צער בעלי חיים

השר להגנת הסביבה, ח”כ עמיר פרץ: הימנעו משימוש בתרנגולות ב’מנהג כפרות’

0
0

בעקבות עתירה של “העדה החרדית”, בית המשפט המחוזי בעיר לוד, התיר להמשיך לקיים את מנהג ה”כפרות” בתרנגולות ◄ השר להגנת הסביבה, ח”כ עמיר פרץ; “במנהג עתיק זה נעשה שימוש בעשרות אלפי תרנגולות חיות, הסובלות מהתעללות שלא לצורך”.
השר להגנת הסביבה, ח
השר להגנת הסביבה, ח”כ עמיר פרץ: הימנעו משימוש בתרנגולות ב’מנהג כפרות’

על רקע עתירתה של “העדה החרדית” לבית המשפט המחוזי בעיר לוד, להמשיך לקיים את מנהג ה”כפרות” בתרנגולות שנתקבלה היום אחה”צ ובשל הפולמוס הקבוע לקראת ערב יום הכיפורים, קרא כבר הבוקר (יום חמישי | ח’ תשרי התשע”ה), השר להגנת הסביבה, ח”כ עמיר פרץ, להימנע משימוש בתרנגולות למנהגי ערב כיפור.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

המשרד להגנת הסביבה, מבהיר, כי; “לקראת הצום, מוחזקות החיות בכלובים צפופים ותנאים קשים הגורמים רעש ולכלוך ברחובות, לאחר קיום מנהג הכפרות (Kapparot), מובלות חיות רבות לשחיטה אשר אמורה להתבצע במהירות, בשל כך חיות רבות אינן נשחטות כהלכה ועל כן, נזרקים פגרים רבים.

רבנים רבים לאורך השנים, יצאו נגד מנהג זה וקראו לציבור להעדיף את “פדיון הכפרות” על מנת למנוע התעללות בחיות רבות”.

על פי ויקיפדיה, כפרות, הינו מנהג עתיק המתרחש לקראת ערב יום כיפור וכולל שימוש בתרנגולות חיות, תוך הנפתן באוויר מעל ראשי אנשים, פגיעה בהן והובלתן לשחיטה בסיום. במקום ביצוע הכפרות על בעלי חיים, ניתן לקיים את המנהג באמצעות ’פדיון כפרות’ ב’כסף’.

כפרות הוא מנהג יהודי עתיק אשר נערך בערב יום הכיפורים (ובעת הצורך גם ב’עשרת ימי תשובה’. על פי המסורת, מסובבים תרנגול מעל ראשו של כל יהודי ומבקשים שהתרנגול ילך למיתה, ותמורתו ילך האדם לחיים טובים ולשלום.

לאחר מכן, נמסר התרנגול לשחיטה, וניתן לרוב כצדקה לעניים, או נפדה בכסף הנמסר לעניים, ונקרא; “פדיון כפרות”. יש כאלה המקיימים את המנהג בדג או בירק או בכסף במקום בתרנגול.

סביב מנהג ה”כפרות” בתרנגולות, התפתח פולמוס על רקע מניעים שונים. עם התומכים הבולטים למנהג נמנים, הרמ”א, הרא”ש והאר”י, ובין המתנגדים למנהג ניתן למנות את הרמב”ן ורבי יוסף קארו.

יש המקיימים את המנהג באמצעות כסף אשר נתרם ישירות לעניים ובכך מדגיש את מימד הצדקה במנהג. קיום המנהג בצורה זו נקרא; פדיון כפרות.

כיום הנושא מושך התנגדות גדולה מצד ארגוני זכויות בעלי-חיים ו-רבנים כאחד, בטענה שקיום המנהג באמצעות בעלי-חיים עלול לגרום לעבירה על איסור צער בעלי חיים.

השר להגנת הסביבה ח”כ עמיר פרץ, סיכם; “יום הכיפורים הוא יום של חשבון נפש ובמיוחד ביום זה יש לשמור על האנושיות ולמנוע התעללות מיותרת בבעלי החיים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן