מסחר | תעשייה

מכון היצוא, המדען הראשי ו’מתימו”פ’, הכריזו על תחרות חדשנות בביטחון המולדת (HLS)

0
0

בתחרות על חדשנות בביטחון המולדת (HLS), תצגנה חברות ישראליות הפיתוחים האחרונים בתחומי הגנת המולדת ו’הסייבר’ בפני ועדת שיפוט בינלאומית ◄ עופר זקס, מנכ”ל מכון היצוא; “מדובר באחד הענפים המשתנים והצומחים ביותר בשנים האחרונות בישראל ◄ אבי חסון המדען הראשי ב’משרד הכלכלה’; “בשנים האחרונות ישראל התבססה כמרכז ידע והובלה בתחום ה’סייבר סקיוריטי’ וה-HLS.
מכון היצוא, המדען הראשי ו’מתימו
מכון היצוא, המדען הראשי ו’מתימו”פ’, הכריזו על תחרות חדשנות בביטחון המולדת (HLS)

מכון היצוא, לשכת המדען הראשי ו’מרכז התעשייה למחקר ופיתוח’ (מתימו”פ), הכריזו שלשום (ראשון | כ”א אב התשע”ד) על פתיחתה של תחרות “חדשנות בתחום ה- “HLS, שתתקיים במסגרת הכנס הבינלאומי השלישי לביטחון המולדת (HLS 2014), בחודש נובמבר הקרוב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

מטרת התחרות הינה לעודד ולקדם חדשנוּת ו-יצוא ישראלי בתחום ה-HLS. עשר החברות אשר תעלנה לשלבים הסופיים של התחרות, תצגנה את הטכנולוגיות שלהן בפני ועדת שיפוט בינלאומית המורכבת מנציגי ממשלה, קרנות הון סיכון, אקדמיה, תעשייה וכדומה.

המדען הראשי מר אבי חסון ב-משרד הכלכלה, ציין, כי; “בשנים האחרונות ישראל התבססה כמרכז ידע והובלה בתחום ה’סייבר סקיוריטי’ וה-HLS. השילוב של יכולות ייחודיות באקדמיה ובמערכת הביטחונית מביאים לפריצות דרך גם בתעשייה ויחד עם הפעילות הממשלתית לתמיכה בתעשיות אלה, אני בטוח ש’התעשייה הישראלית’ תמשיך להוביל בתחומים אלה”.

מנכ”ל מכון היצוא, מר עופר זקס, סיפר; “מדובר באחד הענפים המשתנים והצומחים ביותר בשנים האחרונות בישראל. שיעור הצמיחה השנתי של הענף בעולם, עומד על כ-5% והיקף המכירות הגלובלי בשנת 2013, מוערך בהיקף של כ-215 מיליארד דולר.

אנליסטים, מעריכים, כי עד שנת 2022, ההוצאה העולמית בתחום ה-HLS, תעמוד על 344 מיליארד דולר. עולה, כי בשנתיים האחרונות גדל מספר החברות בענף באופן משמעותי וזאת בזכות הופעתן של ’חברות הזנק’ המספקות פתרונות מגוונים ל’עולם הסייבר’, שגדל באופן מהיר ומרשים”.

מהיחידה הכלכלית ב’מכון היצוא’, נמסר, כי בישראל פועלות כיום כ-450 חברות בתחום התעשיות הביטחוניות וה’סייבר סקיוריטי’, אשר מעסיקות יחדיו כ-45,000 עובדים”.

שמות השופטים בתחרות על חדשנות בביטחון המולדת (HLS) הם; פרופ’ אבי מרמור ראש המרכז למדע וטכנולוגיה של הביטחון בטכניון, מר דאגלס ליברמן, מנהל טכנולוגיות ראשי, חברת לוקהיד מרטין. תא”ל (במיל’) פנחס בוכריס, שותף ב-קרן שבלת, פרופ’ יובל אלוביץ, מנהל מעבדות דויטשה טלקום וראש תחום סייבר במחלקה להנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון בנגב, מר ליאור קוניצקי, משנה למנכ”ל ומנהל חטיבת ענפים טכנולוגיים ב’מכון היצוא’, מר יואב צרויה, שותף ב-קרן הון סיכון JVP, מר אבי שביט, יועץ למדען הראשי בתחום HLS והסייבר.

החברות תיבחרנה על פי קריטריונים של חדשנות ופונקציונאליות טכנולוגית, מאפייני חברה, השפעה ופוטנציאל וגישה עסקית. הפרס שיוענק לחברה שתזכה במקום הראשון, כולל השתתפות בהוצאות ביקור בתערוכה מקצועית עד לגובה של 3000 $, שנת חברות חינם ב’מכון היצוא’ והשתתפות בתוכנית היוקרתית של קרן מיראז’ בקליפורניה.

ב’כנס HLS’ שהתקיים בחודש נובמבר 2012, זכו שתי חברות במקומות הראשונים של תחרת החדשנות. בקטגוריית הסייבר, זכתה חברת BioCatch, אשר פיתחה טכנולוגיה להגנה מפני ’איומי סייבר’ באמצעות הרכבת פרופיל התנהגותי קוגניטיבי של המשתמש המורשה.

בקטגוריית בטחון המולדת, זכתה חברת BriefCam, עם פיתוח של ’טכנולוגית תמצות וידאו’ המאפשרת צפייה בהקלטות וידאו של מספר דקות הערוכות מחומרים של שעות רבות, בפיתוח זה, השתמשו בהצלחה רבה בתהליך החקירה של ’הפיגוע במרתון ב-בוסטון’.

השנה ב’כנס HLS 2014’, צפויים להגיע שרים בכירים, גם ממדינות באפריקה ואסיה, מתחום בטחון הפנים, הגנה, מפכ”לים, ואורחים ממדינות, כמו; קזחסטן, ויאטנם, אנגולה, בוסניה, קרואטיה, כמובן גם; ארה”ב, ספרד, גרמניה, איטליה, מלטה ועוד.

בכנס’ צפויות להציג חברות ישראליות רבות פתרונות טכנולוגיים חדשים ורלוונטיים וביניהן; התעשייה האווירית, רפאל, אלביט מערכות, מגל, תמר, קבוצת מר וגם, המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל, שב”ס וכיבוי אש.

ע. דוברת, מכון היצוא, הגב’ לירון הדר, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; במסגרת הכנס, יוקם מתחם ייחודי ל’חברות הסייבר הישראליות’ בו הן תצגנה את יכולותיהן הטכנולוגיות והפתרונות שלהן, פתרונות מהמתקדמים בעולם.

הכנס, יתקיים בין התאריכים; 9-11 בנובמבר 2014, בביתן 1, מרכז הירידים בעיר תל אביב ויעסוק בארבעה נושאים מרכזיים בתחום ביטחון המולדת; מודיעין, לוחמה בטרור ומניעת פשיעה, ניהול והיערכות למצבי חירום, הגנה על תשתיות קריטיות ו’סייבר סקיוריטי’.

לצד הכנס, יתקיימו מפגשים עסקיים עם משלחות ואורחים בכירים מחו”ל ותערוכה מקצועית במסגרתה תצגנה עשרות חברות ישראליות פתרונות חדשניים בנושאי הכנס. בנוסף, תקיימנה המשלחות מחו”ל סיורים מקצועיים בנושא של הגנה על תשתיות קריטיות וסייבר; סיור מקצועי ב-נתב”ג, סיור בתחנת הכח “אורות רבין” בעיר חדרה וסיור ב’זירת אימון הגנת סייבר של חברת חשמל’.

כנס HLS, נערך על ידי מכון היצוא, בשיתוף עם משרד הכלכלה, מתימו”פ, משרד החוץ, סיב”ט – משרד הביטחון, משרד הבט”פ, משטרת ישראל ו’המטה הקיברנטי במשרד ראש הממשלה’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן