תחבורה | רכב | תעופה

כביש 9 החדש נפתח לתנועה הכביש יחבר בין הכבישים 4 ו-6 באזור חדרה ויישובי עמק חפר

0
0

חברת נתיבי ישראל; כביש 9 החדש, ישמש דרך מהירה חדשה באזור צפון השרון ◄ הקמת הכביש מביאה איתה גם בשורה חדשה לציבור המטיילים. במסגרת העבודות על הפרויקט הקימה נתיבי ישראל, פארק חדש במפגש הנחלים; חביבה ו-חדרה. הגישה לפארק תעשה דרך שבילי אופניים חדשים המתחברים לדרכים חקלאיות באזור ◄ עלות ’פרויקט כביש 9 החדש’, כולו כ-700 מיליון ₪.
כביש 9 החדש נפתח לתנועה הכביש יחבר בין הכבישים 4 ו-6 באזור חדרה ויישובי עמק חפר
כביש 9 החדש נפתח לתנועה הכביש יחבר בין הכבישים 4 ו-6 באזור חדרה ויישובי עמק חפר

חברת נתיבי ישראל – החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, תפתח לתנועה ביום חמישי, 24 ביולי 2014, את הקטע המערבי והמשמעותי ביותר של ’כביש 9 החדש’ לרווחת תושבי חדרה, עמק חפר והסביבה. הפרויקט התחבורתי המרשים, כולל סלילת כביש חדש דו-נתיבי ודו-מסלולי שיחבר בין כבישי האורך 4 (דרומית לעיר חדרה) ו- 6 (’מחלף באקה’). בתכנון הכביש, נשמרה רצועת דרך רחבה שתאפשר בעתיד הוספת נתיב שלישי לכל כיוון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

הקטע שיפתח לתנועת כלי הרכב בסוף השבוע הזה, הינו שלב א’ של הפרויקט, אורכו 10 ק”מ והוא יחבר בין ’כביש 4’ ל’כביש 581’. העבודות בקטע זה, ארכו כשנתיים וחצי ובוצעו בשיטת תכנון-ביצוע (DB) על ידי הקבלן א.י.ל סלע.

שלב ב’ של פרויקט ’כביש 9 החדש’ ייפתח בעוד כשנה, ארכו כ- 2 ק”מ והוא יאפשר חיבור ישיר ומלא עד ל’כביש 6’. בכך למעשה, תושלם סלילתו של “כביש רוחב” שמהירות הנסיעה המותרת בו היא 110 קמ”ש. עלות הפרויקט כולו כ-700 מיליון ₪.

כדי לאפשר את פתיחת שלב א’, קטע הכביש העיקרי בפרויקט (10 ק”מ), עוד בטרם תושלם סלילתו של שלב ב’ (באורך 2 ק”מ) יצרה החברה, הסדרי תנועה זמניים;

על כביש מס’ 4 (דרומית לעיר חדרה), יופעל רמזור חדש, וכן במפגש הכבישים 4 ו– 9. בנוסף, ייפתחו שלושה מעגלי תנועה חדשים על כביש מס’ 581 במפגש הכבישים 9 ו- 581.

כמו כן, מחלף חדרה דרום, ייפתח לתנועה והוא יקשר את היישוב אליכין ויישובי הסביבה לכביש 9. העבודות לחיבור המחלף החדש לעיר חדרה הן באחריות הרשות המקומית.

מנכ”ל חברת נתיבי ישראל, מר שי ברס, ברקע: פארק עם אגמון למטיילים ואזורי ישיבה לפיקניקים

הפרויקט כולל הקמת 5 גשרים; גשר בית העלמין, גשר מחלף חדרה דרום, גשר מעל מסילת הרכבת המזרחית ושני גשרים מעל נחל יצחק ומפגש הנחלים חביבה ונחל חדרה.

בנוסף, הקימה החברה חמישה מעברים, מעל לקרקע ותחתיה, למעבר חופשי של כלים חקלאיים לשטחים המעובדים באזור, וכן מעברים תת קרקעיים לבעלי החיים, על מנת לשמר את אזורי המחייה והגידול שלהם. חברת נתיבי ישראל, הקימה בפרויקט גם קירות אקוסטיים, סוללות עפר, תאורת דרך ושיקום נופי.

◄ בשורה לשוחרי הטבע וציבור המטיילים

ממונה דוברות וקשרי חוץ של נתיבי ישראל הגב’ קרין מילר בוימל, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-Naim | אתר אינטרנט של כל מדינה’, כי; לא רק בטון ואספלט. הקמת כביש 9, מביאה איתה גם בשורה חדשה לציבור המטיילים. במסגרת העבודות על הפרויקט הקימה חברת נתיבי ישראל פארק חדש במפגש הנחלים נחל חביבה ונחל חדרה.

הגישה לפארק, תעשה דרך שבילי אופניים חדשים המתחברים לדרכים חקלאיות באזור. ציבור המטיילים, ייהנה מאגמון מלאכותי ומנחלים זורמים, חניה מסודרת, מדשאה רחבה ואזורי ישיבה לפיקניקים וחווית קמפינג משפחתית.

“מדובר ב’פרויקט תשתיות לאומי’ מהמדרגה הראשונה, אשר יאפשר לתושבי חדרה, עמק חפר ויישובי הסביבה ציר תחבורה מהיר ורחב שיחבר אותם בקלות למרכז הארץ”, אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, מר ישראל כץ; “הכביש (כביש 9) החדש, ממלא תפקיד חשוב בוויסות התנועה וההקלה על הגודש בין כבישי האורך 2, 4 ו-6.

אגמון מלאכותי שנבנה ע”י נתיבי ישראל במפגש הנחלים נחל חביבה ונחל חדרה

כביש 9 החדש הוא כביש רוחב חדש ברשת הדרכים הבינעירונית שישפר את איכות החיים של תושבי צפון השרון, חדרה וישובי עמק חפר והסביבה ויעניק לאזרחים את היכולת לבחור לגור באזור חדרה מבלי להתנתק מריכוזי התעסוקה בגוש דן.

מנכ”ל חברת נתיבי ישראל, מר שי ברס, ציין כי; “תכנון הכביש בוצע על פי עקרונות של התחשבות בצרכים של חקלאים, מטיילים ובעלי חיים לצד הצרכים הבטיחותיים והתחבורתיים של סלילת כביש מהיר ומתקדם, מחלפים וגשרים.

כבר עתה, יתרום הכביש לחיסכון זמן יקר לנהגים באזור. אך כשיושלם הפרויקט כולו, נסיעה שנמשכה זמן רב בעבר תסתיים תוך דקות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן