מבצע צוק איתן

מוחמד דף, הטרוריסט המבוקש ביותר חי או מת, על הכוונת של בנימין נתניהו

0
0

בתקיפה אמש של חיל האוויר הישראלי, בשכונת שייח רדואן שבעיר עזה בניסיון ישראלי החמישי לחסל את מוחמד דף הטרוריסט הבכיר המבוקש ביותר, במהלכה נהרגו אשתו ובתו של דף. זהותו של אדם נוסף שנהרג בתקיפה, לא פורסמה ◄ הטרוריסט דף; “אלוהים רצה להרגיז את היהודים והוא הציל אותי…”.
מוחמד דף, הטרוריסט המבוקש ביותר חי או מת, על הכוונת של בנימין נתניהו

מוחמד דף, הטרוריסט המבוקש ביותר חי או מת, על הכוונת של בנימין נתניהו

מדינת ישראל, ניסתה אמש (ג’) לחסל את ראש הארגון האסלאמי הקיצוני גדודי עז א-דין אל-קסאם, המהווה את “הזרוע הצבאית” של ארגון הטרור האסלאמי הסוני חמאס, הטרוריסט מוחמד דיאב איברהים אל-מצרי דף (محمد ضَيْف), שהוגדר ע”י מערכת הביטחון הישראלית כטרוריסט הבכיר המבוקש ביותר בארגוני טרור – כך הודיע הלילה (רביעי | כ”ד אב התשע”ד), ד”ר מוסא מֻחַמד אבו מרזוק, موسى محمد ابو مرزوق ,(63) סגן ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור ’חמאס’, בתקיפה של חיל האוויר הישראלי, בשכונת שייח רדואן שבעיר עזה אשר במהלכה נהרגו אשתו ובתו של מוחמד דף. זהותו של אדם נוסף שנהרג בתקיפה שייתכן ומדובר בבכיר בארגון חיות האדם, הלא הוא ’חמאס’, לא פורסמה והיא אינה ידועה עד עתה ולא מן הנמנע, כי זהו דף.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

“בפעולת ניסיון חיסול זו”, הוסיף אבו מרזוק; “הפרה ישראל את הפסקת האש כדי להתנקש בחייו של דף ובכך; “ישראל פתחה שערי גיהנום”. יצוין, כי עד לכתיבת שורות אלה, אין מידע מה עלה בגורלו של ראש הנחש הארכי-טרוריסט מוחמד דף, אם נפגע כך או אחרת, חוסל או אם כלל לא היה באותה שעה במקום. אם דף, עדיין חי, הרי זהו הניסיון החמישי של חיסולו על ידי צה”ל – ללא הצלחה.

הפלסטינים, הודיעו, כי בתקיפות צה”ל ברצועת עזה, אתמול, נפצעו 53 בני אדם. הערכה בישראל, כי לפחות 50 רקטות, נורו מאז אמש לעבר שטחי ישראל, מאז הופרה הפסקת האש בין ישראל לבין ארגון חמאס, כשעיקרן של הרקטות וטילים (35 במספר), נוּרה אחרי השעה 22:00 בלילה.

לדברי הפלסטינים, נהרגו2,020 בני אדם, רובם אזרחים וחלקם 10,200 נפצעו, למרות הלחץ מצד הקהילה הבינלאומית על מה שהם מכנים; “משטר תל אביב” לסיים את התוקפנות נגד הפלסטינים. יותר מ-400,000 ילדים הפלסטיניים נמצאים בצורך המיידי של עזרה פסיכולוגית בגלל המלחמה, על פי קרן הילדים של האו”ם ארגון (UNICEF).

◄ הטרוריסט מוחמד דף; “אלוהים רצה להרגיז את היהודים והוא הציל אותי…”

מוחמד דף, נולד בשנת 1965 במחנה הפליטים ח’אן יונס שברצועת עזה. מוצא משפחתו מהכפר כוכבא, ששכן עד 1948 באזור אשקלון. בהיותו נער הצטרף ל’תנועת האחים המוסלמים’ האסלאמית הסונית הקיצונית. במהלך לימודיו באוניברסיטה האסלאמית בעזה היה פעיל ב”גוש האסלאמי” והיה נציג רשימת הגוש במועצת הסטודנטים של האוניברסיטה. דף, הצטרף לשורות המנגנון הצבאי של החמאס בראשית האינתיפאדה הראשונה. במאי 1989 נעצר על ידי ישראל ונידון ל-16 חודשי מאסר.

בשנת 1991, הצטרף דף לשורות ’גדודי עז א-דין אל-קסאם’. הוא החל את דרכו כתלמידו של הטרוריסט הפלסטיני יחיא עיאש (“המהנדס”), אשר עמד בראש “הזרוע הצבאית” של חמאס, עד ל”חיסולו” בשנת 1996.

בעקבות חיסולו של עימאד עקל בנובמבר 1993 מונה דף למפקד הזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה‏. הוא יחד עם עיאש מפקד הזרוע הצבאית בגדה המערבית. בשנת 1994 היה אחראי על הפעלת החוליות שחטפו ורצחו את החיילים נחשון וקסמן, אריה פרנקנטל ו-שחר סימני. לאחר חיסולו של עיאש, המשיך הארכי-טרוריסט מוחמד דף את התיאום עם האחים עאדל ועמאוד עוודאללה שהנהיגו עתה את קווי הפעולה של ארגון הטרור ביהודה והשומרון

דף בחר לנקום את מותו של עיאש בשורת פיגועי טרור רצחניים שהתרחשו בתוך תחומי הקו הירוק בחודשים פברואר-מרץ, 1996. בין הפעולות שיזם: שיגור שני מחבלים מתאבדים לפיגועים ב’קו 18 בירושלים’ בשתי הזדמנויות שונות; וכן תכנון פיגוע נוסף בטרמפיאדה בעיר אשקלון.

לאחר גל פיגועי הנקמה של אביב 1996, שבמהלכו נרצחו 58 ישראלים בתוך שבוע, ירד מוחמד דף אל המחתרת, והסברה, הייתה, כי ברח למצרים‏. ואולם כעבור שנתיים בלבד שב לפעילות נוכח מצבה הקשה של תשתית החמאס באזור יהודה והשומרון; מוחי א-דין א-שריף, נהרג במהלך “תאונת עבודה” בעיר רמאללה במרץ 1998, ואילו האחים עוודאללה חוסלו ליד חברון באוגוסט של אותה שנה.

אבדות אלה, יחד עם מעצרם של עשרות פעילים וחשיפת מעבדות לייצור חומרי חבלה ומטענים, פגעו קשות ביכולתו של הארגון “לייצר פיגועים” משטחי יהודה והשומרון. בעקבות זאת, אנשי “המחלקה המדינית” של חמאס, שכיום שוכנים בסוריה, הורו לדף ולאנשיו בעזה לשוב ולתכנן פיגועים.

כך, היה זה דף שעמד מאחורי פעולותיה של “חוליית טייבה”, שמטרתה הייתה ביצוע פיגועי התאבדות בטרמפיאדות במרכז הארץ (אך כשלה בפעולותיה). דף, היה עצור בידי כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית בשנים ממאי 2000 עד לראשית שנת 2001.

חיסולם של האחים עוודאללה, יצר ריק מנהיגותי בקרב פעילי הזרוע הצבאית ביהודה והשומרון. מחמוד אבו הנוד הוא שתפס בסופו של דבר את הפיקוד עליהם וכיוון את פעולתם ב-אינתיפאדה השנייה, עד לחיסולו בידי צה”ל בנובמבר 2001. משמעות מותו של אבו הנוד הייתה קידומו של מוחמד דף באופן שהרחיב את השפעתו גם לפעילי החמאס ביהודה והשומרון.

עוד בפרוץ האינתיפאדה מונה סלאח שחאדה למפקד הזרוע הצבאית של חמאס, ו-דף מונה לסגנו. מתחילת שנת 2002, עסק דף בבניית מנגנון פיגועים עצמאי של עז א-דין אל-קסאם. הוא נחשב כאחראי על כמה מפיגועי הירי ו”ההקרבה” הגדולים שאירעו ברצועת עזה במהלך האינתיפאדה. ידוע, כי השתתף באורח פעיל בפרויקט ייצור רקטות הקסאם, עם סגנו עדנאן אל-ע’ול (חוסל באוקטובר 2004), שנחשב ל”מדען הראשי” של החמאס. מנגנוני הביטחון הפלסטינים עצרו את דף מספר פעמים, אולם הוא שוחרר בתום תקופות קצרות ביותר. לאחר חיסולו של סלאח שחאדה ביולי 2002 קיבל דף לידיו את ההנהגה של גדודי עז א-דין אל-קסאם‏.

ישראל, ניסתה לחסל את מוחמד דף, פעמים אחדות, ללא הצלחה. ביולי 1998 בעת ניסיון לחציית ’ציר פילדלפי’ למצרים חמק מכוח מגדוד 50 של הנח”ל ששהה במארב עשרות מטרים ממנו. עוד ב-22 באוגוסט 2001, נרשם ניסיון לחסל את דף וסגנו, עדנאן אל-ע’ול, אולם השניים הצליחו לחמוק. ב-26 בספטמבר 2002, ירה מסוק אפאצ’י של צה”ל שני טילים מדגם “הלפייר” לעבר מכוניתו של דף, שהיה בדרכו חזרה מביקור אבלים בשכונת שיח’ רדואן בעזה.

לאחר מספר שעות שבהן הגיעו למערכת הביטחון, ידיעות סותרות בנוגע לגורלו, התברר, כי דף, לא נהרג אלא נפצע קשה (איבד את עינו ונותר בעל מום ביד). כשלושים פלסטיניים, שהיו בסביבתו נפגעו מעוצמת הפיצוץ, בכלל זאת שניים משומריו של דף. מחשש לניסיון חיסול נוסף דף לא נלקח לבית החולים “שיפא” אלא למקום מסתור, שם טיפל בו בתחילה עבד אל-עזיז אל-רנתיסי, מבכירי החמאס שהיה רופא ילדים בהכשרתו.

לאחר מכן, עבר דף שיקום אורתופדי על ידי רופאים ערבים שהוברחו דרך מצרים לרצועה, אם כי פציעתו גרמה לו לקשיים בדיבור ובתנועות גפיים.

למרות הפציעה ותהליך השיקום הטרוריסט דף, שב לפעילות בראשית 2003. ניסיון חיסול נוסף התבצע באוגוסט 2003, כאשר התקבל דיווח על כינוס הצמרת הצבאית של החמאס בדירה בעזה, וביניהם; עדנאן אל-ע’ול, איסמעיל הנייה, מוחמד דף והמנהיג הרוחני של התנועה, אחמד יאסין. מטוס קרב ישראלי, הפציץ את הדירה, ואולם בכירי החמאס ששהו בקומה התחתונה של הבניין כמעט ולא נפגעו‏.

דף, התייחס לניסיונות ההתנקשות בו בנאום טלפוני שנשא בכנס לציון 15 שנים להיווסד ארגון חמאס; “אלוהים רצה להרגיז את היהודים והוא הציל אותי. על כל פנים, אני מאמין שרק מה שאלוהים רוצה – זה מה שיקרה”.

עוד אמר, כי; “אני מבטיח שנמשיך עד לניצחון או עד למוות כשאהידים, אנו נמשיך בדרך של יחיא עיאש ושל סלאח שחאדה וכפי שלמדנו מהשייח’ יאסין”.

למרות ניסיונות הישראלים לחסלו, בפברואר 2005, נקשר שמו של מוחמד דף כמועמד ל”חנינה” מצד ישראל במסגרת מחוותיה של זו כלפי נשיאה החדש של הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. עם זאת, גורמים ישראלים, הודיעו, כי חנינת דף “אינה על הפרק” בטענה, כי פשעיו חמורים מדי.

ב-12 ביולי, 2006, נפצע מוחמד דף קשה מהתקפת חיל האוויר על הבית שבו שהה. בעקבות אותה התקפה נכרתו ידיו ורגליו והוא מרותק לכיסא גלגלים. ראש השב”כ לשעבר, אבי דיכטר, התבטא, כי בזמן עזיבתו את תפקיד ראש השב”כ, הטרוריסט מוחמד דף איננו מתפקד עוד והוא נכה ומשותק חלקית.

בעקבות הפציעה, הועבר דף לטיפול רפואי במצרים וחזר לרצועה לאחר שלושה חודשים. בהיעדרו נטל אחמד ג’עברי את הפיקוד על הזרוע הצבאית של החמאס, אם כי התואר הרשמי עדיין נשמר לדף‏.

דף הוא רשמית מפקד הזרוע הצבאית של החמאס. בכלי התקשורת של החמאס הוא מכונה “המפקד הכללי של גדודי עז אלדין אלקסאם”.‏‏‏ בנובמבר 2012, במהלך מבצע ’עמוד ענן’ ארגון החמאס, פרסם קלטת אשר בה מוחמד דף, מדבר לאחר שנים של שתיקה ואומר, כי; “ישראל, עשתה טעות טיפשית בכך שהיא חיסלה את אחמד ג’עברי”.

ב’מבצע צוק איתן’, המשיך דף, לשמש כמפקד הזרוע הצבאית של החמאס. בתקשורת הזרה, פורסם, כי ביום 22 ביולי 2014, הפציץ צה”ל את ביתו בשכונת חאן יונס בעזה וששני פלסטינים נהרגו בהפצצה, דף, עצמו אינו מתגורר במקום.

ביום ה-22 ל’מבצע צוק איתן’ ארגון החמאס, שחרר קלטת של מוחמד דף בה טען דף בין היתר, כי; “ישראל, הובסה, והאש, תפסק על ישראל רק אם המצור על עזה, יוסר.

☚ המידע אודות מוחמד דף, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן