בריאות הציבור

סגן נשיא פדרציית הצלב האדום, מר פרנצ’סקו רוקה: אנו מעריכים את עובדי ומתנדבי מד”א

0
0

סגן נשיא הפדרציה של הצלב האדום הבינ”ל מר רוקה, ביקר שלשום בתחנת מד”א בעיר אשדוד ◄ בביקורו, נפגש רוקה המשמש גם כנשיא הצלב האדום האיטלקי עם עובדי ומתנדבי מרחב לכיש של מד”א והתרשם מהפעילות ההומניטרית של העברת פצועים ממחסום ארז לנתב”ג באמצעות אמבולנסים של מד”א.
סגן נשיא פדרציית הצלב האדום, מר פרנצ’סקו רוקה: אנו מעריכים את עובדי ומתנדבי מד
סגן נשיא פדרציית הצלב האדום, מר פרנצ’סקו רוקה: אנו מעריכים את עובדי ומתנדבי מד”א

“עובדי ומתנדבי מד”א (מגן דוד אדום), ביצעו פעילות יוצאת דופן תוך סיכון חיים למען האוכלוסייה בישראל ואנחנו בתנועה הבינלאומית של ’הצלב האדום’ מלאי הערכה על פועלם” – כך אמר סגן נשיא הפדרציה של הצלב האדום ונשיא הצלב האדום האיטלקי, המשמש גם כנשיא הצלב האדום האיטלקי, מר פרנצ’סקו רוקה בתום ביקורו שלשום (חמישי | ב’ אלול התשע”ד( בישראל; “באתי ללמוד ולהכיר את פעילות מגן דוד אדום במהלך הסכסוך מול ארגון החמאס במהלך מבצע “צוק איתן”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

סגן נשיא הפדרציה של הצלב האדום ונשיא הצלב האדום האיטלקי, מר פרנצ’סקו, הגיע (ה’) לביקור בתחנת מד”א בעיר אשדוד. במהלך ביקורו נפגש רוקה עם יו”ר ועד הפועל של מד”א ד”ר נעם יפרח, בכירי מד”א, הנהלת המחוז והמרחב ועם עובדי ומתנדבי מרחב לכיש של מד”א, חלקם תושבי עוטף עזה ו’יישובי הדרום’ ושמע מהם על התקופה הקשה של החיים בעוטף, תחת ירי ה’רקטות’ והפצמ”רים הבלתי פוסק מרצועת עזה.

רוית מרטינז-אמיתי, פאראמדיקית מד”א ותושבת קיבוץ ארז, סיפרה; “אני אימא לשניים, פאראמדיק במד”א וחיה בקיבוץ, מזה כעשר שנים. החיים בקיבוץ שלי, הפכו להיות כל כך בלתי נסבלים שפיניתי את משפחתי מן הקיבוץ ונשארתי לבד, כדי להמשיך ולטפל בפצועים. אי אפשר להבין את הפחד שעובר עלינו. אבל זה הבית שלי ואני אשאר כאן ואמשיך לטפל ב ’נפגעים יהודים’ ו’נפגעים ערבים’”.

רחלי כהן-איכר, חובשת ב’מרחב לכיש’ של מד”א ואם לשמונה ילדים, סיפרה על הדילמות הקשות איתן, היא מתמודדת ביום יום בתפקידה כאימא; “יש לנו 8 ילדים, וב’מרחב המוגן’ בביתנו, יש מקום רק לארבעה. בכל ערב, אני צריכה להחליט מי הילדים, יהיו אשר יזכו לישון במרחב המוגן ומי הילדים שלא יוכלו לישון ברוגע במהלך הלילה”.

מתנדב מד”א מר אביה חצרוני, חברו הקרוב של זאביק עציון הי”ד, אשר נהרג מפגיעת פצמ”ר ביום שלישי בערב, כחצי שעה לפני הפסקת האש; “אני מתנדב בארגון 37 שנה ואני נפרד היום מחבר, נהג אמבולנס שנפל בעת מילוי תפקידו.

פרנצ’סקו רוקה סגן נשיא הפדרציה של הצלב האדום ונשיא הצלב האדום האיטלקי עם צוותי מד”א

במשך השנים שאני חובש ונהג אמבולנס במד”א טיפלתי בכל אדם אשר נזקק לעזרה ישראלי או פלשתינאי חבר או מחבל. 50 יום אנחנו נלחמים על החיים של הפצועים ואנחנו נמשיך להילחם על החיים של כל פצוע באשר הוא אדם”.

מוקדם יותר היום, התרשם סגן נשיא הפדרציה של הצלב האדום הבינ”ל מר רוקה, מפעילות הצוותים של מד”א אשר העבירו 33 פצועים ממחסום ארז לנתב”ג, כחלק מהפעילות ההומניטרית של מדינת ישראל.

פרנצ’סקו רוקה, אמר בתום הביקור; “באתי ללמוד ולהכיר את פעילות מגן דוד אדום במהלך הסכסוך. עובדי ומתנדבי מד”א ביצעו פעילות יוצאת דופן תוך סיכון חיים למען האוכלוסייה בישראל ואנחנו בתנועה הבינלאומית של הצלב האדום מלאי הערכה על פועלם”.

מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין, סיכם: “לאורך ימי הלחימה, פעלו כוחות מד”א בכל מקום בעוז ובגבורה, לעתים תוך סיכון חייהם ותחת מטחי רקטות, כאשר לנגד עיניהם ניצבת משימת הצלת חיים, וסיוע הומניטרי לכל אוכלוסייה הנזקקת לכך. ארגון מד”א, ימשיך לעמוד לצד אזרחי המדינה ועובדיו ומתנדביו ימשיכו להוות גאווה לכולנו”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן