מחקרי רפואה

בריאות: יש לאפשר לחולים מאושפזים ללבוש בגדיהם בבתי החולים

0
0

מחקר קנדי, מצא, כי למרות שהדבר היה אפשרי בקרב חולים רבים, רק מעטים אכן לבשו מכנסיים רגילים ולא כאלה שסופקו ע”י ביה”ח ◄ ד”ר לי מצוות המחקר; “יש להציע לחולים שיכולים מבחינה קלינית ללבוש בגדים רגילים, ללבוש את בגדיהם. החולים מצדם, צריכים להיות מוכנים לכך שידרשו להחליף לבגדי בית חולים לצורך בדיקה”.
בריאות: יש לאפשר לחולים מאושפזים ללבוש בגדיהם בבתי החולים
בריאות: יש לאפשר לחולים מאושפזים ללבוש בגדיהם בבתי החולים

כידוע רופאים רבים כבר השיבו על השאלה המסקרנת האם יכולים (מבחינה רפואית) חולים המאושפזים ללבוש את בגדיהם האישיים, לפחות בחלק התחתון, רוב החולים לובשים בבית חולים בגדים שמספק להם המוסד הרפואי; כך מצא מחקר חדש שנערך במדינת קנדה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אף כי רופאים, טוענים, כי חולים רבים יכולים (מבחינה רפואית) ללבוש את בגדיהם האישיים, לפחות בחלק התחתון, רוב החולים לובשים בבית חולים בגדים שמספק המוסד הרפואי; כך מצא מחקר חדש שנערך במדינה.

ד”ר שירי אלפרט מאתר ’דוקטורס אונלי’, אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה, שהביאה את הידיעה, מדווחת, כי; רופאים מ-קנדה, ביצעו מחקר קטן, בו הם בדקו מהו אחוז החולים שמבחינה קלינית יכולים ללבוש את בגדיהם בחלק התחתון, ומתוך אלו, אם החולים עצמם היו מעוניינים בכך, וכמה מהם אכן עשו זאת.

מתברר, כי מתוך 127 חולים שנבחנו (חולים שאושפזו ב-6 מחלקות בחמישה מרכזים שונים, באותו יום), 57 היו יכולים מבחינה קלינית ללבוש מכנסיים רגילים, אולם רק 14 מתוכם עשו זאת בפועל. חלק מן החולים לא יכולים ללבוש מכנסיים בשל פצעים או קטטר.

במקרים אחרים, באופן הגיוני חולים לא יכלו להתנועע באופן שיאפשר את לבישת המכנסיים, סבלו מבריחת שתן או צואה, או שהיו מבולבלים מדי, מכדי שיוכלו ללבוש בגדים רגילים.

במקרים מסוימים, חלוּקים, כמו; חלוּק בית חולים, מקנים יתרון, הם מקלים על הבדיקה הפיזיקלית ועל הטיפול. אולם, מצד שני, ללקיחת בגדיו של המטופל, וללבישת בגדים אחידים של בית חולים, ישנן השפעות רגשיות והן לעתים אף גורמות טראומה למטופלים מסוימים.

לדברי ד”ר לי מצוות המחקר הקנדי; “יש להציע לחולים שיכולים מבחינה קלינית ללבוש בגדים רגילים, ללבוש את בגדיהם. החולים מצדם, צריכים להיות מוכנים לכך שידרשו להחליף לבגדי בית חולים לצורך בדיקה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן