מבצע צוק איתן

מפקד פיקוד דרום אלוף סמי תורג’מן; טרם הפעלנו מלוא כוחנו, ואם נדרש נפעל בעוצמה

0
0

מפקד פד”ם: “חמאס, המשיך בירי בלתי פוסק אחרי החלטת הקבינט; אנחנו ממשיכים לפעול נגדם” ◄ עד עתה במבצע “צוק איתן”: צה”ל, תקף מעל ל-1500 מטרות טרור נתקפו ברצע”ז, ביניהן מעל ל-700 משגרים ו-200 מנהרות ◄ תא”ל דני ברן; על מאמצי הפגיעה של החמאס בסייבר-טרור.
מפקד פיקוד דרום אלוף סמי תורג’מן; טרם הפעלנו מלוא כוחנו, ואם נדרש נפעל בעוצמה

מפקד פיקוד דרום אלוף סמי תורג’מן; טרם הפעלנו מלוא כוחנו, ואם נדרש נפעל בעוצמה

דובר צה”ל, הודיע, היום אחה”צ (יום שלישי | י”ז תמוז התשע”ד) כי; “בעקבות הירי הבלתי פוסק אשר בוצע לעבר שטח מדינת ישראל, תקפו מטוסינו לפני אחה”צ והערב כ-30 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שהותקפו; 20 משגרים מוטמנים, מנהרות טרור, אתר לאחסון אמצעי לחימה, מוקדי פעילות טרור ותשתית מבצעית של גורם בכיר בארגון הטרור הג’יהאד האיסלמי הפלסטיני.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

צה”ל, יצא היום לתקיפות נרחבות ברצועת עזה בתגובה לירי הבלתי-פוסק לעבר שטח מדינת ישראל, זאת לאחר שהקבינט המדיני-בטחוני, החליט על נצירת האש מצה”ל הבוקר בשעה 09:00.

דובר צה”ל, הוסיף, כי; “במהלך מבצע “צוק איתן”, שנערך במשך שמונת הימים האחרונים ושמטרתו הייתה פגיעה קשה בחמאס ברצועת עזה, ביצע צה”ל תקיפות אינטנסיביות של יעדי טרור ברצועת עזה. מתחילת המבצע הותקפו מעל ל-1,500 מטרות טרור ברצועה, ביניהן מעל ל-700 משגרים, 130 מחנות צבאיים ו-100 בכירים.

בנוסף, בוצעו כ-220 תקיפות על מנהרות ברחבי הרצועה. מתחילת המבצע בוצעו למעלה מ-145 יירוטים של כוחות “כיפת ברזל” כנגד רקטות שכוונו לריכוזי אוכלוסין.

בשעה 17:23 – פעל צה”ל באמצעות כלי-טיס של חיל-האוויר תקף לפני זמן קצר כ-30 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שהותקפו 20 משגרים מוטמנים, ביניהם; משגרים לטווח בינוני, מנהרות טרור, אתר לאחסון אמצעי-לחימה, מוקדי פעילות טרור ותשתית מבצעית של גורם בכיר בארגון הטרור הג’יהאד האיסלאמי הפלסטיני.

בשעה 15:45 – מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג’מן, תדרך לפני זמן קצר על התקיפות שמבצע חיל-האוויר כעת ברצועת עזה, זאת עקב ירי בלתי-פוסק מרצועת עזה לאחר שהקבינט המדיני-בטחוני החליט לנצור הבוקר את אש כוחות צה”ל; “לאור המשך הירי של ארגון הטרור חמאס ושאר ארגוני הטרור, אנחנו פועלים מולם עכשיו כפי שפעלנו בימים האחרונים”, אמר מפקד פיקוד דרום.

“במהלך המבצע, נבצר מהחמאס להפתיע אותנו. פגענו בתשתיות שלו בצורה קשה ומשמעותית. פרויקט הדגל של חמאס, היה; ’המנהרות ההתקפיות’, הוא נחשף ונפגע תוך שאנחנו מסבכים את הרצון והיכולות שלו לפגוע בנו דרך התת-קרקע. כך גם לגבי פרויקט הרקטות ארוכות הטווח שהאפקטיביות שלו נוטרלה”. הוסיף מפקד הפיקוד.

אלוף סמי תורג’מן, הדגיש, והזהיר את ארגון החמאס, בדבריו, כי; “טרם הפעלנו הכל. יש לנו יכולות נוספות ותוכניות נוספות, ואם נדרש נפעל במלוא העוצמה. תפקידנו לספק כצבא למדינה את כל היכולות; ממשנו את כל מה שהוחלט, נמשיך לממש- והשארנו לנו תוכניות נוספות.

ה’חמאס’ במצוקה רב-ממדית. להערכתנו הוא שגה בתהליך קבלת ההחלטות וחשב שיוכל להרוויח מלהפנות אש לעברנו. אבל אנחנו לא היינו צריכים להיות הכתובת. את המחיר לכך הוא ראה- והוא יראה בימים הקרובים”.

בשעה 15:15 – באמצעות כלי-טיס של חיל האוויר, תוקף צה”ל בשעה זו מטרות טרור ברחבי רצועת עזה. זאת בעקבות הירי הבלתי פוסק לעבר שטח מדינת ישראל.

בשעה 02:44 – בזמן שהכוחות הלוחמים בשטח נערכים לאפשרות לפעולה קרקעית ברצועת עזה, מסייעת היחידה הטכנולוגית של אגף התקשוב, יחידת לוטם, במאמץ המבצעי הטכנולוגי. “מרגע שהמטכ”ל עובר לחירום או ללחימה, כלל יחידות לוטם מתארגנות בצירי עבודה מבצעיים”, סיפר מפקד לוטם, תא”ל דני ברן; “כל גופי היחידה מתאימים את עצמם לתהליכים המבצעיים ותומכים את הכוחות היבשתיים”, הוסיף.

תפקיד היחידה הוא להכשיר את הכוחות שמשתתפים בפעילות ולחברם לרשת דרך יחידות הקצה, לחבר תהליכים מבצעיים ובין-זרועיים ולתמוך בכל התהליך המבצעי. התהליכים מתבצעים באמצעות בסגירת מעגלי אש, מערכות מודיעין, גילוי והתרעה.

“אנחנו משתדלים להיות רלוונטיים מבצעית בהתאם להתפתחויות בשטח, על מנת לחזק את היכולות הטכנולוגיות או להביא לשיפורים ביכולות הקיימות”, פירט תא”ל ברן.

בנוסף התייחס תא”ל ברן, למאמצי פגיעה של האויב בתחום ה’סייבר טרור’ העושה שימוש ברשת האינטרנט וב’רשתות הסלולר’ כדי לבצע פעולות טרור; “מספיק להסתכל על פרסומים בתקשורת כדי לראות שיש מאמץ של חלק מאויבינו לייצר שינוי באמצעות שליחת הודעות טקסט כוזבות”, הסביר תא”ל ברן; “מה שמביא לידי ביטוי את ה’תווך הקיברנטי’”.

מאז תחילת מבצע ’צוק איתן’ הופצו הודעות טקסט כוזבות ברשתות הסלולר, שהכילו שמועות שקריות על פגיעת רקטות במקומות אסטרטגיים והרג חיילים ואזרחים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן