מבצע צוק איתן

מבצע “צוק איתן”: 10 מחבלים חוסלו לאחר שחדרו לשטח בדרום בין הקיבוצים ארז וניר עם

0
0

הצירים אל מספר ישובים בדרום בצפון רצועת עזה בין הקיבוצים ארז וניר עם נסגרו מחשש להתהוות של אירוע שלישי שלא היה הבוקר ◄ כוחות צה”ל מבצעים סריקות באזור גם בשעה זו ◄ בקרב חיילי צה”ל, ישנם מספר נפגעים ◄ ארגון החמאס; “חדרנו אל עורף שורות האויב ופגעו בחיילי צה”ל”.
מבצע

מבצע “צוק איתן”: 10 מחבלים חוסלו לאחר שחדרו לשטח בדרום בין הקיבוצים ארז וניר עם

10 מחבלים אשר חדרו לשטח ישראל בשתי חוליות נפרדות דרך שתי מנהרות טרור באזור עוטף עזה, חוסלו הבוקר (יום שני | כ”ג תמוז התשע”ד), על ידי צה”ל. עשרת המחבלים, חוסלו על ידי כוח מחטיבת הנח”ל, וכן בתקיפה של כלי טיס של חיל האוויר. בקרב חיילי צה”ל, ישנם מספר נפגעים. הצירים אל מספר ישובים נסגרו מחשש להתהוות של אירוע שלישי הבוקר הזה. כוחות צה”ל מבצעים סריקות ואבטחה מוגברת באזור גם בשעה זו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

היום ה-14 למבצע ’צוק איתן’ נפתח הבוקר, סמוך לשעה 6:40 בבוקר, בו נתקבלה התראת חדירת מחבלים מצד תצפיתנית של חיל האוויר באזור בין הקיבוצים; ארז ו-ניר עם, אשר הזעיקה את כוחות צה”ל. אל זירת החדירה, הגיע מיד כלי טיס, שניסה לחסל את המחבלים ולרתק אותם בה בעת הגיעו חיילי חטיבת הנח”ל, שחתרו למגע עם המחבלים.

בינתיים, צה”ל, הורה, מיד לכל התושבים, הונחו לנעול בתיהם את ולהישאר בהם. המשטרה, הורתה על חסימת הכבישים מרכזיים במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ו-אשכול וכמו כן, נסגרו כבישים לתנועה מדרום לעיר אשקלון.

לוחמי צה”ל, פעלו בתוך זמן קצר למגע עם האויב. הדי פיצוצים נשמעו באזור חדירת המחבלים ובמהלך חילופי האש חוסלו 10 מחבלים.

עוד דווח, כי אין נפגעים בקרב התושבים. בשטח נעשים גם בשעה זו סריקות כדי להבטיח, כי לא חדר אף מחבל באחד מהישובים.

מדובר היה בשתי מנהרות שצה”ל, לא ידע על קיומם עד היום ואשר שימשו לחדירה של שתי חוליות מרצחים אל תוך שטח בדרום מדינת ישראל באזור עוטף עזה בין הקיבוצים ארז נמצא בצפון מערב הנגב בין אשקלון להעיר שדרות. שייך למועצה אזורית שער הנגב. וקיבוץ ניר-עם ניר עם הוא קיבוץ בנגב הצפוני-מערבי, ממערב לעיר שדרות, המשתייך לתנועה הקיבוצית. כל זאת לשם פיגוע רב עוצמה בהשתתפות 10 מחבלים מצוידים בנשק רב.

הטרוריסטים של החמאס, חוסלו לאחר שחדרו לשטח בדרום ישראל | צילום להמחשה

ארגון החמאס, הודיע, מיד לאחר ניסיונות החדירה של מרצחיו, כי הם חדרו “אל עורף שורות האויב ופגעו בחיילי צה”ל”.

דובר צה”ל, תא”ל מוטי אלמוז, פרסם מיד לאחר אירוע סרטון ב-YouTube, ובו סיכול ניסיון חדירת מחבלים לשטח ישראל, הבוקר.

דובר צה”ל, תא”ל אלמוז, הוסיף בהודעתו, כי; “נמשך המאמץ היבשתי במסגרת מבצע “צוק איתן”, אליו יצא צה”ל על רקע ירי הרקטות הנרחב ליישובי הדרום. בשלב זה, הפעולה היבשתית הינה ממוקדת ומטרתה סיכול תשתיות הטרור ברצועת עזה.

מאז תחילת מבצע “צוק איתן”, נתקפו כ-2,603 מטרות טרור. כמו כן, מתחילת שלב התמרון הקרקעי ועד כה נפגעו למעלה מ-110 מחבלים ונתקפו כ-1,032 מטרות טרור.

בין המטרות היו מערך התשתיות של ירי התמ”ס, בתים המשמשים כתשתית פיקוד ושליטה ומשגרים מוטמנים”. הודעת דובר צה”ל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן