מבצע צוק איתן

רקטה של חמאס פגעה ישירות של ברפת של מושב באר טוביה 11 פרות מתו

0
0

הרפת משפחתית של יוראי זולר במושב באר טוביה נפגעה מרקטה שגרמה גם נזק כבד לסככה, במזל לא פגעה הרקטה בבית המגורים שם שהתה המשפחה ובמכון החליבה הממוקם רק 80 מטרים מהרפת ◄ התאחדות מגדלי הבקר לחלב, הקימה מטה והנחיות לפעילות הרפתות בשעת חירום.
רקטה של חמאס פגעה ישירות של ברפת של מושב באר טוביה 11 פרות מתו

רקטה של חמאס פגעה ישירות של ברפת של מושב באר טוביה 11 פרות מתו

“גיבורי התהילה” של משגרי הרקטות של ארגון הטרור הרצחני ’חמאס’ המשגרים רקטות וטילים מחוף (עזה) אל חוף (הכרמל), הצליחו באחד מהשיגורים על יישובי הדרום, לפגוע פגיעה ישירה בסככת רפת של משפ’ יוראי זולר ב’מושב באר טוביה’ וכתוצאה מכך 11 פרות מתו ונזק כבד נגרם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

בני משפחת זולר, מסרו, כי רק בדרך נס אותה רקטה לא פגעה הרקטה בבית המגורים שלה בו שהו וב’מכון החליבה’ הממוקם רק 80 מטרים מן הרפת אשר נהרסה.

השכן של משפחת זולר, הרפתן יואב צור, ממושב באר טוביה, סיפר, כי; “בסביבות השעה 23:30 בלילה (9.7) נשמעו מספר “אזעקות צבע אדום” במסגרת ’מבצע צוק איתן’ ובעקבותיהן גם נשמעו מספר “נפילות של רקטות” ויירוטים של מערכת ’כיפת ברזל’.

כאשר אחת הרקטות פגעה בסככת פרות של שכן וחבר שלנו. עקב הפגיעה ברפת מתו 7 פרות ועוד מספר פרות נפגעו, חלקן קשה.

גם ברפת השכנה נפגעו מספר פרות מרסיסים. בסיוע וטרינר הענקנו טיפול לפרות שנפגעו, אך לצערי 3 פרות נוספות מתו עקב הפציעות הקשות. הנזק הישיר המוערך כרגע עומד על כ-200 אלף שקלים, אך הנזק המצטבר, הינו בתנובת החלב של כלל הפרות ברפת שחוו טראומה” – אמר צור.

הרפתן יוראי זולר במושב רפת באר טוביה, ליד אחת מ-11 הפרות שמתו מפגיעת רקטה ששיגר החאמס | צילום התאחדות מגדלי הבקר לחלב

עוד מוסיף הרפתן צור, כי “הרקטה ששיגר החמאס, נחתה במרחק לא רב מ’מכון החליבה’ ומבתיהם של בני המשפחה להם שייכת הרפת, בהם נמצאו באותה העת ההורים וילדיהם. בשעת נפילת הרקטה, במזל גדול, לא נמצא אף אחד ברפת ובני המשפחה היו בביתם.

רעש הנפילה היה חזק מאוד ונשמע היטב ובנס לא נפגע איש. זה אירוע בהחלט לא נעים, אך אנו חזקים ונתגבר ומי ייתן ויחזור השקט לארצנו”.

מנכ”ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב, מר אביתר דותן, אמר, כי; “זו אינה הפעם הראשונה בה נפגעת רפת מרקטות או פצמ”רים ואף היה בעבר נזק לפרות שנפגעו, אך למרות זאת ממשיכים הרפתנים לעבוד ולהפעיל את הרפתות גם תחת אש ולדאוג ש’חלב טרי’ יגיע למחלבות לטובת כלל תושבי המדינה.

דותן, הוסיף ואמר; “צר לי על הרפת שנפגעה במושב באר טוביה וספגה נזקים כבדים. לצערנו, היינו עדים כבר בסבבים הקודמים של ההסלמה לפגיעות ברפתות שגרמו למותן של פרות ונזק רב לציוד חקלאי, בקיבוצים; זיקים, עין השלושה ו-כיסופים שבעוטף עזה.

לשמחתנו, גם אז וגם עכשיו לא היו נפגעים בנפש. אני מחזק את ידי הרפתנים באזור עוטף עזה והדרום, הפועלים סביב השעון, תחת איום רקטות ופצמ”רים וממשיכים לשלוח ’חלב טרי’ אל ה’מחלבות’. אנשים אלו הם מלח הארץ ומגנים בגופם ורכושם על גבולות המדינה” – אמר דותן.

רפת במושב באר טוביה שנפגעה מפגיעת רקטה ששיגר ארגון הטרור של החאמס מעזה, וחיסלה 11 פרות | צילום: התאחדות מגדלי הבקר לחלב

התאחדות מגדלי הבקר לחלב, הקימה עם ’מועצת החלב’ והמשקים בדרום הארץ, מטה התייעצות, מתוקף תפקידה כאחראית על ביטחון המזון.

מתחילת האירועים הביטחוניים בדרום הארץ, מקיימת התאחדות מגדלי הבקר לחלב ישיבת עדכון מדי בוקר עם כלל הגורמים ב’ענף החלב’ ומפרסמת אופני התנהלות בשעת חירום, בכדי להבטיח ’אספקת חלב’ סדירה מהרפתות באזור ’עוטף עזה’ והדרום למחלבות וליישובי ישראל.

“כמו כן, שותפה התאחדות מגדלי בקר לחלב בפינוי משפחות מהדרום להתרעננות בסוף השבוע בישובים בצפון הארץ” – סיכם דותן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן