פוליטי מדיני

איכות השלטון: לשקול בשנית ההצעה למינוי ניסים בן שטרית למשרת מנכ”ל משרד החוץ

0
0

התנועה למען איכות השלטון בישראל, פנתה אל ראש הממשלה, שר החוץ ולמזכיר הממשלה בקריאה לשקול את המלצת ועדת המינויים למנות את בן שטרית למנכ”ל משרד החוץ, לנוכח דו”ח מבקר המדינה, אשר חשף התנהגות לקויה בנושאים שהיו תחת תפקודו של בן שטרית, שעה שכיהן כמשנה למנכ”ל וסמנכ”ל בכיר במשרד החוץ.
איכות השלטון: לשקול בשנית ההצעה למינוי ניסים בן שטרית למשרת מנכ
איכות השלטון: לשקול בשנית ההצעה למינוי ניסים בן שטרית למשרת מנכ”ל משרד החוץ

על פי משרד החוץ, הוא מופקד על גיבוש מדיניות החוץ של ממשלת ישראל, על ביצועה והסברתה. הוא בין היתר מייצג את המדינה בפני ממשלות זרות וארגונים בינלאומיים, מסביר את עמדותיה ובעיותיה ברחבי העולם – התנועה למען איכות השלטון בישראל (ע”ר), מתקשה לפי שעה להבין למה אין מקבלת הסבר פשוט הרבה יותר לנעשה בתוככי משרד החוץ, כמו למשל; מדוע לא ניתן המשקל הראוי לנוכח דו”ח מבקר המדינה, וכיצד עדיין עומדת על הפרק מועמדותו של מר ניסים בן שטרית לתפקיד משרת מנכ”ל משרד החוץ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

אי לכך ובהתאם לכך, דוברת התנועה למען איכות השלטון, הגב’ רות מרגולין, הוסיפה ומסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; ” לקראת הדיון בישיבת הממשלה, פנתה התנועה, אל ראש הממשלה, שר החוץ ולמזכיר הממשלה, כדי לברר מדוע לא ניתן המשקל הראוי לנוכח דו”ח מבקר המדינה בעניינו של המועמד מר ניסים בן שטרית לתפקיד משרת מנכ”ל משרד החוץ.

בפנייתה, ציינה התנועה לאיכות השלטון, כי; “ישנו פגם חמור במינויו של מר בן שטרית לתפקיד הבכיר ורב החשיבות של מנכ”ל משרד החוץ ועל כן, יש לשקול בשנית את אישורו של המינוי ולפעול למינוי אדם, שלא נפלו פגמים כאלה בהתנהלותו”.

עפ”י דו”ח מבקר המדינה, העוסק בהיבטים בפעילות משרד החוץ, כיהן מר בן שטרית בתפקידו כסמנכ”ל למינהל למעלה מ-12 שנים, ובמהלך שנים אלו, כיהן כ’חבר בוועדות המינויים של משרד החוץ’.

רות מרגולין, דוברת התנועה לאיכות השלטון בישראל | צילום: ארכיון

בפנייתה מדגישה התנועה למען איכות השלטון בישראל (ע”ר),, כי; “מדובר במעשים המנוגדים בצורה מובהקת לטוהר המידות לנהלים ולמצופה מכל ’עובד ציבור’, ובפרט ממי שמונחת בידו סמכות כה משמעותית ורבת השפעה. מר בן שטרית, עשה שימוש לרעה בתפקידו, באופן הפוגע ב’משרד החוץ’, במועמדים למינויים בו ובערכים עליהם נועד הליך המכרז להגן”.

זאת ועוד; עולה מהדו”ח, כי בינואר 2005, מינה שר החוץ דאז, מר סילבן שלום, את מר בן שטרית לתפקיד משנה למנכ”ל משרד החוץ.

המינוי לא בא בחלל ריק הוא העניק למר בן שטרית, הטבות כספיות, ובהן קידום לדרגה הגבוהה ביותר ב’שירות המדינה’ ותוספת של 13% מהשכר המשולב.

כפי שעולה מהדו”ח של מבקר המדינה, הדבר עורר תהיות, שכן ככלל התואר; ’משנה למנכ”ל משרד החוץ’ ניתן בעבר בעיקר לעובדים ששימשו בתפקידים מדיניים, בעוד מר בן שטרית לא כיהן עד אז בתפקיד מדיני, כל שהוא.

כמו כן, טענות נוספות כנגד בן שטרית, עולות ב’דו”ח מבקר המדינה’, בכל הנוגע למשל ל’קורס הצוערים’ המהווה תנאי לקבלה לשירות המדיני.

מבקר המדינה, מעיר, כי בתקופתו של בן שטרית כ-סמנכ”ל למינהל, התקבלו עובדים רבים שלא דרך מסלול חשוב זה, אלא לאחר שהתחילו את תפקידם בתפקידים מנהליים זוטרים שאינם מכשירים אותם לעבודה המדינית הנדרשת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן