביצוע פירסינג. הצוות הרפואי ביחידת אף אוזן גרון, אבחן זיהום חמור באפרכסת האוזן, המחייב טיפול באשפוז.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הכל החל כשאישה ל. בת 34 מהישוב פרדס חנה-כרכור, בסך הכול רצתה ל”התחדש” ב’פירסינג’ באוזן. אך ניקוב פשוט ושכיח יחסית, הפך כעבור שבועיים, לאשפוז ביחידה לאף אוזן גרון של המרכז הרפואי הלל יפה-חדרה, עקב זיהום חמור של סחוס האפרכסת.

“הסיפור התחיל לפני שבועיים כשהחלטתי להוסיף נקב לצרוך ענידת עגיל בחלק העליון של האוזן, לא משהו לא מקובל או בלתי שגרתי. משהו כזה שרואים אצל הרבה אנשים”, ספרה האישה הצעירה ל..

“הפעולה עצמה נעשתה בחנות מוכרת ומסודרת, עברה בקלות, עד שבסוף השבוע האחרון, התחלתי להרגיש כאבים עזים באוזן שלוותה בנפיחות משמעותית. ניסיתי לחטא את זה באלכוהול, אבל כלום לא עזר. משלא חל שיפור במצב, החלטתי לגשת ל-חדר המיון של “הלל יפה-חדרה”.

האישה ל., הייתה בטוחה שהביקור במיון, יסתכם בהוצאת העגיל והמלצה על אנטיביוטיקה, אבל צוות רפואה דחופה בחדר מיון, חשב אחרת, ולאחר שאובחנה כסובלת זיהום חמור בסחוּס של האפרכסת (פריכונדריטיס) ובעור, הושארה לאשפוז, טיפול רפואי והשגחה.

פרופ’ משנה יצחק ברוורמן, מנהל היחידה לאף אוזן גרון ו-כירורגית של המרכז הרפואי הלל יפה-חדרה, מסביר, כי נתקל בעבר במקרים רבים של פירסינג שהזדהם, אבל מבקש להזהיר בעיקר מסוג הפירסינג אותו ביצעה האישה ל. – בתנוך העליון ועל הסחוס של האוזן; “הרבה אנשים לא יודעים, אבל דווקא פירסינג בסחוס, שבו יש מעט כלי דם, עלול ליצור פגיעה בלתי הפיכה, כזאת, שאם היא מתרחשת, אפשרות הריפוי נמוכה.

הפגיעה ב’סחוּס’, עלולה לגרום לעיוות במראה האוזן (“אוזן כרובית”), שלא ניתנת לתיקון על ידי ניתוח. הסכנה הנוספת על הפגיעה במראה, כאמור, היא זיהום, אשר בקלות יכול לחדור למחזור הדם ולגרום לזיהום בכלל הגוף”.

לסיכום, מציין פרופ’ משנה ברוורמן; “אם כבר בחרתם לבצע פירסינג, וודאו, כי המכון המדובר פועל על פי הנחיות משרד הבריאות, עקבו אחר הוראות החיטוי ושימו לב לסימנים המעידים על תחילתו של זיהום מקומי, דוגמת; נפיחות, כאבים וחום גבוה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן