מבצע צוק איתן

חמישה חיילי צה”ל נהרגו מאז פתיחת מבצע צוק איתן למיגור הטרור של החמאס בעזה

0
0

היום (ראשון | כ”ב תמוז התשע”ד), יובאו למנוחת עולמים; סמ”ר איתן ברק, ב-17:00 בהרצליה, בשעה בנהריה 16:30יובא סמ”ר אדר בַּרסַנו, קצין המילואים רס”ן אמוץ גרינברג (בן 45), בבית העלמין נווה הדר, הוד השרון, צוער בר רהב, בקריית טבעון. הלווית סמל בניה רובל, תתקיים בשעה 19:00 בבית העלמין בחולון.
חמישה חיילי צה

חמישה חיילי צה”ל נהרגו מאז פתיחת מבצע צוק איתן למיגור הטרור של החמאס בעזה

חמישה חיילי צה”ל, נהרגו במהלך 12 הימים מאז פתיחת ’מבצע צוק איתן’ (Operation Protective Edge) למיגור הטרור של החמאס בעזה, ארבעה מהם, נהרגו אתמול ; סגן משנה צוער בר רהב, סמל בניה רובל, סמל אדר ברסנו, ורס”ן במילואים אמוץ גרינברג. ביום חמישי שעבר, נהרג סמל ראשון איתן ברק, מאש כוחותינו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

ההלוויות תערכנה היום (יום ראשון | כ”ב תמוז התשע”ד); הלווייתו של סמל ראשון איתן ברק ז”ל, יובא ב-17:00 למנוחת עולמים בעיר הרצליה. הלווית החייל סמל אדר בַּרסַנו הי”דֹ, תתקיים בשעה 16:30, בעיר נהריה, הלווית רב-סרן (במיל’) אמוץ גרינברג, הי”ד, תתקיים אחה”צ בשעה 17:00 בחלקה הצבאית של בית העלמין נווה הדר בעיר הוד השרון, הלווית סגן משנה צוער בר רהב, הי”ד, תתקיים בחלקה הצבאית של בית העלמין ב-קריית טבעון. הלווית סמל בניה רובל, הי”ד, תתקיים בשעה 19:00 בבית העלמין בעיר חולון.

דובר צה”ל, פרסם, כי מתחקיר ראשון של האירוע שבמהלכו נהרג (חמישי) סמל ראשון איתן ברק ז”ל, עולה, כי אחד הטנקים פתח באש בגלל זיהוי שגוי. בפעילות השתתפו כוחות רגלים וטנקים. ברק ז”ל, הועלה לאחר מותו לדרגת סמל-ראשון.

סמל אדר ברסנו, נפל בשבת בעת מילוי תפקידו בפעילות מבצעית. היה זה באירוע בשבת בבוקר, בסמוך לקיבוץ באריו קיבוץ עין השלושה, כ-300 מטרים ממזרח לגדר, בשטח ישראל, הסתננה חוליית של 8-9 טרוריסטים של החמאס, דרך ’מנהרת טרור’, אל מתחת לגדר, וניסתה לאתר מטרות שניתן לפגוע בהן.

כשהבחינו בסיור של צה”ל מתקרב, פתחו הטרוריסטים של החמאס, לעברו באש חזקה וירו טיל נגד טנקים אל הג’יפ של מפקד חטיבת שריון 188 אשר נסע בו ברסנו, שימש כנהג עם רב סרן במילואים אמוץ גרינברג.

מהירי נהרגו רס”ן במילואים אמוץ גרינברג והחייל סמל אדר ברסנו אשר ישבו בג’יפ הראשון מסוג ’מיצובישי’ שאינו ממוגן. החיילים האחרים שהיו בג’יפ, התאוששו מיד ממכת האש הראשונית, ירדו מן הרכב, הסתערו על הטרוריסטים של החמאס, והרגו אחד מהם.

הטרוריסטים הנותרים, הצליחו, להימלט בחזרה לעזה. שני חיילי צה”ל נפצעו באורח בינוני וחייל נוסף באורח קל, והם מאושפזים כעת בבית החולים סורוקה.

הג’יפ שבו נסעו הקצין אמוץ גרינברג והחייל אדר ברסנו שנהרגו ע”י החמאס בחדירה שסוכלה

כוחות צה”ל פתחו לאחר חילופי האש בסריקות נרחבות כ-4 שעות באזור עד שנקבע, כי אין עוד מחבלים בשטח ישראל. כעת מתקיים תחקיר כיצד המחבלים לא זוהו לפני החדירה לשטח.

על פי הצבא, ההיתקלות שהביאה להריגתם של קצין המילואים רס”ן גרינברג בן ה-45 מהוד השרון ובסמל ראשון רסנו בן ה-20 מנהריה, הייתה מקרית שכן כוונתם הייתה בתכלית שונה אך מדויקת; לרצוח ולחטוף.

עולה, כי עם מנוסתם של הטרוריסטים מארגון החמאס אל מעבה האדמה כחפרפרות, הם הותירו ציוד המעיד על כוונתם העיקרית בהגיעם אל המקום; אזיקונים, מזרקים עם חומרי הרדמה, פלנליות ועוד אמצעים המעידים, כי המטרה הייתה; חטיפה של אזרחים או חיילים מאחד מהיישובים או הבסיסים באזור ולהעביר אותם לשטח רצועת עזה בחסות המנהרה, דרכה נכנסו המחבלים לשטח ישראל.

בצה”ל הזהירו את החיילים ואת התושבים מאפשרות של החמאס בניסיונות חטיפה לצרכי מיקוח וכהישג “צבאי” ומוראלי לחמאס באזור לפקוח עין ונקוט במשנה זהירות הדאגה היא, כי לצורך כך הטרוריסטים, יגיחו מפירים של מנהרות אשר צה”ל טרם חשף, יתקרבו אל כוחות צה”ל כשהם לבושים במדי צה”ל וינסו לחטוף אזרחים/חיילים.

◄ “אהב את השירות הצבאי ורצה לתרום למדינה ולעזור לתושבי הדרום”

עשרות מנחמים הגיעו לבית משפחת ברסנו בעיר נהריה, בהם גם ראש עיריית עכו מר שמעון לנקרי, שם התגוררה המשפחה עד לפני כעשר שנים.

ברסנו, למד בבית הספר התיכון “עמל” בנהריה. סמל ברסנו, התגייס כלוחם לחטיבת שריון ובשנה האחרונה שימש נהג מח”ט.

חברו של סמל ברסנו, הצעיר ישראל טטרו התקשה לקבל את הבשורה המרה וסיפר לאתר החדשות וואלה!, כי; “אדר, היה בחור פייטר שאהב את המדינה ואהב את הצבא. הוא היה הגבר של החבורה, בחור מצחיק, חייכן, תמיד ידע לצחוק וליהנות. הוא מאוד אהב את השירות הצבאי ורצה לתרום למדינה ולעזור לתושבי הדרום, לסיים בשבילם את הסבל שהם חווים כבר שנים.

אדר ברסנו, לא חשש בכלל, תמיד אמר שיהיה בסדר. היו מקרים שאימא שלו הייתה מתחננת בפניו שיחזור הביתה, אבל הוא אהב להישאר בצבא. אזכור ממנו את החיוך, את הצחוק, את זה שהוא היה מבין את כל החברים ומשמח אותם. תמיד היה שמח”. אמר חברו.

אשר שמואלי, חבר קרוב של משפחת ברסנו, אמר, כי; “המשפחה כולה בהלם, אדר, היה חניך מצטיין בצופי אש בנהריה. אביו הוא קצין בכיר בשירותי הכיבוי במרחב הגליל המערבי. הוא הלך בעקבות אביו.

הוא אהב את הארץ, הוא אהב את נהריה, אהב את המשפחה והחברים, היו לו המון-המון חברים. הוא היה חייכן, מלח הארץ. התחושה של המשפחה היא מאוד קשה. אבא שלו לוחם אש ותיק במרחב”.

סמל אדר ברסנו, הותיר אחריו שני הורים, אחות בת 12 ואח בן 17. אביו, הוא ראש מדור לוגיסטיקה בשירותי הכבאות וההצלה של הגליל המערבי.

סמל בַּרסַנוֹ, הועלה בדרגה לאחר נפילתו. הלווייתו של סמל ברסנו, תצא היום (א’) מבית הוריו ברחוב העלייה 19, בשעה 16:30, בעיר נהריה.

◄ פרופ’ שמואל האוזר; אמוץ, היה בשיא פריחתו

הלוויות רב-סרן (במיל’) אמוץ גרינברג, הי”ד, בן 45 מהעיר הוד השרון, תתקיים אחה”צ בחלקה הצבאית של בית העלמין נווה הדר בעיר הוד השרון.

חושפים מנהרת טרור ברצועת עזה המובילה אל ישובים בשטחה של ישראל

רב-סרן (במיל’) גרינברג, גדל והתחנך בקיבוץ יטבתה. הוא שימש בשירות המילואים כקצין מבצעים, הוא היה עורך ודין ורואה חשבון במקצועו וכן חוקר בכיר ב’רשות לניירות ערך’ וגויס לשירות מילואים במהלך המבצע.

הרשות לניירות ערך, פרסמה הודעת אבל; “בהלם, בזעזוע ובכאב עצום קיבלנו את ההודעה שאהובנו רס”ן במיל’ אמוץ גרינברג נהרג היום בלחימה”, ספד לו ראש הרשות לניירות ערך פרופ’ שמואל האוזר .”אמוץ, היה אחד מעמודי התווך שהובילו את מחלקת חקירות לאורך שנים רבות.

אנחנו כואבים ומבכים את לכתו בטרם עת ומשתתפים ביגונם המר של אשתו שגית ושלושת ילדיו; ליהיא, אורי ושירה. אמוץ היה בשיא פריחתו.

איבדנו חבר יקר, איש משפחה אוהב, מלח הארץ שנהרג בפעילות מבצעית נגד מחבלים בהגנה על מדינת ישראל. נזכור אותו לעד”.

◄ בר רהב, חגג בחודש שעבר את יום הולדתו ה-21

צוער בר רהב, לוחם הנדסה בן 21 מהישוב רמת ישי, נהרג מירי טיל נ”ט אשר פגע בכלי הנדסי שבו נסע ברצועת עזה, הוא חגג בחודש שעבר את יום הולדתו ה-21, הלוחם בר, יליד נהלל והתחנך ביישוב רמת ישי שבצפון עמק יזרעאל על כביש טבעון-נצרת, כ- 4 ק”מ ממזרח לקריית טבעון.

חבריו של בר, ידעו לספר עליו, כי בגיל 12, “נדלק” על משחק כדורמים והצטיין. שיחק כקפטן של הפועל קריית טבעון ואף זכה איתה באליפות המדינה. בגיל 17, כבר העפיל מנבחרת הנוער לנבחרת הבוגרים של ישראל, ובאליפות אירופה אף זכה להבקיע שער.

הלווייתו של בר רהב, הי”ד, שהועלה לדרגת סג”מ לאחר מותו תתקיים היום בשעה 17:00 בבית העלמין בקרית טבעון.

הוא הניח אחריו; הורים, נעמה ו-אפי, ושלושה אחים; ניר (18), רון (14) ורותם (11). משפחתו, ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

◄ בניה רובל, נפל בידי בני עוולה

סמל בניה רובל, מהעיר חולון, לוחם חי”ר בצה”ל, נפל בהיותו בן 20 לאחר היתקלות עם בני עוולה ברצועת עזה, באותה תקרית נפצע גם קצין צה”ל באורח בינוני.

רובל, יובא למנוחות היום (א’) בשעה 19:00 בבית העלמין בעיר חולון.

יהי זכרם ברוך לעד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן