מבצע צוק איתן

צוק איתן: צה”ל, נעתר לבקשת האו”ם ויפסיק האש בעזה מהבוקר מתוך מחווה הומניטארית

0
0

הפסקת האש הישראלית תחול בין 10:00 ל-15:00 ◄ עם זאת הזהירו בישראל, כי הפסקת האש לא תכלול פגיעה במחבלים אשר ינסו לשגר רקטות לעבר שטחה של ישראל ◄ מתחילת ’מבצע צוק איתן’ נתקפו מעל ל-1,750 מטרות טרור ברצועה, ביניהן; מעל ל-700 משגרים, 130 מחנות צבאיים ו-100 בכירים.
צוק איתן: צה

צוק איתן: צה”ל, נעתר לבקשת האו”ם ויפסיק האש בעזה מהבוקר מתוך מחווה הומניטארית

דובר צה”ל, הודיע אמש, כי החל מהיום (יום חמישי | י”ט תמוז התשע”ד), במהלך ’מבצע צוק איתן’ ינצור צה”ל את נשקו מול החמאס ברצועת עזה בין השעות; 10:00 ל-15:00, ויאפשר לאוכלוסייה הפלסטינית לִצְרכים הומניטאריים, הצטיידות ותיקון תשתיות לקראת המשך המאמץ הצבאי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

החלטת צה”ל להיעתר לבקשה באה לאחר בקשות חוזרות ונשנות של גורמים באו”ם ובראשם של הדיפלומט הולנדי מר רוברט סֶרִי (Robert H. Serry), שליח האו”ם למזרח התיכון, ושליחו האישי של מזכ”ל האו”ם ב’רשות הפלסטינית’, אל מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, שהמליץ על הבקשה וקיבל את “האור הירוק” כעבור זמן קצר לאחר החלטת הקבינט המדיני-בטחוני.

על פי סוכנות ידיעות בטורקיה, הלילה, נענה ארגון החמאס לבקשה להפסיק את האש במהלך ה’חלון ההומניטארי’ והתחייב לא לשגר רקטות ופצמ”רים במהלך חמש השעות שנקבעו, יצוין, כי במהלך הלילה, אחרי השעה 1:00 נשמעה אזעקה בשטחי ’מועצה האזורית חוף אשקלון’.

דובר צה”ל, הוסיף ומסר, כי “חלון הזמנים”, יהיה מהיום (חמישי) בין השעות; 10:00 ל-15:00, ויאפשר לאוכלוסייה הפלסטינית הצטיידות ותיקון תשתיות לקראת המשך המאמץ הצבאי.

עם זאת, חזרת התושבים שנדרשו להתפנות לפי שעה משכונות הבאות; בית להיה, סג’עייה ו-זייתון, לאחר השעה 15:00 אסורה. כל ניסיון לנצל הפוגה זו לירי, יענה בתגובה.

עם זאת הזהירו בישראל, כי הפסקת האש לא תכלול פגיעה במחבלים אשר ינסו לשגר רקטות לעבר שטחה של ישראל.

מר רוברט סֶרִי

יצוין, כי במערכת הביטחון, אמרו, כי במהלך ’הפסקת האש’ יוכלו האזרחים ברצועת עזה לבחון את הנזקים שנגרמו להם במהלך תשעת ימי ’מבצע צוק איתן’.

דובר צה”ל, מסר אתמול בלילה, כי כוחות של צה”ל תקפו במהלך יום אתמול 176 יעדים ברצועת עזה בתגובה לירי הבלתי-פוסק לעבר שטח מדינת ישראל.

גם הלילה בסמוך לשעה 01:00, נשמעה אזעקה ברחבי המועצה האזורית חוף אשקלון.

כמו כן, כשעה אחר כך, יירטה ’מערכת כיפת ברזל’ רקטה מעל שמי העיר קריית גת.

רקטה נוספת, שהייתה בדרכה לעבר העיר קריית מלאכי, יורטה אף היא על ידי ’מערכת כיפת ברזל’.

במהלך ’מבצע צוק איתן’ ומטרתו הייתה פגיעה קשה בחמאס ברצועת עזה, ביצע צה”ל תקיפות אינטנסיביות של יעדי טרור ברצועת עזה.

מתחילת המבצע נתקפו מעל ל-1,750 מטרות טרור ברצועה, ביניהן; מעל ל-700 משגרים, 130 מחנות צבאיים ו-100 בכירים.

בנוסף, בוצעו על ידי צה”ל כ-220 תקיפות על מנהרות ברחבי הרצועה. מתחילת ’מבצע צוק איתן’, בוצעו למעלה מ-145 יירוטים של כוחות “כיפת ברזל” כנגד רקטות שכוונו אל ריכוזי אוכלוסין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן