מבצע צוק איתן

צה”ל, קבע הלילה את מותו של הקצין החטוף סגן הדר גולדין, הי”ד

0
0

הרב הצבאי הראשי עמד בראש בית דין מיוחד, אשר קבע את מותו של הקצין סגן הדר גולדין, הי”ד, זאת לאחר התחשבות במגוון שיקולים ◄ ההודעה נמסרה למשפחתו ◄ משפחת הקצין סגן גולדין, מסרה, כי היא מקבלת את החלטת צה”ל וביקשה מכל עם ישראל להגיע ללוותו בדרכו האחרונה. טרם נקבע, מועד הלוויה.
צה

צה”ל, קבע הלילה את מותו של הקצין החטוף סגן הדר גולדין, הי”ד

דובר צה”ל, הודיע הלילה (ראשון | ז’ אב התשע”ד), כי הרב הצבאי הראשי (רבצ”ר), תא”ל רפי פרץ, קבע אמש (שבת) בשעה 23:25 את מותו של קצין צה”ל החטוף, סגן הדר גולדין, הי”ד. סגן גולדין, לוחם ומפקד ב’חטיבת גבעתי’, הוא נפל במהלך הלחימה של המערכה ’צוק איתן’ (Operation Protective Edge), בקרב ב’רצועת עזה’ ביום שישי האחרון, ה’ באב תשע”ד, ב-1 באוגוסט 2014. סגן גולדין, הועלה בדרגה לאחר מותו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

על פי הודעת דובר צה”ל; “הרב הצבאי הראשי תא”ל פרץ, עמד בראש בית דין מיוחד שהוקם לצורך זה, והחלטתו התקבלה על פי ממצאים פתולוגיים אשר הובאו מזירת הלחימה ותוך התחשבות בשיקולים רפואיים, הלכתיים ושיקולים רלוונטיים אחרים”.

ההודעה המרה על מותו, נמסרה הלילה, לאחר חצות למשפחה המתגוררת בעיר כפר סבא ע”י ראש אכ”א, אלוף אורנה ברביבאי ו-הרבצ”ר, תא”ל רפי פרץ.

צה”ל, הודיע, ימשיך לשמור על קשר ישיר עם המשפחה ולתמוך בה ככל שיידרש. דובר המשפחה הצעיר עמיחי אתאלי, הודיע, הלילה, כי משפחת הקצין סגן גולדין, מסרה, כי היא מקבלת את החלטת צה”ל, כי הדר הי”ד, נפל בעת לחימה ברפיח, וביקשה מכל עם ישראל להגיע ללוותו בדרכו האחרונה. טרם נקבע, מועד הלוויה.

עם היוודע דבר האסון, פסקו הריקודים, השירים (’עם ישראל חי’) והתפילה לשובו בשלום משבי החמאס, על ידי מאות משתתפים שחלקם פרצו בבכי, לאחר שהגיעו כבר עם צאת השבת אל הרחוב בו הבית של משפחת הקצין סגן גולדין, בעיר כפר סבא כשהם מניפים דגלי ישראל ושלטים עליהם נכתב; “העם איתך”, “לא משאירים פצועים בשטח”, “נלחמים בשבילך הדר”.

מוקדם יותר אחזה התרגשות גדולה בקהל הרב כשבשעות הערב המאוחרות, הגיעו אל בית משפחת סגן הדר גולדין, הוריהם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו (ע”י חיות האדם של החמאס) ; אייל יפרח, נפתלי פרנקל ו-גיל-עד שער, הי”ד.

אברהם פרנקל, אביו של נפתלי הי”ד, מסר הודעה בשם שלושת האבות של הנערים לפני שנקבע מותו של הדר; “אנחנו יחד איתם בשעות הלא פשוטות שהם עוברים. אנחנו בטוחים שצה”ל לא חסך שום מאמץ ואנחנו בטוחים שזה מה שקורה כרגע ברפיח. בשעות אלה עד שיחזירו את הדר למשפחתו. אנחנו בזמן לא קל ואנחנו ננצח”.

קצין צהל סגן הדר גולדין, שנהרג במהלך פעילות צבאית ברפיח שברצועת עזה

הדר גולדין, התארס עם חברתו עדנה לפני הכניסה הקרקעית לרצועת עזה. ארוסתו עדנה, הופיעה אמש ליד ביתו, לפני היוודע האסון ואמרה; “הדר שלי… אני ארוסתו של הדר, גיבור ישראל, אני אוהבת אותך… אני מתגעגעת אליך, אני מחכה לרקוד בחתונה שלנו, עוד מעט, עוד מעט וכל עם ישראל איתי פה…”.

◄ דובר צה”ל: מאות מטרות טרור הותקפו ברצע”ז

דובר צה”ל, מסר, כי; “נמשך המאמץ היבשתי במסגרת מבצע “צוק איתן”, אליו יצא צה”ל על רקע ירי הרקטות הנרחב ליישובי הדרום. המבצע הקרקעי ברצועת עזה מתמקד באיתור, מיפוי והשמדת מנהרות הטרור שנבנו ע”י ארגון הטרור חמאס – למטרות הברחת נשק וחטיפת אזרחים וחיילים.

עד כה, הושמדו כמחצית מהמנהרות ההתקפיות של האויב. במקביל, נמשכים המאמצים לסיכול תשתיות הטרור ברצועה, הן באמצעות כוחות יבשה והן באמצעות תקיפות חיל האוויר. מאז תחילת המבצע נתקפו כ-4,574 מטרות טרור.

■ 20:45 – מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, התראיין לתקשורת הערבית והתייחס לחייל שקיים חשש לחטיפתו; “המידע עדיין לא ברור במאה אחוז. כוחות צבא נמצאים בסביבת רפיח וממשיכים בניסיון לסרוק עד שנדע את התמונה המלאה”, אמר אלוף מרדכי.

“בד בבד, אנו ממשיכים במלחמה נגד חמאס בכל רצועת עזה. צה”ל ממשיך כעת את פעולותיו גם באזור צפון הרצועה”.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף מרדכי: יש שם עיר מעל האדמה ועיר תחתית

אלוף מרדכי, פנה לתושבי רצועת עזה והזהיר אותם לקראת החזרה לבתיהם; “בעשרות בתים באזורים אלה, יש מנהרות מתחת לאדמה – יש שם עיר מעל האדמה ועיר תחתית. זוהי מערכה מוגבלת נגד ’חמאס’ ולא נגד אזרחים, נשים וילדים”, הדגיש אלוף מרדכי.

“למרבה הצער, חמאס תפס מקומות והניח בהם פצצות כדי שיתפוצצו לכשצה”ל יגיע. בשל כך, אני מבקש מהאזרחים ומהפלסטינים שכאשר הם יחזרו לבתיהם – שיבדקו ויוודאו. צה”ל לא השאיר חומרי נפץ – כל חומרי הנפץ שישנם בבתים הם של חמאס”.

כמו כן, הבהיר אלוף מדרכי, כי האחראי להרס ברצועת עזה הוא ארגון הטרור חמאס ואמר כי; “1,600 אנשים מתו משום שחמאס, חאלד משעל ו-איסמעיל הנייה, גרמו לזה.

הרג האזרחים מונח על כתפיהם. אנחנו יצאנו למלחמה הזו; מלחמת הגנה, משום שהם חפרו מנהרות התקפיות לעבר ישראל, ומשום שהשקיעו כספים ברקטות לעבר ישראל”.

בנוסף, התייחס אלוף מרדכי להמשך פעילות צה”ל במבצע; “הצבא ממשיך במשימתו הצבאית ודורש פגיעה בחמאס ופגיעה במנהרות. למרבה הצער, בכל פעם שאנחנו פוגעים בחמאס – הם מנצלים את זה לפגיעה באזרחים. הצבא, ימשיך עד שיסיים את משימתו”.

■ 18:58 – מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן, התייחס היום לפעילות החטיבה במסגרת המאמץ היבשתי במבצע “צוק איתן”. “החטיבה פועלת בצפון הרצועה, בעיקר באזור סג’עיה – שם נתקלה במערך אויב מהמורכבים שיש”, אמר אל”ם עליאן; “עיקר המשימות של החטיבה הן תשתיות של מחבלים, בדגש על מנהרות התקפיות וטקטיות.

מעבר לזה, נלחמנו בתשתיות טרור רבות במרחב הלחימה שלנו – והדבר החשוב ביותר הוא פגיעה בעשרות מחבלים בהיתקלויות עם כוחות החטיבה”.

במהלך הלחימה, נהרגו בלילה אחד כ-13 מלוחמי החטיבה ורבים נפצעו, ביניהם מפקד החטיבה, שחזר לשדה הקרב לאחר ששוחרר מבית החולים; “תוך כדי הלחימה לצערי היו לנו גם נפגעים ולא מעט פצועים”, סיפר אל”ם עליאן; “למרות זאת, החטיבה המשיכה בלחימה קדימה, התייצבה בקווים שקבענו מראש ובבוקר של אותו לילה התייצבנו בנקודות שקבענו לעצמנו – למרות הנפגעים והפצועים – כמו שחטיבה יודעת וידעה לעשות בקרבות אחרים לאורך המלחמות בשנים האחרונות”.

מפקד חטיבת גולני, אל”מ רסאן עליאן: לוחמי החטיבה רק מחכים למשימה הבאה

לדברי אל”ם עליאן; “התחושות של החטיבה היא שבמהלך המבצע פעילותה השתפרה משלב אחד לשלב השני. “העובדה שלחטיבה היו נפגעים ופצועים רק נתנה מוטיבציה ורוח לחימה – אפשר להגיד שבאותו לילה החטיבה המשיכה לחתור קדימה, תוך עמידה במשימה”, אמר אל”ם עליאן; “נכון לעכשיו החטיבה עוד ממשיכה לטפל בחלק מהמשימות, שעדיין לא נגמרו. אנחנו תוך כדי פעילות והלוחמים ממשיכים לסרוק את השטח ולחפש מנהרות ותשתיות טרור”.

כמו כן, הדגיש המח”ט שמשיחותיו עם הכוחות שנמצאים כעת מחוץ לשטח הרצועה, עולה, כי לוחמי החטיבה רק מחכים למשימה הבאה; “הם שואלים כל הזמן מתי נכנסים פנימה ומתי המשימה הבאה – כולם כבר בכוננות ומחכים לקבל את האישור ולסיים את מה שהתחלנו בו לפני שלושה שבועות”.

■ 10:56 – במהלך היממה האחרונה, תקף צה”ל כ-200 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שנתקפו; אתרים לייצור ואחסון אמצעי לחימה, מנהרות טרור ומפקדות טרור, אשר מוקמו בבתי פעילי טרור ושימשו כתשתיות פיקוד ושליטה. בין המפקדות שנתקפו ביתו של ח’ליל בהתינו, פעיל גא”פ צבאי המשמש כראש המטה לביטחון פנים של הארגון וכחבר במועצה הצבאית שלו. בנוסף, הותקף ביתו של חאלד מנאעמה, מפקד כוח חמאס בשייח’ רדואן.

כמו כן, נתקפו הלילה, כחמישה אתרים לאחסון מצבורי רקטות ואמצעי לחימה אשר מוקמו בתוך מסגדים ובחסותם ושימשו כמרכזי שליטה וכמוקדי התכנסות של פעילי חמאס. באחד מן המסגדים הופעל גם מרכז הכשרה מבצעי, ובמסגד נוסף בוצעה פעילות צבאית. בנוסף לכך, נתקף מבנה במתחם ’האוניברסיטה האסלאמית’ שמהווה חלק מהתשתית הצבאית של ארגון הטרור חמאס.

בשעות הבוקר, תקף צה”ל את המשגר ממנו נורה מטח הרקטות לאזור השרון מוקדם יותר, זאת באמצעות כלי טיס של חיל האוויר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן