חדרה

חדרה: ראש העיר, קיבל הודעת ראש עיריית נירנברג, המגנה גילויי אנטישמיות

0
0

ראש העיר חדרה, מר צביקה גנדלמן, בן לניצולי שואה, קיבל מעיריית נירנברג והעומד בראשה ד”ר אולריך מאלי, הודעה על החלטתה הרשמית לגנות את האנטישמיות שהרימה ראש בעיר ובגרמניה בעקבות מבצע ’צוק איתן’; “לא נסבול הסתה נגד יהודים בגרמניה ובעירנו”, נאמר בהחלטת מועצת העיר נירנברג.
חדרה: ראש העיר, קיבל הודעת ראש עיריית נירנברג, המגנה גילויי אנטישמיות
חדרה: ראש העיר, קיבל הודעת ראש עיריית נירנברג, המגנה גילויי אנטישמיות

בעקבות מבצע “צוק איתן” שלח ראש העיר מר צביקה גנדלמן פנייה אל ראשי הערים התאומות של חדרה, ביניהן; העיר נירנברג שבגרמניה, על מנת לעדכן אותם בנעשה בישראל בכלל ובעיר חדרה בפרט, ולבקש את תמיכתם בישראל ובעם היהודי לאור גילויי אנטישמיות רבים שנשמעים עתה מסביב לעולם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

ד”ר אולריך מאלי, ראש עיריית נירנברג, כינס (יום חמישי, יולי 31, 2014) את מועצת העיר, אשר קיבלה החלטה פה אחד לגנות כל גילוי אנטישמיות בעקבות המבצע, ולהעניק הגנה מיוחדת ליהודים בתחומה.

“מועצת העיר נירנברג, מגנה בתקיפות כל סוג של הסתה אנטישמית. אנחנו מתנגדים בתקיפות לכל גילוי אנטישמיות. לא נסבול הסתה נגד יהודים בגרמניה ובעירנו”, נאמר בהחלטה, אשר עותק ממנה נשלח אל ראש עיריית חדרה מר צביקה גנדלמן.

גנדלמן, התבשר, כי בישיבתה האחרונה, קיבלה מועצת העיר נירנברג, החלטה פה אחד המגנה כל צורה של הסתה אנטישמית.

מלבד עדכונו של ראש עיריית חדרה, פורסמה החלטת מועצת העיר באופן רשמי גם באתר האינטרנט של עיריית נירנברג בשפות גרמנית ואנגלית.

בהחלטת המועצה, נאמר בין היתר, כי; “לאור העימות בין ישראל לארגון חמאס, עלו בערים רבות ברחבי גרמניה הצהרות וארגונים אנטישמיים בדרכים שאינן מתקבלות על הדעת. לצערנו, הדבר קורה גם בנירנברג.

מועצת העיר נירנברג, מגנה בחריפות כל צורה של הסתה אנטישמית. אנו מתנגדים בהחלטיות לכל צורה של אנטישמיות בנירנברג, ולא נסבול כל הסתה נגד יהודים בגרמניה ובעירנו. החיים היהודיים בנירנברג, ייהנו מהגנה מיוחדת ומדאגתנו.

יש למנוע שימוש בהפגנות הקשורות ל’סכסוך הישראלי-פלשתיני’ לצורכי גילויים פוליטיים אנטישמיים. אנו קוראים לכל שוחרי הדמוקרטיה להתנגד לכל צורה של הסתה אנטישמית”.

כבן לניצולי שואה, קיבל ראש העיר מר גנדלמן את ההודעה על החלטת המועצה בהתרגשות. לדברי גנדלמן; “כבן לניצולי שואה, אני רואה חשיבות גדולה להצהרות מעין אלה כשהן מגיעות מעמיתיי בעולם ובפרט מנירנברג. מבצע ’צוק איתן’ נועד להגן על קיומה של מדינת ישראל, ואין מוצדק ממנו.

העובדה שגורמים אנטישמיים מנצלים את מבצע “צוק איתן”, כדי לפגוע ביהודים ברחבי העולם צריכה להדליק נורה אדומה לכל ממשלה ולכל עירייה, והיא ראויה לגינוי, הוקעה ומניעה בכל אמצעי חוקי”.

גנדלמן, הביע את תודתו לראש העיר נירנברג, ד”ר מאלי, על עמדתו הנחרצת נגד האנטישמיות.

בין הערים חדרה ונירנברג קיימים קשרי ידידות מאז שנת 1995. מדובר בקשר פורה מאוד אשר במסגרתו מתקיימים חילופי ידע ומשלחות בתחומים רבים ומגוונים, הן בין בני נוער והן משלחות מבוגרים.

הערת מערכת ’פורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ תזכורת בל תשכח לעד; נירנברג (בגרמנית; Nürnberg), הפכה למרכזית ב’גרמניה הנאצית’. בעיר נירנברג, נוסחו חוקי נירנברג בשנת 1935 שהיו חוקי גזע אנטישמיים בימי שלטון גרמניה הנאצית.

’חוקי הגזע’ אלה הפלו את יהודי גרמניה, תחת המשטר הנאצי ובה גם שכן אתר הכינוסים של המפלגה הנאצית. עם תום מלחמת העולם השנייה, נבחרה נירנברג באופן סמלי להיות העיר בה יישפטו פושעי המלחמה הנאצים.

כיום נירנברג היא העיר השנייה בגודלה בבוואריה, גרמניה (אחרי מינכן), והעיר ה-14 בגודלה בגרמניה. בעיר חיים למעלה מחצי מיליון איש. בהם חיים כיום כמה אלפי יהודים, רובם הגדול יוצאי חבר המדינות לשעבר. נירנברג, הפכה ’עיר תאומה של חדרה’ בשנת 1995.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן