טכנולוגיות תקשורת

משרד התקשורת, יחייב את חברות הסלולר לתת כיסוי סלולרי מלא בכל רחבי המדינה

0
0

משרד התקשורת, יוצא בשימוע להגדרת המינוח “כיסוי סלולרי” אשר לא הוגדר שנים רבות (דור 2 ודור 3) ◄ השר גלעד ארדן; “בדומה לדרישה שהצבתי ל’בזק’ ו’הוט’, בכוונתי לדרוש גם מחברות הסלולר כיסוי מלא בכל רחבי המדינה, גם במרכז וגם בפריפריה לכיסוי סלולרי חשיבות מצילת חיים, וחובתנו לוודא שיצירת שיחה ממכשיר הסלולר מתאפשרת לציבור בכל רחבי המדינה”.
משרד התקשורת, יחייב את חברות הסלולר לתת כיסוי סלולרי מלא בכל רחבי המדינה
משרד התקשורת, יחייב את חברות הסלולר לתת כיסוי סלולרי מלא בכל רחבי המדינה

משרד התקשורת, הודיע היום (יום רביעי | ג’ אב התשע”ד), כי יחייב את ’חברות הסלולר’ לתת כיסוי מלא בכל רחבי המדינה בכך שיידרשו לספק את השירותים על פי אמות מידה שייקבעו ברישיונותיהן בנוגע לרמת הכיסוי של השירותים הניתנים על ידם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

ד”ר יחיאל שבי, דובר משרד התקשורת, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “פניית המשרד, באה להבטיח קליטה טובה מהקיים באזורים שונים לרבות חופי רחצה, אצטדיונים, פארקים, כבישים בינעירוניים וכו’, דבר שיגביר את רמת הביטחון בפרט ב’מקרי חירום’.

זאת ועוד; חברות הסלולר מחויבות לקיים ולהפעיל רשת תקשורת ולספק באמצעותה שירותים לכלל הציבור בכל רחבי המדינה – “חובת האוניברסאליות”. הן מחויבות במתן שירותים לכל מנוי ובכל שטח הכיסוי של המערכת.

כיום שטח הכיסוי של המערכת וכן טיב השירות אינם מוגדרים ברישיונות באופן מלא.

שר התקשורת מקדם כעת קביעת הוראות מפורטות ואחידות בנוגע לדרישות שטח הכיסוי המינימלי הנחוץ וטיב השירות של המערכת בטכנולוגיות דור 2 ו-דור 3.

◄ שר התקשורת מר ארדן; “בפריפריה לכיסוי סלולרי חשיבות מצילת חיים…”

מסמכי המכרז ל’דור רביעי’ שפורסמו לאחרונה, כוללים כבר קריטריונים לכיסוי אוניברסאלי ל’שירותי הדור הרביעי’.
משרד התקשורת, שוקל, בין היתר, לקבוע, כי ’חברות הסלולאר’, יידרשו שביצועי הרשת ושירותיה, יסופקו תוך עמידה ברמת הכיסוי הבאה, לכל הפחות;

● שטח הכיסוי בו מתגוררים 99% מהאוכלוסייה במדינה, ולא פחות מ- 95% משטח המדינה.

● בכל יישוב רמת הכיסוי תהיה לפחות ב- 95% משטח הישוב, לרבות שטחים בהם יש ריכוזי אוכלוסין.

● בדרכם בינעירוניות מוצע לקבוע כי תהיה חובת כיסוי ב- 100% משטח של כביש חד ספרתי, דו ספרתי ותלת ספרתי, תוואי מסילת ברזל ארצית ומקומית לרבות תחנות, מבני דרך ושטחים תפעוליים ומנהרות בכל כביש או תוואי מסילת ברזל ארצית ומקומית.

● אחוז השיחות החסומות או הנופלות, בשעת השיא, לא יעלה על אחוז אחד (1%).

● החברות התבקשו להעביר את התייחסותן לשימוע לא יאוחר מתאריך 31/8/2014.

■ שימוע המלא נמצא באתר משרד התקשורת; במדור “מה חדש”.

שר התקשורת מר גלעד ארדן, אמר, כי: “בדומה לדרישה שהצבתי ל’בזק’ ו’הוט’, בכוונתי לדרוש גם מחברות הסלולר כיסוי מלא בכל רחבי המדינה, גם במרכז וגם בפריפריה ל’כיסוי סלולרי’ חשיבות מצילת חיים, וחובתנו לוודא שיצירת שיחה ממכשיר הסלולר מתאפשרת לציבור בכל רחבי המדינה”.

שר התקשורת, צפוי לקבוע לכל חברות הסלולר הוראות ואמות מידה בקשר לחובה שלהן לפרוס רשת תקשורת ולהעניק באמצעותה שירותים לכלל הציבור.

נמסר, כי השימוע, יופץ במקביל גם על ידי המנהל האזרחי כדי לוודא שהתיקונים יחולו גם באזור יהודה ושומרון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן