מבצע צוק איתן

חדרה, רקטה יורטה לפנות בוקר, האזעקה פעלה בעיר חיפה אך לא ידוע על נפילה

0
0

בעיר חיפה, טרם אותרו נפילות הרקטות – אם בכלל ◄ תושבים דיווחו על קולות פיצוצים באזור חדרה, חוף הכרמל, זכרון יעקב, מנשה ובפעם הראשונה ב”מבצע צוק איתן” הופעלו הצופרים בחיפה ◄ לא דווח על נפגעים או על נזק ◄ פיקוד העורף, פרסם, הנחיות התגוננות לחמישי, שישי, החל מהשעה 18:00 ועד שבת בשעה 21:00.
חדרה, רקטה יורטה לפנות בוקר, האזעקה פעלה בעיר חיפה אך לא ידוע על נפילה

חדרה, רקטה יורטה לפנות בוקר, האזעקה פעלה בעיר חיפה אך לא ידוע על נפילה

במטח רקטות אשר נורה הלילה (יום שישי | י”ג תמוז התשע”ד), סמוך לשעה 03:28, יורטה רקטה באזור חדרה על פי עדי ראיה רק לאחר מכן, הושמעה אזעקה ממושכת נשמעה היטב בערים ובישובים; חדרה, זכרון יעקב, חיפה, ובשטחי המועצה האזורית חוף הכרמל, המועצה האזורית מנשה. לא דווח על נפגעים או על כל נזק משמעותי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

תושבים באזור חדרה ובעיר עצמה סיפרו ל’פורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי שמעו מעין רעש טרטור (ככל הנראה של מנוע הרקטה) ואחר כך שמעו קול נפץ עמום ולפתע בקע אור גדול והשתרר שקט מפחיד. כמה שניות אחר כך, טוענים עדי ראייה, הושמעה אזעקה שפילחה את השקט והעירה את העיר השלווה. היו גם אלה שטענו, כי מלבד צפירת האזעקה לא שמעו כל רעש.

לילה לא שקט עבר על תושבי מדינת ישראל;

● 01:18 – נשמעה אזעקה במועצת חוף אשקלון.

● 01:25 – נשמעה אזעקה באזור עוטף עזה.

● 02:01 – נשמעה אזעקה באזור עוטף עזה.

● 03:27 – נשמעה אזעקה באזור חוף הכרמל ובעיר חיפה.

● 03:28 – אזעקה באזור העיר חדרה.

גדודי עז א-דין אל-קסאם (בערבית; كتائب الشهيد عز الدين القسام) הוא ארגון טרור אסלאמי פלסטיני המשמש כזרוע הצבאית של חמאס, אישר לפנות בוקר, כי הוא זה ששיגר את מטח הרקטות המכונים; “R-160” או; “רנטיסי 160” על שמו של הטרוריסט הפלסטיני ד”ר עבד אל-עזיז רנטיסי, אחד משני מייסדי תנועת החמאס שחוּסל ע”י צה”ל ב-17 באפריל 2004.

גם העיר חיפה, הוטרדה משנתה לפנות בוקר (03:33), כאשר אזעקה פילחה את דומיית הלילה בעיר. הייתה זו הפעם הראשונה במסגרת ’מבצע צוק איתן’ הופעלו הצופרים בעיר חיפה וכן הפעם ראשונה, מאז ’מלחמת לבנון השנייה’ בשנת 2006, בה הועלו צופרי האזעקה עקב התקפת רקטות וטילים. בעיר חיפה, יוגש כי בשעה זו טרם אותרו נפילות הרקטות – אם בכלל.

בשעת האזעקה התמוטטה אישה כבת 70 שלא הייתה בקו הבריאות והמתגוררת בשכונת ואדי ניסנס, צוותי מד”א שהגיעו למקום במהירות, נאלצו לקבוע את מותה, לא ברור לפי שעה , אם יש קשר בין המקרים.

גם באזור חוף הכרמל, זכרון יעקב, בנימינה והמועצה האזורית מנשה, התעוררו רבים משנתם ונחרדו לשמע קולות הצופרים. יודגש, כי טרם אותרו נפילות הרקטות – אם בכלל.

המועצה האזורית מנשה, הוקמה בשנת 1950, שטחה משתרע על 160 אלף דונם מיער מנשה בצפון ועד קיבוץ מגל בדרום, מקו התפר במזרח ועד חדרה במערב. במועצה, מתגוררים כ-18 אלף תושבים ב-10 קיבוצים, 7 מושבים, 3 כפרים ערביים ושני ישובים קהילתיים.

המועצה האזורית מנשה, דיווחה, כי צוותי המועצה בתחומי; הביטחון, החינוך והשירותים החברתיים והפסיכולוגים פועלים במתכונת מוגברת. כבר בראשית “מבצע צוק איתן” הורה ראש המועצה מר אילן שדה על פתיחת כל המקלטים בישובים. המקלטים מתוחזקים ונקיים.

בנוסף קיימו מר שדה ומנהל מחלקת החינוך מר יוחנן אשחר ביקור בקייטנות המועצה, אשר על אף המצב נרשמה בהם נוכחות מלאה, והתרשמו מכך שבכל הקייטנות התקיימו תרגולים לירידה למקלטים.

פיקוד העורף, פרסם אמש (ה’), הנחיות ’התגוננות’ של לימים; חמישי, שישי, החל מהשעה 18:00 ועד שבת, י”ד בתמוז תשע”ד, 12 ביולי 2014 בשעה 21:00.

◄ הנחיות התגוננות של פיקוד העורף

מפת אזורי ההתגוננות של פיקוד העורף

הנחיות התגוננות של פיקוד העורף ליום ה’, י”ב בתמוז תשע”ד, 10 ביולי 2014, החל מהשעה 18:00 ועד שבת, י”ד בתמוז תשע”ד, 12 ביולי 2014 בשעה 21:00.

▼ הנחיות התגוננות של פיקוד העורף למרחבים; עוטף עזה, אשקלון, אשדוד ובאר שבע (0-40 קילומטר מרצועת עזה);

● בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק זמן העומד לרשותך.

● התקהלויות והתכנסויות – אין התקהלויות והתכנסויות מעל 300 איש בשטח פתוח וסגור (מופעים, אירועים, משחקי כדורגל וכו’).

● ניתן לקיים התכנסויות/התקהלויות מתחת ל300 איש ללא מגבלה.

● לימודים/קייטנות/גני ילדים – לא יתקיימו לימודים/קייטנות למעט בישובי עוטף עזה בהם כן יתקיימו לימודים/קייטנות/גני ילדים.

● מקומות עבודה שאינם חיוניים – אין הגבלות.

● מרכזי קניות – אין מגבלות (התכנסות שלא תעלה על 300 איש).

הנחיות התגוננות של פיקוד העורף למרחבים; עמק חפר, שרון, דן, שפלה, בית שמש, ירושלים, מנשה;

● בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק זמן העומד לרשותך.

● התקהלויות והתכנסויות – אין מגבלות.

● לימודים/קייטנות/גני ילדים – אין מגבלות – פעילות על-פי “הכי מוגן שיש”. לפני כול פעילות יש לבדוק ולתדרך על-פי “הכי מוגן שיש”.

● מקומות עבודה שאינם חיוניים – אין הגבלות.

● מרכזי קניות – אין מגבלות.

▼ הנחיות התגוננות של פיקוד העורף ליישובים בכל יתר הארץ:

● בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן המוגדר לכל אזור.

● התקהלויות והתכנסויות – אין מגבלות.

● לימודים/קייטנות/גני ילדים – אין מגבלות.

● מקומות עבודה שאינם חיוניים – אין הגבלות.

● מרכזי קניות – אין מגבלות.

פיקוד העורף, הנחה את הרשויות המקומיות במרחבים; עוטף עזה, אשקלון, אשדוד, באר שבע, עמק חפר, שרון, דן, שפלה, בית שמש, ירושלים, עירון, מנשה, כרמל, חיפה – לפתוח את המקלטים הציבוריים.

בכל מקרה, יש להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהקפיד על זמן ההמתנה במרחב המוגן 10 דקות מרגע השמע האזעקה או קול נפץ. ניתן לקבל מידע נוסף באתר האינטרנט של פיקוד העורף, במרכז המידע בטלפון; 104, ב-פייסבוק וב-טוויטר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן