מבצע צוק איתן

צה”ל: חשש שקצין בגבעתי, סג”ם הדר גולדין, מהעיר כפר סבא, נחטף ע”י החמאס שמכחיש

0
0

שני לוחמי צה”ל, שנהגו הבוקר הם; רב-סרן בניה שראל, קצין בחטיבת גבעתי בן 26 מהעיר קריית ארבע, וסמל-ראשון ליאל גדעוני, לוחם בחטיבת גבעתי בן 20 מהעיר ירושלים. הודעה נמסרה למשפחות ◄ עד כה הושמדו כמחצית מהמנהרות ההתקפיות של האויב. מאז תחילת המבצע נתקפו כ-4,215 מטרות טרור.
צה

צה”ל: חשש שקצין בגבעתי, סג”ם הדר גולדין, מהעיר כפר סבא, נחטף ע”י החמאס שמכחיש

בעוד צה”ל, נענה הבוקר (יום שישי | ה’ אב התשע”ד), בשעה 08:00 ל’הפסקת אש הומניטרית’ בדרום רצועת עזה במסגרת מבצע ”צוק איתן” בחלוף למעלה משעה וחצי, בה פעלו חיילי ’חטיבת גבעתי’ לפעול ב’מרחב רפיח’, במרחק של כקילומטר וחצי מגדר המערכת בין ישראל לעזה בתוך השטח העזתי, כדי לאתר פתח מנהרה, נשמע סמוך לשעה 09:40 פיצוץ עז בתוך מבנה בו שהה חלק מן הכוח.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

דובר צה”ל, התיר לפרסום, כי; הבוקר, הגיחו מספר מחבלים, מתוך פיר של מנהרה והסתערו לעבר כוח צה”ל. אחד מהמחבלים החמושים נשא עימו חגורת נפץ והפעיל אותה כשהגיע בקרבת חיילי צה”ל, כתוצאה מן הפיצוץ, נהרגו שני לוחמי צה”ל, הם; רב-סרן בניה שראל, קצין בחטיבת גבעתי בן 26 מהעיר קריית ארבע, וסמל-ראשון ליאל גדעוני, לוחם בחטיבת גבעתי בן 20 מהעיר ירושלים.

הכוח, התאושש, הזעיק סיוע ואלו חברו לנסות להשיב את חברם שנחטף בחסות חילופי אש. המידע הועבר למפקד הכוח, מיד ואחר כך, הוכרז ’נוהל חניבעל’, לאיתור חייל שנפל בשבי.

מצבו הפיזי של הקצין סגן-משנה גולדין, אינו ידוע לפי שעה, ודובר צה”ל, מסר, כי כעת נעשים מאמצים מבצעיים ומודיעיניים נרחבים לאיתורו.

דובר צה”ל, הוסיף, כי בתקרית, נפצעו גם שני חיילים והם פונו במסוק לבית החולים סורוקה בעיר באר-שבע. הודעות נמסרו למשפחות.

בעקבות האירוע פתח צה”ל, בירי ארטילרי כבד אל העיר רפיח. הפלסטינים, דווחו על כ-70 הרוגים ויותר מ-100 פצועים.

ד”ר מוסא מֻחַמד אבו מרזוק (ערבית: موسى محمد ابو مرزوق), סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס. אישר, לסוכנות ידיעות טורקית, כי החמאס לפי דבריו שבָה קצין בכיר ישראלי עוד קודם להפסקת האש.

ד”ר שמחה גולדין, אביו של סג”ם הדר, קצין בחטיבת גבעתי, יצא הערב (יום ו’), מביתו ונתן הצהרה קצרה; “אנחנו רוצים לחזק את צה”ל ואת מדינת ישראל בלחימה מול חמאס בעזה ובטוחים שצה”ל לא יפסיק בשום אופן עד שיהפכו כל אבן ברצועת עזה ויחזירו את הדר בריא ושלם”.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הודיע לשליח האו”ם מר רוברט סֶרי, כי ישראל, תגיב בעצמה על התקפות חמאס וארגוני הטרור האחרים בעזה.

בהודעה, נמסר, כי; “חמאס, שוב הפר את הפסקת האש ההומניטרית שהתחייב לה לשר החוץ האמריקאי מר ג’ון קרי ולמזכיר הכללי של האו”ם מר באן קי־מון ובכך מנע הפסקת אש הומניטרית מתושבי רצועת עזה”.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שוחח אחה”צ עם שר החוץ האמריקאי מר ג’ון קרי, ואמר לו, כי על אף הצהרתו המשותפת עם מזכיר האו”ם, הפרו הפלסטינים באופן חד-צדדי את הפסקת האש ההומניטרית ותקפו את חיילינו.

נתניהו, הבהיר קרי, כי חמאס וארגוני הטרור האחרים ברצועת עזה, יישאו בתוצאות מעשיהם, וישראל תנקוט את כל הפעולות הנדרשות נגד מי שקוראים להשמדתה ועושים פעולות טרור נגד אזרחיה.

שר החוץ האמריקאי קרי, האשים את החמאס, כי מנע הפסקת אש הומניטרית ובכך מדובר בהפרה שערורייתית של הפסקת האש. שר החוץ מר קרי, הוסיף וטען, כי; “חמאס, חייב לשחרר מיד את החייל החטוף”.

דובר הבית הלבן, תיאר את החטיפה כ”הפרה ברברית” של הפסקת האש, וקרא לארגון החמאס, לשחרורו; “אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להגיב ולגנות את זה במלוא החומרה”.

רוברט סרי, שליח האו”ם במזרח התיכון, הודיע, כי אם יתקבל אישור לדיווחים על חטיפת חייל, “הרי שמדובר בהפרה משמעותית מצד החמושים בעזה של הפסקת האש ההומניטרית, ויש לגנות זאת.

דובר צה”ל; עד כה הושמדו כמחצית מהמנהרות ההתקפיות של האויב

דובר צה”ל, הודיע היום, ה-25 למבצע ”צוק איתן”, כי נמשך המאמץ היבשתי, אליו יצא צה”ל על רקע ירי הרקטות הנרחב ליישובי הדרום. המבצע הקרקעי ברצועת עזה.

■ 18:01 – הלוויתו של קצין צה”ל רב-סרן בניה שראל, בן 26 מקרית ארבע, תתקיים במוצאי שבת (3.8) בשעה 00:15 בבית העלמין בחברון. המשפחה ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי.

■ 17:40 – הותרו לפרסום שמותיהם של קצין וחייל צה”ל אשר נהרגו בשעות הבוקר בהיתקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה;

■ רב-סרן בניה שראל, קצין בחטיבת גבעתי, בן 26 מהעיר קריית ארבע. רב-סרן בניה שראל הועלה מדרגת סרן לדרגת רב-סרן לאחר מותו.

■ סמל-ראשון ליאל גדעוני, לוחם בחטיבת גבעתי, בן 20 מירושלים. הלוויתו תתקיים ביום ראשון, 3 באוגוסט 2014, בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. משפחתו ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

■ 15:14 – שני חיילי צה”ל נהרגו הבוקר בדרום רצועת עזה, באירוע במהלכו נעלמו עקבותיו של סג”ם הדר גולדין. הודעות נמסרו למשפחותיהם.

■ 14:50 – הותר לפרסום: סג”ם הדר גולדין, קצין בחטיבת גבעתי, בן 23 מהעיר כפר סבא, הוא החייל אשר קיים חשש, כי נחטף הבוקר בדרום רצועת עזה.

■ 13:35 – קיים חשש כי חייל צה”ל, נחטף על ידי מחבלים, במהלך אירוע בו נפתחה אש על כוחותינו בדרום רצועת עזה בסמוך לשעה 9:30 בבוקר. האירוע בעיצומו וצה”ל מקיים בשעה זו, מאמצים מבצעיים ומודיעיניים נרחבים לאיתור החייל. ההודעה נמסרה למשפחתו.

■ 12:57 – הותר לפרסום שמו סרן (מיל’), לירן אדיר (אדרי), לוחם ב”עוצבת ברק”, בן 31 מישוב עזוז, שנהרג אתמול בשעות הערב במהלך פעילות מבצעית על גבול רצועת עזה.

■ 11:00 – הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה מהחיילים שנהרגו אתמול בשעות הערב במהלך פעילות מבצעית על גבול רצועת עזה; רב-סמל (מיל’) דניאל מרש, לוחם ב”עוצבת ברק”, בן 22 מהעיר ראשון לציון. רב-סמל (מיל’) הועלה מדרגת סמל-ראשון לדרגת רב-סמל לאחר מותו.

■ הלוויתו של רב-סמל (מיל’) דניאל מרש התקיימה היום (שישי), בשעה בבית העלמין הצבאי בעיר חולון. משפחתו, ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

■ סרן עמרי טל, לוחם ב”עוצבת ברק”, בן 22 מהעיר יהוד. סרן עמרי טל הועלה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותו.

■ סמל-ראשון שי קושניר, לוחם ב”עוצבת ברק”, בן 20 מהעיר קריית מוצקין. סמל-ראשון שי קושניר, הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. הלוויתו של סמל-ראשון שי קושניר התקיימה היום (שישי), בבית העלמין בעיר קריית אתא. משפחתו ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

■ סמל-ראשון נועם רוזנטל, לוחם ב”עוצבת ברק”, בן 20 מהישוב מיתר. הלווייתו של סמל ראשון נועם רוזנטל, התקיימה היום (שישי), בחלקה הצבאית בבית העלמין במיתר. משפחתו ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

■ 8:01 – צה”ל תקף במהלך הלילה כ-50 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, ביניהן עמדות שיגור של חמאס שנתקפו על ידי כוחות חיל הים בשיתוף עם כוחות חי”ר. בנוסף, חמ”ל של הגא”פ ושני פעילי טרור נתקפו באמצעות כלי טיס של חיל האוויר.

כוח מחטיבת הצנחנים זיהה במהלך הלילה שני מחבלים ליד מנהרת טרור. הכוח פתח באש וזוהתה פגיעה. כוחות מחטיבת גבעתי חשפו שני פירים ופוצצו אותם. זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות של חומרי נפץ בפירים.

■ 4:57 – דובר צה”ל, מוסר, כי חמישה חיילי צה”ל נהרגו אתמול (ה’), ד’ באב תשע”ד, 31 ביולי 2014, בשעות הערב בפעילות מבצעית בגבול רצועת עזה, במהלכה בוצע ירי תלול-מסלול לעבר כוחותינו, בשטח מדינת ישראל.

כמו כן, במהלך היממה האחרונה, נפצעו 19 חיילים במהלך פעילות צה”ל. הודעות נמסרו למשפחות. מתחילת המבצע נהרגו 61 קצינים, נגדים וחיילים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן