רפואה דחופה

פעוט בן שנתיים מת, לאחר שנשכח ברכב על ידי אימו בעיר יהוד

0
0

הפעוט, נמצא כשהוא מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק לאחר ש”נשכח”, פונה ע”י צוות מד”א במצב אנוש, אך כל הניסיונות להחיותו בביה”ח תל השומר, עלו בתוהו ◄ במד”א, שבים ומזכירים לציבור להסתכל לתוך רכבים חונים במטרה לסייע להציל חייהם של פעוטות נוספים בעתיד ◄ מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין; ” לא להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר אף לא לדקה אחת. חום הרכב מטפס בעשרות מעלות בדקה, וילד המושאר ברכב סגור נמצא בסכנת חיים מיידית”.
פעוט בן שנתיים מת, לאחר שנשכח ברכב על ידי אימו בעיר יהוד
פעוט בן שנתיים מת, לאחר שנשכח ברכב על ידי אימו שערכה קניות לשבת בעיר יהוד

פעוט בן שנתיים מת היום אחה”צ (יום שישי | י’ אלול התשע”ד), לאחר שנשכח ברכב בעיר יהוד, על ידי אימו בעת שערכה קניות לשבת במשך כ-40 דקות. הפעוט הובא במצב אנוש אל בית החולים תל השומר, על ידי צוות ’מד”א מרחב ירקון’, לאחר ניסיונות ממושכים להחיותו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

ב’מוקד מד”א מרחב ירקון’, התקבלה היום (יום שישי | י’ אלול התשע”ד) בשעה 14:51, קריאה על פעוט, בן שנתיים, אשר שהה ברכב זמן לא ידוע ברחוב לוחמי הגטאות בעיר יהוד.

חובש רפואת חירום ב’מוקד מד”א’, מר ספיר טייטלבום, תידרך את האזרחים אשר חילצו את הפעוט מן המכונית להתחיל ב’פעולות החייאה בסיסיות’ ובמקביל הזעיק למקום חובשים ופאראמדיקים של מד”א.

צוותי מד”א, אשר הגיעו למקום העניקו לפעוט בן השנתיים אשר היה שרוי במצב אנוש, טיפול רפואי ופינוי לבית החולים “תל השומר”, כל זאת תוך כדי פעולות החייאה מתקדמות עקב מצבו הרפואי המתדרדר.

פאראמדיק מד”א, מר דימטרי מלכין, אשר הגיע ראשון למקום סיפר, כי; “ראיתי אזרחים מבצעים פעולות החייאה על הילד ששכב על המדרכה כשהוא מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק.

הפעוט, היה חם מאוד ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות וטיפול תרופתי, ובהמשך פינינו אותו תוך כדי המשך פעולות החייאה ל’בית חולים תל השומר’ כשמצבו אנוש”.

כאמור, מבדיקה ראשונית, עולה, כי הוא “נשכח” במכונית על ידי אימו במשך למעלה מחצי שעה כשערכה קניות לקראת שבת.

זירת האירוע בעיר יהוד שבה מת פעוט בן שנתיים, לאחר שנשכח ברכב ע”י אימו | צילום: מד”א

בארגון ’מגן דוד אדום’, שבו היום ומזכיר לציבור הרחב, כי יש לבדוק בכל נסיעה את המושב האחורי ברכב ולוודא את שלומם של הילדים וכי אף אחד מהם לא “נשכח” ברכב.

ליתר ביטחון, מומלץ על ידי מד”א גם להשאיר בסמוך לילד; ארנק, תיק או טלפון נייד על מנת לוודא שהילד לא ישכח בעת הירידה מן הרכב.

בנוסף, יש להקפיד ולהיזהר מ’אבזם חגורת הבטיחות’ וחפצי מתכת נוספים המתחממים ורותחים ועלולים לגרום לכוויות קשות. על הציבור, לגלות ערנות ולהזעיק את מד”א בכל מקרה שבו נראה ילד/פעוט בכלי רכב, ללא השגחת מבוגר.

מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין, אמר היום, כי; “לצערי כוחות מד”א, מוזנקים שוב ושוב לטפל במקרים טראגיים מעין אלה, אני קורא לציבור להקפיד שבעתיים על כללי הבטיחות ולא להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר אף לא לדקה אחת.

כידוע, חום הרכב, מטפס בעשרות מעלות בדקה, וילד המושאר ברכב סגור נמצא ב’סכנת חיים מיידית’”.

דובר מד”א, תת-מגן הלר, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; בעיר מודיעין, טבע באגם ב’פארק ענבה’, פעוט בן שלוש, הוא נמשה מן המים, וצוות מד”א שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה, מצבו לפי שעה, עדיין קשה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן