מבצע צוק איתן

השר לאזרחים ותיקים, ח”כ אורי אורבך: זקנים לא יכולים לרוץ למקלט

0
0

השר אורבך; “לעיתים אין בן משפחה זמין, הקשיש נופל ארצה ואין מי שירים אותו. מתנדבים רבים פוקדים את בתיהם בימים אלה… בזמני שגרה מדווחות 1,800 תקיפות של קשישים מדי חודש” ◄ יו”ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח”כ כץ; ” גם לקשישים יש זכות לחיות בשקט ובשלווה, הטיפול בתלונותיהם לא סובל דיחוי”.
השר לאזרחים ותיקים, ח

השר לאזרחים ותיקים, ח”כ אורי אורבך: זקנים לא יכולים לרוץ למקלט

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, קיימה היום (שלישי, כ”ד בתמוז תשע”ד) דיון מיוחד במסגרת ’היום למניעת התעללות בקשישים’. יו”ר הוועדה ח”כ חיים כץ (סיעת “הליכוד”) אמר במהלך הדיון; “גם היום נקבור את מתינו ונמשיך להילחם על הזכות לחיות חיים נורמליים בארץ הזאת. גם לקשישים יש זכות לחיות בשקט ובשלווה. הדיון בעניינם ובצורכיהם אינו סובל דיחוי”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

השר לאזרחים ותיקים, ח”כ אורי אורבך (סיעת “הבית היהודי”), אמר, כי; “הזקנים פגיעים יותר בזמן הלחימה; הם רצים לאט יותר אם בכלל ולעיתים אין בן משפחה זמין, הקשיש נופל ארצה ואין מי שירים אותו. מתנדבים רבים פוקדים את בתיהם בימים אלה”.

עוד ציין השר אורבך, כי גם בזמני שגרה מדווחות 1,800 תקיפות של קשישים מדי חודש.

ח”כ איציק שמולי (סיעת “העבודה”), אמר, כי; “זהו רק קצה הקרחון. מרבית הקשישים מסרבים להתלונן מפאת בושה או פחד. 40% מכלל האזרחים הוותיקים חוששים שיתקפו אותם ברחוב”.

ח”כ יעקב מרגי (סיעת ש”ס), הוסיף; “תמונותיה של ניצולת השואה מקיבוץ ניר-עם, שבניגוד למרבית חברי הקיבוץ לא עזבה את ביתה בימים אלה, לא עוזבות את ראשי. מילותיה שנשמעו בתקשורת; “אני לבד” לא מרפות ממני. מי יודע שהיא שם ומדוע נותרה לבד”?

ח”כ חיים כץ

בתוך כך, ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, קבעה היום פה אחד בתקנות, כי קשישים השוהים במעונות ואינם מסוגלים להתקלח בעצמם, יירחצו על ידי צוות המעון 4 פעמים בשבוע לפחות, במקום פעמיים כפי שקבעו התקנות עד כה.

עו”ד נעם פליק מהלשכה המשפטית ב’משרד הרווחה’ מסר, כי; “מרבית הזקנים מקבלים כיום פתרון בקהילה. לכן, הזקנים שנכנסים לבתי אבות הם במצב ירוד מבעבר, גם מבחינת היגיינה וניקיון, ויש להקפיד על כך יותר”.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה, ח”כ חיים כץ, תהה; “האם זה לא מה שקורה בפועל? הייתי מצפה שכך יהיה ללא התערבות חקיקה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן