רדיו | טלוויזיה

ערוץ 11 ב-HOT וב-YES הפך לערוץ ה-HD של רשות השידור

0
0

הצופים, המחזיקים בממיר HD ובמקלט טלוויזיה התומך ב-HD, יוכלו לקלוט את שידורי הערוץ הראשון באיכות עילית (HD) בלי צורך לעבור לערוץ 511 ◄ הערוץ הראשון, הוא ערוץ ה”ברודקאסט” היחיד המשדר ב’טכנולוגיית HD’ לרבות שידורי ה’חדשות’ ◄ ב-29 ביולי 2014, אישרה הכנסת את חוק השידור הציבורי, התשע”ד-2014,‏ ובו פרק המורה על סגירת רשות השידור‏ ובמקומה תאגיד שידור חדש.
ערוץ 11 ב-HOT וב-YES הפך לערוץ ה-HD של רשות השידור
ערוץ 11 ב-HOT וב-YES הפך לערוץ ה-HD של רשות השידור

הושלם הליך האיחוד של ערוץ 511 עם ערוץ 11 ב-HOT וב-YES. מהיום (יום ראשון | ה’ אלול התשע”ד), יוכלו הצופים, המחזיקים בממיר HD ובמקלט טלוויזיה התומך ב-HD, לקלוט את שידורי הערוץ הראשון באיכות עילית (HD) בלי צורך לעבור לערוץ 511.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

דוברת רשות השידור, הגב’ לינדה בר, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “הערוץ הראשון, הוא ערוץ ה”ברודקאסט” היחיד המשדר ב’טכנולוגיית HD’, לרבות שידורי ה’חדשות’”.

ב-25 במאי בשנת 2010, שידר ’הערוץ הראשון’ בפעם הראשונה שידור בהפרדה גבוהה (HDTV), באפיק 511 ב’הוט’ (HOT, היא חברת תקשורת ישראלית המספקת שירותי טלוויזיה ב’כבלים’) וב’יס’ (yes הטלוויזיה ב’לוויין’).

במהלך שנת 2012, עברו מרבית תוכניות הערוץ להיות משודרות ב’פורמט HD’. המהלך הושלם בינואר 2013, עת עבר הערוץ להיות ערוץ הטלוויזיה הישראלי הראשון בו מתקיים שידור מלא בו רזולוציית שידור גבוהה זו.

עם הקמתו שידר הערוץ בשידור אנלוגי, בשיטת PAL. בשנת 1979, החלה התחנה מעבר לשידורי צבע בתהליך הדרגתי, שהושלם בפברואר 1983, כשגם שידורי החדשות צולמו בצבע. בשנת 1981 הופסקה פעילות מחיקת הצבע מתוכניות צבעוניות.

ב-25 במאי 2010 שידר הערוץ הראשון בפעם הראשונה שידור בהפרדה גבוהה (HDTV), באפיק 511 בהוט וביס. הייתה זו הפעם הראשונה שבה ערוץ ציבורי בישראל משדר בהפרדה גבוהה – עד אז היו שידורים כאלה רק בערוצים ייעודיים של הוט ושל יס, בתשלום. השידור היה של חצי הגמר הראשון של תחרות האירוויזיון.

למרות היות הערוץ ציבורי ובחינם, בפועל רק ציבור מנויי הלוויין והכבלים, בעלי ממירי HD, יכלו לצפות בשידור בהפרדה גבוהה. במקביל הועבר השידור בערוץ הרגיל, באיכות רגילה ובמסך רחב שנדחס לפורמט הרגיל.

המונדיאל של 2010, היה אירוע הספורט הראשון ששודר באופן מלא ב-HD. במסגרת בדיקות ההכנה, הגיע למסקנה מנהל אגף ההנדסה בערוץ 1, מר משה מושקוביץ, כי הפתרון הפשוט והזול ביותר הוא לחבר ניידת שידור HD שתשמש כחדר בקרה ו-חדר שידור.

על כן, הוצא מכרז, אליו ניגשו שתי חברות: “מזמור הפקות”, בעלת ניידת HD היחידה בארץ באותה עת, וחברה מחו”ל שהציעה ניידת טורקית, שבחינה שלה בערוץ הראשון כללה נסיעה לטורקיה. לבסוף הניידת הטורקית ירדה מהפרק בגלל העלויות וכך נבחרה הניידת של “מזמור הפקות”.

אות הערוץ החל משידורי המונדיאל ביוני 2010

לצורך תפעול ערוץ ה-HD, הוקם אולפן ובו שבע מצלמות HD של חברת Sony מדגם HSC-300 עם עדשות של Fujinon ומצלמת הגשה אחת באולפן בתל אביב, שחוברה לניידת באמצעות סיב אופטי. כל מקורות הווידיאו, נותבו משולחן ניתוב מדגם MVS-6000, ומהניידת הועברו ל-הוט, ול-יס ולמרכז הבקרה‏.

ב-10 ביוני 2010, החל הערוץ בשידור משחקי גביע העולם בכדורגל תוך שימוש בהפרדה גבוהה. באותו ערב שודרה מהדורת החדשות “מבט” בפורמט ה-HD ולמעשה הייתה מהדורת החדשות הראשונה בישראל שמשודרת באיכות הזו. לקראת סוף חודש יוני, פורסם‏, כי שר האוצר מר שטייניץ, הסכים להעביר מקדמה על סך עשרה מיליון ש”ח ל’ערוץ הראשון’, במסגרת הרפורמה ברשות השידור, על מנת להמשיך עם שידורי ההפרדה הגבוהה גם לאחר תום ’משחקי המונדיאל’.

בערוץ הראשון, הביעו שביעות רצון והודיעו, כי גם לאחר סיום המשחקים, ימשיכו לשדר את מהדורות החדשות בטכנולוגיית ה-HD מן האולפן המיוחד שנבנה לצורך שידורי המונדיאל. בכך יהיו לערוץ הישראלי הפתוח לכל, הראשון שפועל בדרך זו.

באוגוסט 2010, החל הערוץ לשדר גם את “המשחק המרכזי” של ליגת העל בכדורגל בשיטת ה-HD. לקראת חג הפסח (אפריל 2011), הערוץ, החל לשדר בשיטת 16:9 באפיק 11, שיטה המתאימה למסכי ה-LCD הרחבים. נכון לאמצע 2011, תוכניות האולפן של הערוץ אינן משודרת ב-HD או במסך רחב ורק סדרות ותוכניות שצולמו מראש ב-HD משודרת בפורמט החדש.

הערוץ, שידר את תחרויות אולימפיאדת לונדון בלעדית ב-HD ועבר לשידורים מלאים ב-HD מיום הבחירות לכנסת התשע עשרה.

ב-29 ביולי 2014, אישרה הכנסת את חוק השידור הציבורי, התשע”ד-2014,‏ ובו פרק המורה על סגירת רשות השידור,‏ ובמקומה יוקם תאגיד שידור חדש.

☚ המידע אודות HD של רשות השידור, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן