בעולם

איראן, טוענת: הפלנו מזל”ט ריגול של ישראל מעל המתקן הגרעיני בנתנז

0
0

משמרות המהפכה האסלאמית, הודיעו, כי כלי טיס לא מאויש, ניסה להתקרב למתקן העשרת האורניום בנתנז ואז הופל; “מדובר במעשה הרפתקני ותוקפני האופייני ל’משטר הציוני’ ◄ משמרות המהפכה האיראניים; “אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיב בכל עת” ◄ האיראנים, הבטיחו, גם כי יציגו את חלקי המל”ט הישראלי. עד עתה (22:30), ההבטחה (כצפוי), עדיין לא קוימה.
איראן, טוענת: הפלנו מזל
איראן, טוענת: הפלנו מזל”ט ריגול של ישראל מעל המתקן הגרעיני בנתנז

כוחות משמר המהפכה האסלאמית (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی), טענו היום (יום ראשון | כ”ח אב התשע”ד), כי יירטו מזל”ט ריגול ישראלי מעל המתקן הגרעיני בעיירה נתנז. לדברי האיראנים; עוד בטרם הגיע כלי הטיס הבלתי מאויש מעל המתקן הגרעיני להעשרת האורניום, יירטה, אותו בהצלחה באמצעות טילי קרקע האוויר של מערכת ההגנה האווירית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

משמרות המהפכה האיסלמית, הבהירו, בהודעתם, כי מתקני הגרעין של איראן, היו תמיד יעד לפעולות ריגול על ידי ארצות הברית והשירותים החשאיים של ישראל, השתמשו ב-מזל”טים למטרה זו.

עם זאת, כל המאמצים שנעשו לשם כך, סוכלו בהצלחה על ידי כוחות הצבא האיראניים. ב-4 בדצמבר בשנת 2011, יחידת הלוחמה האלקטרונית של הצבא האיראני, הודיעה, כי יירטה והשתלטה בהצלחה על המזל”ט הסיור והריגול האמריקאי RQ-170 בחלקו המזרחי של איראן עם נזק מינימאלי כשהונחת בשטחה.

האיראנים, המשיכו וסיפרו, כי ’RQ-170’, הוא מטוס חמקן ללא טייס, שתוכננו ופותחו על ידי חברת לוקהיד מרטין, חצה אז את הגבול למרחב האווירי של איראן על גבולה עם עם אפגניסטן. המזל”ט, היה אחד ממטוסי הריגול המתקדמים ביותר של אמריקה ולכידתו על איראן, גרמה למבוכה גדולה לממשל בעיר וושינגטון.

משמרות המהפכה, המשיכו וטענו, בהודעתם, כי מדובר במעשה הרפתקני ותוקפני האופייני ל’משטר הציוני’ אשר הוסיף עוד דף ב”רשימה השחורה” המלאה של הפשעים של הישות הזו (ישראל) ואת פעילותה המלוכלכת והניסיון שלה לעורר מלחמות וכי משמרות המהפכה, מוכנים להגן על הטריטוריה ובמרחב האווירי של הרפובליקה האסלאמית נגד כל תוקפנות ושומרת לעצמה את הזכות להגיב נגד מדינת ישראל בכל צורה ובזמן שיבחרו שכנגד מהלכים שכאלה מצד ישראל.

משמרות המהפכה האיסלמית, גם הבטיחו היום כבר אחה”צ, כי יציגו את חלקי המל”ט הישראלי. עד עתה (21:45) ההבטחה (כצפוי) עדיין לא קוימה.

◄ המתקן הגרעיני נתנז

נָתַנְז (או נטנז, פרסית: نطنز), היא עיירה במחוז איספהן באיראן, כ-70 קילומטרים מדרום מזרח לכאשאן. אוכלוסייתה בשנת 1999 הייתה 39,964 נפשות. אקלימה הנוח ופירותיה המשובחים, במיוחד אגסי נתנז, ידועים היטב באיראן. שרשרת הרי קרקאס (קוה-א קרקאס) מתנשאת מעל העיר לרום של 3,899 מטרים ועל פי מסורת המקומיים, בינות הרים אלו נהרג המלך האחמני דריווש השלישי.

בסביבות העיירה קברים קדושים רבים כקברו של השייך הסופי עבד אס-סאמאוד מ-1304, שנבנה על ידי תלמידו הוזיר זיין-אל-דין מסתרי.

תותחים נגד מטוסים סביב המתקן הגרעיני בעיירה נתנז | צילום: ויקיפדיה

בשנת 2002, חשף הדיסידנט האיראני עלירזה ג’פרזדה, חבר בארגון “המועצה הלאומית העליונה להתנגדות באיראן” (NCRI), המאגד גולים המתנגדים לממשלת איראן (ויש הטוענים חלק מארגון הגרילה ’מוג’אהדין ח’לק’), כי בנתנז, הוקם מתקן צנטריפוגות סודי ל’העשרת אורניום’ אשר נכרה במחוז יזד.

המתקן, נמצא כקילומטר צפונית-צפונית-מזרחית מהעיר (33°43′ צפון, 51°43′ מזרח) על יד כביש ראשי ונחשב כמתקן ההעשרה האיראני המרכזי ומכונה גם; כאשאן.

ביוני 2003, שברה איראן את החותמים על אורניום לא מועשר והחלה בהעשרתו בצנטריפוגה בודדת, באוגוסט, חיברה קסקדה קטנה של 10 צנטריפוגות, בהמשך חוברו הצנטריפוגות הגזיות לקסקדה של 164 צנטריפוגות מסוג P-1 (המכונות כך בשל מוצאן מפקיסטן.

פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא”א) שביקרו באתר דיווחו על הרחבת האתר בנובמבר 2007.‏
דיווח של סבא”א, מפברואר 2008, הראה, כי איראן, החלה להרכיב צנטריפוגות מתוחכמות יותר מ-P-1, בדגם המכונה P-2 או IR-2 על ידי איראן.‏

עם זאת, ישנם גם משקיפים, המעריכים, כי האתר הוא “אתר ראווה” או הטעייה איראני בלבד, וכי פעילות ההעשרה המרכזית מוסתרת בעצם באתר אחר. טענות אלו, נסתרות בתמונות לוויין מאמצע 2004, המעידות על עבודה מקיפה לביצור התקרה של האתר התת-קרקעי ב’בטון מזוין’ וחומרים אחרים בסך של יותר מ-20 מטרים.

בשנת 2007, טען מהדי אבריסאמצ’י, נציג ה-NCRI, כי אתר תת-קרקעי גדול וחדש מוקם בנתנז, כ-5 ק”מ מדרום לאתר המרכזי, בקרבת הכפר עבאסאבאד. אתר זה, מקושר בשתי ’מנהרות’ לאתר נתנז הראשי.

בשנת 2013, נודע במערב, שגורמים בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא”א), חשפו, כי איראן, החלה באינטנסיביות חשודה להתקין יותר מ-100 צנטריפוגות חדישות ב’נתנז’, ומשדרגת ומקדמת אותו, למעשה, להעשרת אורניום במהירות גבוהה פי שלושה עד פי 5 מפעולת הצנטריפוגות הישנות.

האיראנים לא התרגשו מן החשיפה וכהרגלם בצקצוקי לשון וניסוחים מתוחכמים ובחיוכים כהרגלם, הבהירה ’סוכנות האנרגיה האטומית האיראנית’, כי היא ממשיכה בכוונותיה הטהורות במתקן הגרעיני כמו המים הכבדים והצלולים לפתח את צרכי האנרגיה של המדינה ואישרה שהתקינה צנטריפוגות, מתקדמות יותר במתקן נתנז.

☚חלק מהמידע אודות נתנז, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן