מבצע צוק איתן

חיל האוויר, חושף: התכוננו לפתיחת המבצע ’צוק איתן’ במהלך השבועיים האחרונים

0
0

צה”ל פתח הלילה במבצע ’צוק איתן’ במסגרתו תקף חיל-האוויר, למעלה מ-40 יעדי טרור במרכז רצועת עזה. הפלסטינים, דיווחו לפי שעה, על לפחות 11 הרוגים ו-80 פצועים. מבצע “צוק איתן” נפתח בתגובה למטחי רקטות כבדים שנורו לעבר יישובי הדרום. לוחמי מערכת כיפת ברזל, יירטו יותר מעשר רקטות בחצי שעה בלבד.
חיל האוויר, חושף: התכוננו לפתיחת המבצע ’צוק איתן’ במהלך השבועיים האחרונים

חיל האוויר, חושף: התכוננו לפתיחת המבצע ’צוק איתן’ במהלך השבועיים האחרונים

בין יעדי טרור במרכז רצועת עזה אשר הותקפו היום (יום שלישי | י’ תמוז התשע”ד), במסגרת מבצע ’צוק איתן’ תקף חיל-האוויר באמצעות כלי טיס כלי רכב בג’בליה שבו נסע מוחמד שעבאן, פעיל בחמאס, וכן שלושה בני אדם נוספים. על פי השב”כ, שעבאן (24) היה מאמן ומפקד חוליה בכוח הקומנדו הימי של הארגון ברצועת עזה. בצהריים (13:50), יחד עם השב”כ את ביתו של פעיל הטרור הוותיק חאתם מוחמד עבדל רחמן גודה, ברפיח, ביתו של גודה שימש תשתית לפיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס. מהבוקר ועד לשעה האחרונה (17:00), נורו מרצועת עזה לעבר יישובי דרום ישראל כ-50 רקטות ופצצות מרגמה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

בגוּש דן, מודאגים מהידיעה שנפוצה בתקשורת, כי גורם ביטחוני בכיר, אמר (אחה”צ), כי; “אין ספק שארגון חמאס, יירה במהלך המצבע את רקטות שברשותו המגיעות למרחק של 80 ק”מ, כלומר; גוש דן. מערכת “כיפת ברזל” כבר נפרסה במקום וערוכה להדוף וליירט כל ניסיון של הרקטות.

עיריית תל אביב, נערכה לבדיקה של המקלטים הציבוריים בעיר ופתיחתם, כאשר ת”א, אינה העיר היחידה בגוש דן שנערכת לירי רקטי אפשרי והצטרפו אליה עיריות גבעתיים ורמת גן, שכבר קיימו ישיבות היערכות מיוחדות.

מבצע ’צוק איתן’ (Operation Protective Edge) אשר נפתח הלילה, היה בתגובה למטחי רקטות כבדים שנורו לעבר יישובי דרום מדינת ישראל; כאשר 183 רקטות שהתפוצצו בשטחי ישראל, מהן 161 בשטחים פתוחים ו-22 בשטחים בנויים מאז תחילת “מבצע שובו אחים” למציאת רצח שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בדם קר על ידי מחבלים של החמאס באזור חלחול-חברון. הרוצחים מבוקשים עד היום.

לוחמי ’מערכת כיפת ברזל’, יירטו הלילה והבוקר עשרות רקטות. בשלב מסוים גם יותר מ-10 רקטות בתוך פרק זמן שאינו עולה על חצי שעה בלבד.

חיל האוויר , הפציץ הלילה במבצע צוק איתן מצבור של רקטות בלב שכונה בעזה

חיל-האוויר, תקף עד לשעת כתיבת שורות אלו למעלה מ-150 של יעדי טרור במרכז רצועת עזה. המבצע “צוּק איתן” נפתח הלילה בתגובה למטחי רקטות כבדים שנורו לעבר יישובי הדרום, בהם גם הישובים; גן יבנה, מרחבים והערים; אופקים, אשדוד, באר שבע (רקטה אחת יורטה בשמי העיר, ואחרת נפלה בשטח פתוח).

רק בשעות באחרונות, תקף חיל-האוויר כ-40 יעדי טרור. בין היעדים שהותקפו; ארבעה בתי פעילי חמאס שמעורבים בפעילויות טרור, מערכי שיגור ומשגרים מוטמנים, מנהרות, מחנות אימונים, אתר ל’אחסון אמצעי לחימה’ ומוקדי טרור נוספים. הפלסטינים, דיווחו לפי שעה, על לפחות 11 הרוגים ולמעלה מ-80 פצועים.

◄ חיל-האוויר: כל בסיסי הקרב בחיל דרוכים ומוכנים לפעילות אינטנסיבית ברצועת עזה

אתר חיל-האוויר, חשף וגילה, היום, כי ב’חיל האוויר’, התכוננו בטייסת לפתיחת ה’מבצע צוק איתן’ כבר במהלך השבועיים האחרונים. סג”ם ע’, קצין ביטחון שוטף ב’טייסת חיל האוויר’, הסביר; “ביצענו תהליך של מוכנות להסלמה שכלל הכנת צוותים ותרגול תורות לחימה ספציפיות לאזור זה”.

פתיחת המבצע ’צוק איתן’ מגיעה לאחר מספר שבועות מתוחים בדרום הארץ; בלילות האחרונים תקף חיל-האוויר עשרות יעדי טרור ברצועת עזה, בתגובה לירי רקטות לעבר יישובי הדרום. כל בסיסי הקרב בחיל דרוכים ומוכנים לפעילות אינטנסיבית ב’רצועת עזה’ במקרה שידרשו. ’טייסת המל”טים’ הראשונה מ”בסיס פלמחים” משתתפת במבצע ומבצעת משימות חוזי מעל רצועת עזה.

מפקד בסיס רמת-דוד, אל”ם ניר ברקן, אמר, כי; “לאור ההתחממות ברצועת עזה והירי שמבוצע לעבר יישובי הדרום, בלילות האחרונים, התקיימו לא מעט גיחות תקיפה על ידי טייסות הקרב בבסיס, אנחנו נמצאים במציאות של דריכות ומוכנות גבוהה לכל משימה לה נידרש”.

במרחבי הערים; אשדוד, אשקלון ו-באר שבע, הורה פיקוד העורף לפתוח מקלטים ציבוריים ובכל היישובים ברדיוס של 40 ק”מ מהרצועה, נאסרו התקהלויות והתכנסויות של יותר מ-300 איש. כאשר מערכת יירוט הטילים “כיפת ברזל”, נפרסה במרחבים חדשים ואזורים שונים כדי לתת הגנה במקרה של הרחבת הירי גם מעבר ל’יישובי הדרום’.

בעקבות המצב בוטלו עשרות אירועים בהם אמורים להשתתף יותר מ-300 איש. הלימודים והקייטנות הופסקו. הנהלת ’המכללה האקדמית אשקלון’ החליטה לבטל גם את הלימודים והמבחנים שתוכננו למחר, 9 ביולי, לאור המצב הביטחוני באזור הדרום.

כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר הישראלי הפועל 24 שעות ביממה, מאז פתיחת מבצע ’צוק איתן’ מסייע בתקיפות חיל-האוויר ברצועת עזה | צילום: אתר חיל האוויר

על-פי הנחיות ’פיקוד העורף’ לתושבי הדרום בהישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו עשר דקות.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, פרסם מסר מאיים, ובו נאמר, כי הנחה את מערכת הביטחון; “חמאס בחר בהסלמה והוא ישלם על זה מחיר כבד. יש לקיים מערכה רצופה, ארוכה וחזקה בעזה. צריך להתכונן ללכת עד הסוף, וגם “כניסה קרקעית” על השולחן”.

שר הביטחון מר משה יעלון, ביקש הבוקר לאשר את הרחבת גיוס המילואים ונענה בחיוב, וכן להכריז על ’מצב מיוחד בעורף’ ביישובים ובמועצות שבטווח של עד 40 קילומטרים מגבול רצועת עזה.

דובר צה”ל תא”ל מוטי אלמוז, מסר, כי צה”ל, יצא במהלך הלילה למבצע “צוק איתן” לפגיעה בחמאס ברצועת עזה. המבצע בא על רקע ירי רקטות נרחב לעבר יישובי הדרום. במהלך הלילה והבוקר תקף צה”ל כ-100 יעדי טרור ברצע”ז. צה”ל, מתכנן להחריף את הפעילות ככל שיידרש.

צה”ל, ערוך ומוכן להגן על תושבי מדינת ישראל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה ל’השמדת תשתיות טרור’ אשר ייעודן פגיעה באזרחי מדינת ישראל.

’ארגון הטרור חמאס’ הוא הכתובת ועליו האחריות. צה”ל, ילך ויחריף את צעדיו במסגרת “צוּק איתן”. אמר בין היתר דובר צה”ל תא”ל אלמוז.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן