פלילים

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את אלון חסן בחשד לכאורה בביצוע עבירות פליליות

0
0

כנגד מנכ”ל הנמל לשעבר, יהושוע סגיס, התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד ◄ מנהלי חברת “דנה” ו-אלון חסן, עשו, לכאורה, שימוש בכספים שהושגו בשווי המוערך בלמעלה מ-20 מיליון ₪, במסגרת ההתקשרויות החוזיות של חברת “דנה” עם חברות ששכרו את שירותיה ◄ חסן, ניצל את השפעתו בנמל, כדי להביא לזכייה חוזרת ונשנית של חברת “קליר” שבבעלותו במכרזים.
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את אלון חסן בחשד לכאורה בביצוע עבירות פליליות
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את אלון חסן בחשד לכאורה בביצוע עבירות פליליות

היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל”כ) ב’יחידת להב 433’ היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, הודיעה היום אחה”צ (יום רביעי | ה’ חשון התשע”ה), כי סיימה בימים האחרונים את חקירת פרשה, שעניינה חשד לפרשת שחיתות מסועפת ב’נמל אשדוד’ וכי המשטרה, ממליצה להעמיד לדין את יו”ר ועד העובדים בנמל אשדוד מר אלון חסן בחשד שביצע, לכאורה, עבירות פליליות וגרף רווח כספי לו ולמקורביו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

חטיבת דובר המשטרה, דיווחה, כי יחידה יאל”כ, ניהלה חקירה סמויה בנמל אשדוד במשך כשנה, אספה מידע וראיות באופן שיטתי, תוך שימוש באמצעים מודיעיניים מתקדמים ומגוון יכולות איסוף, שביססו חשד לביצוע עבירות; מרמה, הפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה, סחיטה באיומים, שיבוש הליכי משפט ו-הלבנת הון על ידי בכירים בנמל אשדוד בהווה ובעבר ואחרים.

בתום החקירה הסמויה בחודש מאי השנה (2014), החלה החקירה הגלויה, שכללה מעצרים, חיפושים, חקירת עשרות מעורבים ותפיסת רכוש ונכסים לצורכי חילוט בשווי המוערך בלמעלה מ-13 מיליון שקלים.

חטיבת דובר המשטרה, הוסיפה ומסרה לתקשורת ובאתר משטרת ישראל, כי ממצאי החקירה, מצביעים על כך, כי יו”ר ועד העובדים בנמל, מר אלון חסן, הקים במקום מנגנון שליטה, תוך ביצוע עבירות פליליות, לכאורה, מרביתן באמצעות ניצול קשריו עם חברת “דנה” וחברות נוספות בבעלותו הפרטית, ובתוך כך, למעשה, גרף רווחים כספיים עצומים לעצמו ולמקורביו.

עם הפתיחה בחקירה גלויה, הורחקו מהנמל המעורבים המרכזיים בפרשה ולאחרונה, האריך בית המשפט, פעם נוספת את הרחקת מר חסן מ’נמל אשדוד’ עד לדצמבר 2014.

בתום החקירה הסמויה והגלויה, קיבל ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי, את עמדת ראש להב והיחידה החוקרת, כי התגבשה תשתית ראייתית כנגד חשודים לביצוע העבירות המיוחסות להם. החקירה נוהלה בשיתוף עם חקירות מכס ומע”מ ו-יחידת יהלום ב-רשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ובליווי פרקליטות מחוז דרום.

◄ עיקרי הממצאים בחקירה

■ פעילות חברת “דנה שירותי נמל ולוגיסטיקה” ב-נמל אשדוד; חברת דנה היא חברה בע”מ, המספקת שירותי תפעול ולוגיסטיקה וכן שירותי פיקוח בתחום איכות הסביבה בנמל אשדוד.

מחומר החקירה, עולה, כי ההתקשרות בין חברת “דנה” לבין גופים אשר היו זקוקים לשירותים אלו (חברות; כי”ל, שמן, נשר), נכפתה, לכאורה, באמצעות הפעלת לחץ והצגת מצג שווא בפני החברות, תוך ביצוע עבירות פליליות, לרבות סחיטה באיומים, על ידי מנהלי חברת “דנה”, תוך מעורבותו של חסן, עצמו ותוך ניצול השפעתו ומעמדו של חסן ללחץ על החברות להתקשר בחוזים אלו.

כל זאת נעשה באופן בו היה ברור לחברות, כי ללא ההתקשרות עם חברת “דנה” לא תתאפשר עבודתם בנמל. זאת למרות שההתקשרות עם חברת “דנה” גרמה לפגיעה משמעותית בהכנסותיה של חברת “נמל אשדוד” הציבורית ובידיעה ו/או בעצימת עיניים מצד בכירים בנמל, קרי; מנכ”ל הנמל לשעבר יהושע סגיס, ובעלי תפקידים נוספים.

עוד עולה, מהממצאים, כי חברת “דנה” זכתה להעדפות שונות בנמל על פני חברות אחרות בתחום חיוב בעלויות ובתחום אישור שימוש בשטחי הנמל. ממצאי החקירה, העלו, כי מנהלי חברת “דנה” ואלון חסן, עשו, לכאורה, שימוש בכספים שהושגו כתוצאה מביצוע העבירות הפליליות, כאמור, בשווי המוערך בלמעלה מ-20 מיליון שקלים, במסגרת ההתקשרויות החוזיות של חברת “דנה” עם חברות ששכרו את שירותיה.

עוד העלתה החקירה, כי מחברת “דנה” בוצעו העברות כספים לחברות אחרות המצויות בשליטת אנשי “דנה”; מר יניב בלטר ומר דוד חסן, ומהם לחברות בבעלותו של מר אלון חסן.

■ “פרשת חברת הופס” (א.י הופס תעשיות 2008 בע”מ); חברת הופס מייצרת חומרי ניקוי ומצויה בבעלותו המלאה של אלון חסן. החברה מוכרת את חומרי הניקוי לחברת “קליר”, וזו מספקת את חומרי הניקוי ל… נמל אשדוד.

החקירה, העלתה, כי אלון חסן, ניצל את השפעתו בנמל על מנת להביא לזכייה חוזרת ונשנית של חברת “קליר” במכרזים.

בחלק מהמקרים’ כלל לא בוצע הליך המכרז באופן הנדרש ולהצעת המחיר של “קליר” צורפו הצעות מחיר ישנות של ספקים אחרים כהצעות חלופיות לכאורה ולמראית עין בלבד.

■ פרשת “צ’יף אסיה”; ממצאי החקירה, העלו, כי אנשי חברת “דנה” התקשרו עם חברת “צ’יף אסיה” בקשר לרכישת דלק “לתדלוק אניות”, החשוד כ-גנוּב, כאשר שווי ההתקשרות בפועל, היווה מחצית בלבד מסכום ההשקעה שדווחה כמחויב בביצוע עסקאות מסוג זה. כל זאת בעוד שיתרת הכספים הושבו באמצעות נש”מים לכיסו של יניב בלטר – מנכ”ל חברת “דנה”, תוך שימוש בהעמדת נכסים בחו”ל למול נכסים בישראל, ותוך ביצוע שורת עבירות הלבנת הון וזיוף.

מהחקירה, עוד עלה, כי עצם העסקה הייתה נגועה ב’עבירה’, שכן הדלקים נגנבו על ידי קברניטי אוניות מיכלית, אשר ניצלו הפרשי שקילה וגנבו מאות טונות של דלק ומכרו אותם בלב ים לשותפות “דנה” – “צ’יף אסיה”. מאוחר יותר ניסה, מר בלטר לשבש הליכי משפט ביחד עם אנשי חברת ’צ’יף אסיה’ בהקשר לפרשה.

◄ פירוט ההמלצות להעמדה לדין;

ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי, אימץ את עמדת ראש להב 433 והיחידה למאבק בפשיעה כלכלית (יאל”כ), לפיה התגבשה תשתית ראייתית כנגד המעורבים המרכזיים בפרשת החשד לשחיתות בנמל אשדוד, לביצוע עבירות על פי הפירוט הבא;

● כנגד מנכ”ל הנמל לשעבר, יהושוע סגיס, התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד.

● כנגד יו”ר ועד ציוד טכני בנמל, מר אלון חסן, התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, קבלת נכסים שהושגו בפשע ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

● כנגד בעלים ומנכ”ל חברת ’דנה’, יניב בלטר, התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, קבלת נכסים שהושגו בפשע, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ושיבוש הליכי משפט.

● כנגד מנכ”ל חברת ’דנה’, מר אורי בלטר, התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות לביצוע עבירות סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, קבלת נכסים שהושגו בפשע ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

● כנגד סמנכ”ל תפעול חברת ’דנה’, מר דוד חסן, התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, קבלת נכסים שהושגו בפשע ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

ב’משטרת ישראל’ מציינים, כי במהלך החקירה הסמויה והגלויה, התגלו נורמות התנהגות פסולות, חלקן חוצות את הרף, לכדי עבירות פליליות וחלקן במישור המנהל התקין.

הפרשה, נחשפה ונחקרה הודות לפעילות החשיפה הנחושה והעיקשת וניהול חקירה מאומצת, מקצועית ויסודית על ידי היחידה וגורמי האכיפה השותפים.

מקרה זה, משקף ביצוע עבירות פליליות והתנהלות שלא על פי המנהל התקין באופן המביא ל’פגיעה בקופה הציבורית’ ויש למשטרה ולשאר גורמי האכיפה, כוונה להמשיך לפעול בנחישות במישור המודיעיני, המבצעי והחקירתי כנגד התופעה. תיק החקירה התנהל בליווי ’פרקליטות דרום’ ויעבור במלואו אל ה’פרקליטות’ בימים הקרובים לצורך קבלת החלטה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן