כסף מדבר

השר אורי אריאל אל ראש הממשלה ואל שר האוצר: אתנגד לקיצוץ קבוע בבסיס התקציב

0
0

שר השיכון אורי אריאל, הודיע במכתב לראש הממשלה מר בנימין נתניהו ואל שר האוצר מר יאיר לפיד, כי יתנגד ל’קיצוץ רוחבי קבוע’ שתובא לאישור הממשלה ביום ראשון, ממנה מסתמן, כי; “הצורך בכיסוי הוצאות הביטחון של מבצע “צוק איתן” הינו צורך חד פעמי. לכן, יש לבצע העברה תקציבית חד פעמית, ולא קיצוץ רוחבי קבוע, אשר חל על בסיס תקציבי המשרדים מכאן ולהבא”.
השר אורי אריאל אל ראש הממשלה ואל שר האוצר: אתנגד לקיצוץ קבוע בבסיס התקציב
השר אורי אריאל אל ראש הממשלה ואל שר האוצר: אתנגד לקיצוץ קבוע בבסיס התקציב

בעקבות מידע שהגיע אל לשכת שר הבינוי והשיכון, ח”כ אורי אריאל, הודיע היום (יום שישי | ג’ אלול התשע”ד), כי שיגר מכתב חריף אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ואל שר האוצר ח”כ יאיר לפיד, על פיה ’הצעת ההחלטה’ לקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה (פלט), שתובא לאישור הממשלה ביום ראשון הבא, הינו עבור קיצוץ קבוע בבסיס תקציבי המשרדים ולא קיצוץ חד פעמי כפי שפורסם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

השר אריאל, התריע, כי “מדובר במהלך שיגרום לפגיעה קשה ב’שירותים לציבור’”, וכי הוא צפוי להתנגד להצעה שכזו.

במכתבו כתב השר אריאל, כי; “סדר היום ל’ישיבת הממשלה’ ביום ראשון, נכלל הנושא; “מימון עלויות מבצע ’צוק איתן’ והשלכותיו”, אך עד עתה, טרם התקבלו נוסח ההחלטה, היקף הקיצוץ ושיטת הקיצוץ המתוכננים.

ככלל, כשיש צורך חיוני בכיסוי הוצאה תקציבית חד פעמית, מבוצע קיצוץ רוחבי (פלט) חד פעמי, ולא קבוע, בתקציב המשרדים.

לעומת זאת, כאשר נדרשת הוצאה קבועה נוספת למשרד ספציפי, מבוצע קיצוץ רוחבי בבסיסי התקציב של כל המשרדים, והתקציב, מועבר לבסיס התקציב של המשרד המדובר.

“אבקש”, הוסיף השר אריאל; “לציין, כי הובא לידיעתי הערב (אמש, חמישי – מ.נ), כי הצעת ההחלטה שתובא לדיון בישיבת הממשלה הקרובה, כוללת קיצוץ רוחבי (פלט), קבוע בבסיס התקציב של כ 2%.

מאחר והצורך בכיסוי הוצאות הביטחון של מבצע “צוק איתן” הינו צורך חד פעמי, ולא מתמשך, יש לבצע רק העברה תקציבית חד פעמית מתקציבי המשרדים לשנים; 2014-2015, ולא קיצוץ רוחבי קבוע, שחל על בסיס תקציבי המשרדים מכאן ולהבא, מהלך אשר יגרום לפגיעה בשירותים האזרחיים הניתנים על ידי כלל המשרדים לאורך שנים…”.

“אם זה יובא כקיצוץ קבוע בבסיס התקציב בכוונתי להתנגד”. התריע השר אריאל.

☚ להעתק המכתב של שר הבינוי והשיכון, ח”כ אורי אריאל אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ואל שר האוצר ח”כ יאיר לפיד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן