נדל"ן

רשות מקרקעי ישראל, דורשת דמי שימוש עבור פסטיבלים שיערכו על קרקעות לאום

0
0

מפקחי רמ”י, פתחו בפרויקט מעקב מיוחד אחר פסטיבלים ואירועים המתנהלים על אדמות המדינה. מעתה, מארגני הפסטיבלים, יידרשו להסדיר השימוש באדמות מדינה מול הרשות, לשלם דמי שימוש עבור הקרקע לקופה הציבורית ולהתחייב להחזיר את הקרקע לקדמותה בסיום האירוע ◄ ישראל סקופ, מנהל החטיבה לשמירת הקרקע ברמ”י; “קרקעות הציבור, אינן הפקר ועל המארגנים להסדיר את השימוש בקרקע המשתייכת לכלל אזרחי המדינה”.
רשות מקרקעי ישראל, דורשת דמי שימוש עבור פסטיבלים שיערכו על קרקעות לאום
רשות מקרקעי ישראל, דורשת דמי שימוש עבור פסטיבלים שיערכו על קרקעות לאום

רשות מקרקעי ישראל (רמ”י), עושה סדר בפסטיבלים ברחבי קרקעות הלאום ואין, כנראה, עיתוי ראוי יותר להתחיל איתו מחג וחול המועד סוכות, היום (יום שלישי | י”ג תשרי התשע”ה), דווח, כי לאחר שהרפורמה ברשות מקרקעי ישראל, נכנסה לתוקף ואפשרה היערכות מחודשת בחטיבה לשמירת הקרקע, החלו מפקחי רשות מקרקעי ישראל בהסדרת האכיפה מול מארגני פסטיבלים ואירועים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לצורך כך, בחטיבה לשמירת הקרקע ב”רשות מקרקעי ישראל” החלו, לאחרונה, לטפל באופן מסודר בנושא קיומם של פסטיבלים ואירועים המתקיימים על אדמות מדינה. כך לדוגמא, פנו בשבוע שעבר, מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברמ”י אל מפיקי פסטיבל אינדינגב (inDnegev), פסטיבל מוזיקה ואמנות עצמאית בנגב. הפסטיבל, מתקיים באוקטובר, מדי שנה במצפה גבולות, ליד קיבוץ גבולות שבנגב המערבי.

למפיקים; מתן נויפלד, אסף קזדו ואסף בן דוד, הובהר בפנייה ראשונה מסוגה, חד משמעית, כי עליהם להסדיר את השימוש בקרקע מול החטיבה העסקית של רשות מקרקעי ישראל. אין זו “המכה” היחידה שהמארגנים סופגים בשנה זו; “ב-1 בינואר 2014, שבעה חודשים לפני המבצע הצבאי “צוק איתן”, הם טענו, אז, כי; “צריך להכיר ב’אינדי נגב’ כפסטיבל בעל חשיבות ציבורית והצורך לסייע לו כלכלית”. כעת מתברר, עד כמה הדברים הללו היו נכונים אז וגם היום. מפיקי פסטיבל “אינדינגב”, אינם מסתירים, שגם כעת, כי ללא עזרה כלכלית וכעת בירוקרטית, יהיה להם קשה מאוד לקיים אותו השנה, כמיטב המסורת…”.

לפי החוק, על מארגני הפסטיבלים להסדיר את השימוש ב’קרקעות הציבוריות’ לרבות תשלום לקופה הציבורית על השימוש בקרקע והתחייבות להחזיר את הקרקע לקדמותה בסיום האירוע, אך בעבר נפל נושא זה לעיתים “בין הכיסאות” ובמקרים בהם מארגני האירועים והפסטיבלים עלו על הקרקע לתקופות זמן קצרות זאת מבלי להסדיר את השימוש בה לא ננקטו נגדם תמיד צעדי אכיפה.

מפקחי רמ”י, הודיעו, כי ללא הסדרת השימוש בקרקע הפסטיבל, יהיה הדבר למעשה בלתי חוקי וקיומו ייחשב כ’פלישה לאדמות מדינה’, המהווה ’עבירה פלילית’ אשר דינה עד שנתיים מאסר בפועל, ומארגניו יהיו חשופים לתביעות כספיות ופליליות.

“פסטיבל אינדי נגב” אמור על פי הפרסומים להתקיים ב- 23-25 באוקטובר השנה ב’מצפה גבולות’ שבשטח שיפוט של המועצה האזורית אשכול, על אדמות מדינה.

עתה, מחכים מפקחי הרשות, לקבלת דיווח על כך, כי השימוש בקרקעות, אכן הוסדר ע”י המארגנים, כדי לבחון את המשך הטיפול בנושא.

“הקרקעות הציבוריות הן משאב לאומי שאמור לשרת את כל הציבור, ומי שעושה בו שימוש, אמור לשלם לקופה הציבורית המשרתת את כל האזרחים”, מסביר ישראל סקופ, מנהל החטיבה לשמירת הקרקע ב’רשות מקרקעי ישראל’.

“בדרך כלל סדר העדיפויות של גורמי האכיפה מתרכז בפלישות הכרוכות בשימוש בקרקעות לטווח ארוך, אך גם כאשר מדובר בשימוש לזמן קצוב, כמו; פסטיבלים ומופעים למיניהם, קרקעות הציבור, אינן הפקר ועל המארגנים להסדיר את השימוש בקרקע המשתייכת לכלל אזרחי המדינה, ואנו נוודא, שאכן כך יהיה”. סיכם, הסביר ישראל סקופ, מנהל החטיבה לשמירת הקרקע ב’רשות מקרקעי ישראל’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן