חינוך

משרד החינוך: טקס החתימה על התכנית הלאומית ללמידה משמעותית יוצא היום לדרך

0
0

במהלך שנת הלימודים הנוכחית, תשע”ד, הודיע משרד החינוך על קידומה של “התכנית הלאומית ללמידה משמעותית”, במסגרתה יוטמעו בבתי הספר תהליכי הוראה, למידה והערכה מגוונים יותר. הטמעת התכנית תחל בשנת הלימודים הבאה, תשע”ה, בכל שלבי הגיל, כאשר בחטיבה העליונה היא תכלול שורה של שינויים במתכונת בחינות הבגרות.
משרד החינוך: טקס החתימה על התכנית הלאומית ללמידה משמעותית יוצא היום לדרך
משרד החינוך: טקס החתימה על התכנית הלאומית ללמידה משמעותית יוצא היום לדרך

משרד החינוך, הודיע, כי היום, (רביעי, י’ באב תשע”ד), יתקיים טקס חתימה על התכנית הלאומית, “למידה משמעותית”. טקס החתימה על התכנית הלאומית ל’למידה משמעותית’ יתקיים במעמד שר החינוך, הרב שי פירון, יו”ר ארגון המורים, מר רן ארז ויו”ר מרכז השלטון המקומי, מר חיים ביבס.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

החתימה על ההסכם עם ארגון המורים והשלטון המקומי מהווה צעד נוסף בדרך ליישומה של ’התכנית הלאומית ללמידה משמעותית’, בשנת הלימודים הקרובה (תשע”ה), לרבות השינויים שצפויים להתבצע במערך בחינות הבגרות.

טקס החתימה, יתקיים בהשתתפות הנהלת משרד החינוך, נציגי ארגון המורים, נציגי מרכז השלטון המקומי ונציגי משרד האוצר.

◄ “התכנית הלאומית ללמידה משמעותית”

במהלך שנת הלימודים הנוכחית, תשע”ד, הודיע משרד החינוך על קידומה של “התכנית הלאומית ללמידה משמעותית”, במסגרתה יוטמעו בבתי הספר תהליכי הוראה, למידה והערכה מגוונים יותר. הטמעת התכנית, תחל בשנת הלימודים הבאה, תשע”ה, בכל שלבי הגיל, כאשר בחטיבה העליונה היא תכלול שורה של שינויים ב’מתכונת בחינות הבגרות’.

השינויים ב’בגרות’ יוחלו על מחזור התלמידים אשר ייכנס לכיתות י’ (הלומדים השנה בכיתות ט’, התכנית לא תוחל על תלמידי החטיבה העליונה, אשר החלו לימודיהם, קרי; תלמידי כיתות יא’ ו- יב’).

▼ בין השינויים;

הערכה חלופית מגוונת כחלק מהבגרות – ההערכה החלופית תהווה כ- 30% ממרכיב הציון הסופי של התלמיד.

העבודות ומטלות הביצוע, יכשירו את התלמיד לקראת כניסתו אל עולם האקדמיה ויקנו לו כלים להתמודד עם אתגרי המאה ה- 21’. הדרישות מן התלמידים, תהיינה מגוונות ותאפשרנה ביטוי למגוון אינטליגנציות.

● תהליך הלמידה, יכלול קריאת מקורות מגוונים, הוצאת עיקר מטפל, ארגון ומיפוי של מידע וידע, חיפוש סיבות לתופעות, עריכת השוואות, העלאת שאלות, חשיבה מסדר גבוה, הצגת טיעון, הסקת מסקנות, פרשנות אישית, יישום, פתרון בעיות וחשיבה יצירתית.

● ביטול בחינות הבגרות בכיתה י’ – ביטול הבחינות, יאפשר רצף לימודי לטובת תהליכי הוראה מתמשכים, העמקת הלמידה, שיפור חוויית הלמידה ויאפשר קיומה של פעילות ערכית-חברתית ותרומה לקהילה.

● חובת לימודי מדעים (1 יחידת לימוד פנימית) – לעניין זה, ייחשבו חמשת המקצועות; ביולוגיה, כמיה, פיסיקה, מדע ו-טכנולוגיה בחברה (מוט”ב) ו-מדעי הטכנולוגיה.

● לימודי המדעים, יהוו תנאי לקבלת ’תעודת הבגרות’ והציון ייקבע על ידי בית הספר.

● השכלה כללית (אומנויות, חברה, רוח ושפות) – מקצוע אותו בוחר בית הספר ללמד לצורך העשרה, כאשר הוא ייבחר מתוך התחומים; אומנויות, חברה, רוח ו-שפות. לימוד המקצוע יהווה תנאי לקבלת ’תעודת הבגרות’.

● פעילות חברתית – החל משנת הלמודים הבאה, תשע”ה, הזכאות לבגרות תותנה בשלוש שנים (י’, יא’ ו- יב’) של מחויבות בקהילה ובחברה. רק עם סיום החובות הנדרשות, יוכל התלמיד לקבל את תעודת הבגרות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן