חדרה כדורגל

חדרה: היום הלווייתו של שולם שוורץ הכדורגלן וחבר מועצת העיר לשעבר

העיר חדרה, אבלה עם היוודע דבר מותו בטרם עת של הכדורגלן וחבר מועצת העיר לשעבר, שלום (שוּלם) שוורץ בערב החג ממחלת סרטן ◄ שוּלם היה חבר מועצת העיר חדרה ומגדולי שחקני הכדורגל של ״הפועל חדרה״ ו-נבחרת ישראל וכמו כן, שיחק גם בקבוצת הפועל חיפה ובבית"ר תל-אביב ◄ ראש עיריית חדרה מר גנדלמן; "בכוונתי לדאוג להנצחת זכרו של שולם ופועלו הרב למען העיר ותושביה.
0
0
חדרה: היום הלווייתו של שולם שוורץ, הכדורגלן וחבר מועצת העיר חדרה לשעבר
שולם שוורץ

שלום (שולם) שוורץ, כדורגלן הפועל חדרה ו’נבחרת ישראל’ וחבר מועצת העיר חדרה ומחזיק תיק הספורט לשעבר, הלך לעולמו בטרם עת בגיל 63, בערב חג שמחת תורה (יום חמישי | כ”ב תשרי התשע”ה), לאחר מחלת סרטן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

היום (שישי, 17/10/14) בשעה 11:00, יצא מסע ההלוויה של שלום שוורץ, מביתו ברח’ ההסתדרות 20 בשכונת נווה חיים, לכיוון בית העלמין החדש בעיר חדרה, רח’ יצחק בן צבי (הדרך המוליכה לישוב אליכין), בשעה 12:00, יחל טקס ההספדים והקבורה. משפחת שוורץ, מסרה, כי תשב שבעה בבית המנוח בשכ’ נווה חיים.

שלום (שוּלם) שוורץ, מגדולי הכדורגלנים של העיר חדרה, הטביע חותם חשוב על תולדות הספורט החדרתי. כבר בגיל 16.5 שיחק בנבחרת הנוער בכדורגל של ישראל ונחשב לכוכב נבחרת הנוער באליפות אסיה.

בקבוצת הפועל חדרה, באותן שנים שיחק בתפקיד של קשר התקפי שהיה אימת ההגנות כשהגיח כסופה במהירות וכדרור באגף השמאלי של ההתקפה הוא נחשב להכי מהיר בישראל.

מהירותו וכישרונו הפנומלי לכיבוש שערים כששיחק גם בקבוצת הפועל חיפה עם מוט’לה שפיגלר (במשך שלוש עונות מ-1978 ועד 1981 ושותף בשורותיה ב-71 משחקים בהם כבש 9 שערים).

מועדון הכדורגל של הפועל חיפה, הודיע, כי קיבל את הבשורה על מותו של שוורץ בתדהמה ומחר (שבת), יעמדו דקת דומייה לזכרו במשחק מול מכבי נתניה אשר ייערך בעיר עכו.

שוורץ, שיחק גם בקבוצת בית”ר תל אביב (כבש; 36 שערים) בפרט שערים מכריעים שהעניקו לו שם של “וינר” והוא נערץ כשחקן ואדם נוח לבריות עד עצם היום הזה על רבים מתושבי העיר חדרה.

הערכה שזכה לה הביאה אותו למועצת העיר חדרה, כנבחר ציבור, שם פעל ללא לאות למען וקידום הספורט הפורמלי והבלתי פורמלי. חלומו היה להחזיר עטרה ליושנה כשהפועל חדרה, הייתה בליגה הבכירה ביותר במדינה שנים רבות.

שולם שוורץ, שיחק ויותר נכון לומר, כיכב בנבחרת ישראל בשנות ה–70 וה-80, כשנטל חלק ב-11 הופעות וכבש שני שערים, במהלכן הצטיין ב’משחקי אסיה’ ובמפגש של ישראל ב-טהרן 1974.

במשחק הגמר, הפסידה נבחרת ישראל לזו של אירן 0:1. הקשר החדרתי הרבה לספר על החוויה הגדולה שעבר מבחינתו במשחקים אלו.

התאחדות הכדורגל, פרסמה בהודעתה, כי את ראשית דרכו עשה שלום שוורץ בנבחרת הנוער עם המאמן דוד שוויצר, שאמר עליו, כי; “הוא אחד השחקנים היחידים שבטוח אצלי בהרכב בכלל בלי להתאמן…”.

כמו כן, שיחק שוּלם, במשחקי ’קדם אולימפיאדת מונטריאול 1976’ עם המאמן שוויצר, וב’מוקדמות מונדיאל 1982’ עם המאמן, ג’ק מנסל.

לפני כ-7 שנים אובחן אצלו מחלה קשה. בסוף אפריל 2010, התקיים משחק הוקרה לשלום (שוּלם) שוורץ, בעיר חדרה מול מכבי חיפה שניצחה 1:4 את הפועל חדרה לעיני 2,200 צופים. המשחק הועבר בשידור ישיר ובחינם ב-ONE TV LIVE.

בסיום המשחק, אמר שוורץ; “שמחתי לפגוש המון אנשים שליוו אותי לאורך הקריירה. זה מחמם את לי הלב. אני שמח שקבוצת מכבי חיפה ואלפי אוהדים, הגיעו לחזק אותי”.

◄ ראש עיריית חדרה, גנדלמן; ננציח את זכרו של שולם שוורץ ופועלו הרב למען העיר

ראש עיריית חדרה גנדלמן: ננציח זכרו של שלום שולם שוורץ

עם היוודע דבר פטירתו של שלום (שולם) שוורץ, כתב (אמש), ראש עיריית חדרה מר צביקה גנדלמן, בדף הפייסבוק שלו, כי; “שוּלם שוורץ, הוא אחד הסמלים הבולטים של הספורט העירוני. שוּלם, אהב את חדרה וכאב את הפגיעה בטוהר השלטון בשנים האחרונות. שירתנו יחד במועצת העיר הקודמת והרביתי לשוחח עמו גם לאחר פרישתו. הוא היה אדם ערכי ומסור לפעילותו הציבורית”.

ראש עיריית חדרה מר גנדלמן, הוסיף וכתב, כי; “לפני כשלושה שבועות ביקרתי אותו בפעם האחרונה, דרשתי בשלומו ואיחלתי לו ברכת שנה טובה. הוא יחסר לי באופן אישי. הייתי נער כששולם, היה בשיא תהילתו והערצתי אותו ואת היכולת המקצועית המרשימה שלו. לימים, כשכבר הפכנו לחברים, התוודעתי למחויבות הבלתי מתפשרת שלו לעשייה הציבורית והערכתי אותו על כך מאוד”.

“בכוונתי לדאוג להנצחת זכרו של שולם ופועלו הרב למען העיר ותושביה. בשם סגני ראש העיר, חברי מועצת העיר לדורותיהם, עובדי עיריית חדרה וכלל התושבים, אני מבקש למסור לאלמנתו רחל, לילדיו יקיר, ברוריה ושירית, לנכדים ולבני משפחתו את השתתפותנו הכנה בצערם”. סיכם ראש עיריית חדרה מר גנדלמן.

יהי זכרו ברוך, מערכת ועורך אתר כאן נעים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן